Οπλικά Συστήματα • 10/06/2022 - 12:33
Η Νορβηγία "τερματίζει" τα ελικόπτερα ΝΗ90 και απαιτεί αποζημίωση - Ανακοίνωση κόλαφος του Υπουργού Άμυνας
"Το ελικόπτερο δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις"
Η Νορβηγία θα αποσύρει άμεσα τα ελικόπτερα τύπου ΝΗ90 που είχε προμηθευτεί, καθώς τα ελικόπτερα είτε είναι “αναξιόπιστα” είτε δεν παραδόθηκαν στην ώρα τους.
Η νορβηγική κυβέρνηση είπε ότι θα επιδιώξει επίσης την αποπληρωμή 5 δισεκατομμυρίων κορωνών, δηλαδή 523 εκατομμύρια δολάρια, μαζί με τόκους και άλλα έξοδα από την NH Industries, η οποία ανήκει κατά πλειοψηφία στην Airbus Helicopters, καθώς και στις Leonardo και Fokker Aerostructures.
Όπως αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση:
«Δυστυχώς καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι όσες ώρες και αν εργάζονται οι τεχνικοί μας και όσα ανταλλακτικά παραγγέλνουμε, δεν θα καταστήσουν ποτέ το NH90 ικανό να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των νορβηγικών Ενόπλων Δυνάμεων, γι αυτό η νορβηγική κυβέρνηση αποφάσισε να τερματίσει την εισαγωγή του NH90 και εξουσιοδότησε τη Νορβηγική Υπηρεσία Αμυντικού Υλικού να καταγγείλει τη σύμβαση.
Έχουμε κάνει επανειλημμένες προσπάθειες για την επίλυση των προβλημάτων που σχετίζονται με το ελικόπτερο τύπου NH90 σε συνεργασία με την κατασκευάστρια εταιρεία NHI, αλλά από 20 χρόνια μετά από την υπογραφή της σύμβασης, δεν έχουμε ακόμα ελικόπτερα ικανά να εκτελέσουν τις αποστολές για τις οποίες αυτά αγοράστηκαν, ενώ η εταιρεία δεν είναι σε θέση να μας παρουσιάσει οποιεσδήποτε ρεαλιστικές λύσεις.
Η Νορβηγία συνεχίζει να έχει ανάγκη για ελικόπτερα τέτοιου τύπου και επομένως είναι σημαντικό να ξεκινήσουμε γρήγορα τις προετοιμασίες για να καλύψουμε το κενό που αφήνει το NH90.
Θα εξετάσουμε διάφορες εναλλακτικές προσεγγίσεις για την ικανοποίηση των επιχειρησιακών μας απαιτήσεων, αλλά πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για το γεγονός ότι δεν θα υπάρξουν εύκολες λύσεις”.
Η απόκτηση των NH90 από τη Νορβηγία ξεκίνησε το 2001 και αφορούσε 14 ελικόπτερα για αποστολές της ακτοφυλακής αλλά και ανθυποβρυχιακού πολέμου, τα οποία είχαν αρχικά προγραμματιστεί για παράδοση μέχρι το τέλος του 2008.
Μέχρι σήμερα, μόνο οκτώ έχουν παραδοθεί σε πλήρως επιχειρησιακή διαμόρφωση, ωστόσο ο στόλος των ελικοπτέρων έπρεπε να πραγματοποιεί 3.900 ώρες πτήσης ετησίως, αλλά τα τελευταία χρόνια έχει κατά μέσο όρο μόνο περίπου 700 ώρες.