Παρά τις αρκετές δυσκολίες η ΕΜΑΚ συνεχίζει τις έρευνες στο «Euroferry Olympia» με θερμοκρασίες από 200 βαθμούς Κελσίου που φτάνουν και τους 300 σε ορισμένα σημεία. Χύτρα που επιπλέει ενώ βράζει στο νερό χαρακτήρισε το πλοίο ο συντονιστής της ΕΜΑΚ (επιχειρήσεων Ηπείρου – Δ. Μακεδονίας και νήσων), Δημήτρης Κοντογιάννης στην ΕΡΤ.
«Δεν υπάρχει περίπτωση να βγεις από το σημείο που μπαίνουμε για τις έρευνες. Μπαίνουμε από ένα μόνο σημείο, με όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό και αποκτήσαμε πρόσβαση και στο τρίτο γκαράζ», ήταν τα επόμενα λόγια του συντονιστή που προειδοποίησε ότι «αγριεύουν τα πράγματα στον καιρό της Αδριατικής».
Υπήρχαν προβλήματα πυρασφάλειας και πυρανίχνευσης, επαναλαμβάνει και ο αυτόπτης μάρτυρας της τραγωδίας, Θανάσης Τζουρόπουλος, ο οδηγός φορτηγού που κατήγγειλε ότι οι αποστάσεις μεταξύ των οχημάτων ήταν μόλις 10 εκατοστών.
«Υπήρχαν και σημεία όπου μπορούσαν να επιβιώσουν άνθρωποι», είπε νωρίτερα στην εκπομπή «Από τις 6» ο επικεφαλής της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης Κέρκυρας, Γιώργος Γλυκοφρύδης, συμπληρώνοντας ωστόσο ότι το διοξείδιο είναι δυσοίωνος παράγοντας.
Το πλοίο έχει πλέον ρυμουλκηθεί σε ασφαλές σημείο στη θαλάσσια περιοχή βορείως της Κέρκυρας και σε ασφαλή απόσταση από την ξηρά, οι προσπάθειες της πυροσβεστικής επικεντρώθηκαν τις προηγούμενες ώρες στην ψύξη των μεταλλικών επιφανειών του πλοίου με ψεκασμό νερού, προκειμένου οι θερμοκρασίες στο Euroferry Olympia, οι οποίες είχαν φτάσει ακόμα και στους 600 βαθμούς Κελσίου, να πέσουν.
Μολονότι η πιο δυσοίωνη εκδοχή φαίνεται όλο και πιο πιθανή, η πάνδημη ευχή είναι το «θαύμα» που συνέβη στην περίπτωση του Λευκορώσου οδηγού να επαναληφθεί για τους υπόλοιπους 10 ανθρώπους που αγνοούνται.