Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Πρόταση Ρώμης σε Αθήνα για 4 FREMM & 2 φρεγάτες ενδιάμεσης λύσης!

Αυξάνονται οι μνηστήρες για τη ναυπήγηση των τεσσάρων νέων φρεγατών του πολεμικού ναυτικού, με την αμερικανική πρόταση να έχει κάνει ένα βήμα πίσω και τη γαλλική ένα μπροστά, ενώ υποψηφιότητα έχουν θέσει ακόμη Βρετανοί, Ολλανδοί,  Γερμανοί, Ισπανοί και Ιταλοί. 

Η γαλλική πρόταση είναι σαφώς ανώτερη για τις φρεγάτες, καθώς γενικά οι Belharra θεωρούνται από τους ειδικούς δυνατότερα και νεότερα πλοία από τις MMSC. 

Ο ολλανδικός όμιλος ναυπηγείων Damen Shipyard Group, από τον Δεκέμβριο του προηγούμενου έτους έχουν προτείνει την Sigma 11515 HN και είναι σχετικά ευέλικτος τόσο στη ναυπήγηση του πλοίου (μήκος, οπλικά συστήματα κλπ), όσο και στη χρηματοδότηση από ολλανδικές τράπεζες. Επισημαίνεται ότι στα ολλανδικά ναυπηγεία έχουν κατασκευάσει τις 9 σε υπηρεσία φρεγάτες κλάσης ΕΛΛΗ (Kortenaer), πλοίων που υπηρετούν το ελληνικό ΠΝ επί 40 συναπτά έτη, καθώς και του μεγαλύτερου και πιο προηγμένου πλοίου του Λιμενικού Σώματος, του ΠΑΘ ΓΑΥΔΟΣ,  που προμηθεύτηκε το ΥΝΑΝΠ το 2014 μέσω διεθνούς διαγωνισμού. Ωστόσο, η ενδιάμεση λύση των φρεγατών Μ που ουσιαστικά θέλει να πουλήσει το Ολλανδικό πολεμικό ναυτικό είναι υποδεέστερη των άλλων προτάσεων.

Ελλάδα-Σαουδική Αραβία συσφίγγουν τις σχέσεις τους: Έρχεται πιθανή αμυντική συμφωνία μετά το “Philia”

Πρόσφατα εμφανίστηκε και η ισπανική πρόταση που αφορά τη φρεγάτα F-110 της Navantia, σε συνεργασία με την ONEX. Είναι ένα πλοίο σαφώς πιο μεγάλο από όλες τις άλλες προτάσεις (κοντά τις FREMM) σύγχρονο με δυνατότητες αεράμυνας, αλλά δεν έχει γίνει γνωστή η ενδιάμεση λύση, με το ισπανικό πολεμικό ναυτικό να διαθέτει φρεγάτες F100 κλάσης Alvaro de Bazan class(περίπου 6000 τόνων). Οι παλαιότερες κλάσης Santa María (που είναι ισπανικό αντίγραφο των αμερικανικών O.Perry) θα αντικατασταθούν από νέες. 

Εν τω μεταξύ, κατέφθασε στο Γενικό Επιτελείο Ναυτικού (ΓΕΝ) και γερμανική πρόταση. Πέραν σειράς άλλων ενδιαφερόντων παραμέτρων, το σοβαρότατο δέλεαρ στην ελληνική πλευρά είναι ότι στον προϋπολογισμό που η Ελλάδα έχει προβλέψει, οι Γερμανοί προσθέτουν και τη ναυπήγηση δυο ακόμα υποβρυχίων Type 214. 

 

''Σφήνα'' Ιταλών  

 

Kαι η Ιταλία μπαίνει λοιπόν στο διαγωνισμό για τις φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού. Από την Ρώμη προσφέρονται τέσσερις φρεγάτες τύπου FREMM και δύο φρεγάτες ενδιάμεσης λύσης του Ιταλικού Ναυτικού, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ''ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ''. 

Η ιταλική πλευρά εμφανίζεται έτοιμη να συζητήσει και για την παροχή δύο πλοίων ενδιάμεσης λύσης, ωστόσο λεπτομέρειες θα συζητηθούν όταν θα πραγματοποιηθούν οι πρώτες σχετικές επαφές. Φαίνεται ότι η ιταλική κυβέρνηση είναι διατεθειμένη να συζητήσει και για την παροχή δύο FREMM ή και δύο παλαιότερου τύπου φρεγατών, τύπου Maestrale. Οι συζητήσεις αυτές θα διαρκέσουν βεβαίως κάποιο καιρό ακόμα, έως ότου η Αθήνα καταλήξει ποια φρεγάτα θα αποτελέσει το βασικό πλοίο του Π.Ν. για τα επόμενα πολλά χρόνια.

Η σχεδίαση FREMM της Fincantieri είναι ήδη αρκετά επιτυχημένη, καθώς αποτελεί και το πλοίο αναφοράς για τον νέο τύπο αμερικανικών φρεγατών FFGX. Ιταλικές FREMM προμηθεύτηκε πρόσφατα και το αιγυπτιακό Ναυτικό. Η είσοδος των Ιταλών στη λίστα των ενδιαφερομένων για την προώθηση φρεγατών, μάλιστα με μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική πρόταση, υποδηλώνει ότι η πρόθεση της Αθήνας να «ανοίξει» το πεδίο των προσφορών, προκειμένου να επιτύχει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα, αποδίδει καρπούς. Η συνεργασία της Αθήνας με ιταλικές εταιρείες θα αυξηθεί εκ των πραγμάτων, καθώς, για παράδειγμα, τα δέκα αεριωθούμενα που θα χρησιμοποιηθούν για την ανάδειξη της Καλαμάτας σε Διεθνές Κέντρο Αεροπορικής Εκπαίδευσης είναι τα M-346 της Leonardo.

 

 

Tags
Back to top button