Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Άμυνα & Ασφάλεια

Υποβρύχιο 209/1100 «Γλαύκος»: Θα πουλήσουν για παλιoσίδερα την Ιστορία του ΠΝ ή θα γίνει μουσείο;

Ελάχιστες ημέρες έμειναν πριν τον διαγωνισμό για την εκποίηση ως «σκραπ» του ιστορικού υποβρυχίου Τype 209 / 1100, το πρώτο υποβρύχιο της κλάσης «Γλαύκος» που υπηρέτησε στο Πολεμικό Ναυτικό.

Παρά τη δεδομένη και ολοκληρωμένη πρόταση του εφοπλιστή Αναστάσιου Πάλλη για αγορά στην ίδια ακριβώς τιμή που θα το έδιναν  για «σκραπ» και για μεταφορά με δικά του έξοδα στο τεράστιο πολεμικό μουσείο που διατηρεί ιδίαις δαπάναις στη Βάρη Αττικής (με δωρεάν πρόσβαση στους πάντες), η ηγεσία του ΠΝ δεν έχει ανταποκριθεί ακόμα στην προσπάθεια διάσωσης του σκάφους.

Κάποιοι λένε ότι «πιθανόν το Ναυτικό να θέλει να ξεχαστεί και να ταφεί η ντροπή του 1974 όταν το S 110 «Γλαύκος» είχε στο περισκόπιο του τον τουρκικό Στόλο και οκτώ τορπίλες έτοιμες να σπείρουν τον όλεθρο ειδικά στα μεγάλα αρματαγωγά» αντί να δοθεί διαταγή «άρξατε πυρ» δόθηκε εντολή αποχώρησης από την περιοχή από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού και συγκεκριμένα από τον ναύαρχο Πέτρο Αραπάκη με αποτέλεσμα την ολοκλήρωση της απόβασης και κυρίως της μεταφοράς βαρέων οχημάτων και αρμάτων μάχης.

Δε θέλουμε να το πιστέψουμε γιατί ενοχλεί η επιβίωση του Γλαύκος και η παραμονή του ως μοναδικό μουσειακό έκθεμα στην ξηρά (μία ανάλογη απόφαση που έχει υπάρξει για το υποβρύχιο «Πρωτέας» και αφορά τον μόνιμο ελλιμενισμό του δίπλα από το Αβέρωφ στο φαληρικό όρμο) που θα έχει τον χαρακτήρα επίσκεψης στο εσωτερικό του και όχι την δυνατότητα να δουν περιμετρικά οι νέες γενιές πως είναι ένα υποβρύχιο από τους τορπιλοσωλήνες του οποίου θα έβγαιναν οι τορπίλες που θα βύθιζαν τον τουρκικό Στόλο έστω κι αν αυτό δεν έγινε.

Όλη αυτή ιστορία σε περίπου μια εβδομάδα θα γίνει παλιοσίδερα.

Μήπως υπάρχει συμφωνία  – γιατί τα έχουμε δει κι αυτά – με τους «μαντράδες» για το «σκραπ», για λίγες χιλιάδες ευρώ μίζα, να εξοντώσουν την Ιστορία και τη μνήμη;

Πηγή:

Tags
Back to top button