Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Τα «πλοκάμια του Πούτιν» - Ρωσικό υλικό χρησιμοποιείται σε γερμανικά υποβρύχια!

Η Γερμανία κινδυνεύει να αντιμετωπίζει προβλήματα ασφαλείας, αφού αποκαλύφτηκε ότι τουλάχιστον 100 μη στρατιωτικά πλοία, συμπεριλαμβανομένων δύο υποβρυχίων του Ναυτικού, είναι εξοπλισμένα με ρωσικό υλικό. Η γερμανική έκδοση Bild ανακοίνωσε τα νέα και η Deutsche Welle έκανε μια λεπτομερή ανάλυση των γεγονότων. 

Σύμφωνα με τους Γερμανούς, το σύστημα πλοήγησης Navi-Sailor 4100 αναπτύχθηκε από τη ρωσική εταιρεία Transas, η οποία αγοράστηκε από τη φινλανδική εταιρεία Wartsila πριν από σχεδόν δύο χρόνια. Ωστόσο, το πρόβλημα είναι ότι το Βερολίνο ενσωμάτωσε το ρωσικό σύστημα πλοήγησης στα γερμανικά πλοία το 2015 και παρά την αγορά, η αμυντική μονάδα της εταιρείας παραμένει υπό ρωσικό έλεγχο.

Σύμφωνα με την έκθεση Bild, η κρυπτογράφηση δεδομένων από το ρωσικό σύστημα πλοήγησης δεν πληροί τα πρότυπα του ΝΑΤΟ, και αυτό αποτελεί προϋπόθεση για «σαμποτάζ στον κυβερνοχώρο και να θέσει εκτός λειτουργίας βασικά συστήματα του».

"Κατά τη χειρότερη περίπτωση επίθεσης στον κυβερνοχώρο, τα δεδομένα πλοήγησης ενδέχεται να παραβιαστούν και το πλοίο μπορεί να χάσει εντελώς την ικανότητα λειτουργίας του", ανέφερε  ανώνυμος αξιωματικός του Γερμανικού Ναυτικού. Η έκθεση αναφέρει επίσης ότι μερικές φορές, η Ρωσία πραγματοποιεί ναυτικούς ελιγμούς κοντά στις ακτές της Γερμανίας στη Βαλτική Θάλασσα.

 

Τα γερμανικά υποβρύχια U35 και U36 έχουν ενσωματωμένο ρωσικό υλικό. Τέθηκαν σε λειτουργία το 2015 και το 2016, αντίστοιχα. Και τα δύο υποβρύχια είναι η υπερηφάνεια του Γερμανικού Πολεμικού Ναυτικού - εξαιρετικά ευέλικτα, και μη ανιχνεύσιμα. Το πρόβλημα θα μπορούσε να είναι πολύ πιο σοβαρό και να επηρεάσει κάτι περισσότερο από το Γερμανικό Ναυτικό. Σύμφωνα με μια παρουσίαση στον ιστότοπο της μητρικής εταιρείας Wartsila, η Transas παρέχει το 35% των συστημάτων ηλεκτρονικής χαρτογράφησης που χρησιμοποιούνται στη διεθνή εμπορική ναυτιλία και λιμάνια. Επιπλέον, η Transas παρέχει εξοπλισμό προσομοίωσης παγκοσμίως, κατέχοντας το 45% αυτής της αγοράς.

Το πρόβλημα ίσως είναι μεγάλο διότι «Ο θαλάσσιος εξοπλισμός επί του σκάφους και οι υπηρεσίες δεδομένων χρησιμοποιούνται σε περισσότερα από 13.000 εμπορικά πλοία και περιπολικά σκάφη του ναυτικού και τον στόλο της Ακτοφυλακής σε περισσότερες από 100 χώρες», δήλωσε ο Wartsila.

Το κόμμα των Πρασίνων της Γερμανίας  ρωτά τι κάνει ρωσικό υλικό στα γερμανικά υποβρύχια; και πως θα διασφαλιστεί ότι το λογισμικό ναυτικής πλοήγησης δεν συνιστά διαρροή ασφαλείας. Το υπουργείο πρέπει να εξηγήσει γρήγορα γιατί ένας κατασκευαστής σε χώρες του ΝΑΤΟ δεν χρησιμοποίησε ασφαλές λογισμικό.

 

Tags
Back to top button