Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Auto - Moto

Τι δεν βλέπετε στην τεχνολογία ενός αυτοκινήτου CNG και γιατί δεν πρέπει να ανησυχείτε

Το ξέρετε ότι τα αυτοκίνητα με τεχνολογία CNG, δηλαδή αυτά που κινούνται τα με φυσικό αέριο διαθέτουν ένα κινητήρα εσωτερικής καύσης που λειτουργεί με το αέριο ως προεπιλογή;

Και ότι οι δεξαμενές είναι σφραγισμένες και φτάνουν στο ήμισυ της πίεσης που μπορούν πραγματικά να αντέξουν;

Αυτό που όλοι διερωτώνται και φυσικά ανησυχούν είναι αν τα αυτοκίνητα με τεχνολογία CNG είναι εξίσου ασφαλή όσο είναι αυτά με τους βενζινοκινητήρες  η τους πετρελαιοκινητήρες.

Πρέπει να ξέρετε ότι  ένα οικολογικό αυτοκίνητο  που λειτουργεί με ένα καύσιμο που είναι λιγότερο δαπανηρό είναι εξίσου ασφαλές όσο όλα τα άλλα.

Επειδή κατά καιρούς κυκλοφορούν διάφορες ανακρίβειες εμείς σας παραθέτουμε τις απόψεις δύο ειδικών της Seat.

Πώς λειτουργεί όμως  ένα αυτοκίνητο με φυσικό αέριο;

Ο Andrew Shepherd και ο Antonio Calvo της SEAT, ειδικοί στο συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG), μας εξηγούν πώς λειτουργεί ένα τέτοιο  όχημα:

Δύο στόμια πλήρωσης καυσίμων πίσω από την ίδια θύρα τροφοδοσίας:

Ο Antonio Calvo, Director of sustainable mobility, εξηγεί:

«Ο ανεφοδιασμός είναι ίδιος όπως σε ένα βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο. Το στόμιο πλήρωσης είναι στην ίδια θέση και χρειάζεται τον ίδιο χρόνο για το γέμισμα. Και δεδομένου ότι ο ανεφοδιασμός γίνεται με φυσικό αέριο, δεν μυρίζει, ούτε στάζει τίποτα»

Για τον εύκολο ανεφοδιασμό, υπάρχουν δύο στόμια πλήρωσης καυσίμων, ένα για αέριο και ένα για βενζίνη.

Αεροστεγείς δεξαμενές:

Βρίσκονται κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών, εκεί όπου συνήθως υπάρχει ο εφεδρικός τροχός και είναι κατασκευασμένες από χάλυβα υψηλής αντοχής με αντιδιαβρωτική επεξεργασία. Ένα σετ από ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες ασφαλείας σφραγίζουν το αέριο στο εσωτερικό και ανοίγουν μόνο όταν ανάβει η ανάφλεξη. Η κατάσταση τους πιστοποιείται κάθε 4 χρόνια και τα εξαρτήματα έχουν δοκιμαστεί κάτω από ακραίες συνθήκες: «Οι δεξαμενές βρίσκονται σε πίεση 200 bars, αλλά αντέχουν περισσότερο από το διπλάσιο, ώστε η ασφάλεια να είναι απολύτως εγγυημένη», λέει ο Antonio. 

Δύο τύποι καυσίμων και ένας μόνο κινητήρας:

Τα αυτοκίνητα CNG είναι εξοπλισμένα με τελευταίας τεχνολογίας κινητήρα εσωτερικής καύσης, που λειτουργεί με συμπιεσμένο φυσικό αέριο ή βενζίνη. Ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται πότε πραγματοποιείται η αλλαγή αυτή, καθώς η απόδοση του κινητήρα είναι ακριβώς η ίδια και με τους δύο τύπους καυσίμου. «Ο κινητήρας διαθέτει πολλά ειδικά ενισχυμένα εξαρτήματα για την καύση του φυσικού αερίου. Συμμορφώνεται με τους πιο αυστηρούς κανονισμούς σχετικά με τις εκπομπές και η επικέτα ECO της Γενικής Διεύθυνσης Κυκλοφορίας για τα αυτοκίνητα που τροφοδοτούνται με φυσικό αέριο το αποδεικνύει», εξηγεί ο SEAT CNG product manager, Andrew Shepherd.

Έλεγχοι ασφαλείας:

Τα οχήματα CNG συμμορφώνονται με τα πιο αυστηρά πρότυπα του κλάδου. Κατά τη διάρκεια του σταδίου ανάπτυξης, υποβάλλονται σε μία σειρά αυστηρών δοκιμών, συμπεριλαμβανομένων δοκιμών σύγκρουσης προκειμένου να εξασφαλιαστεί ότι παραμένουν απόλυτα ασφαλή. «Στην ακραία περίπτωση υψηλών θερμοκρασιών που προκαλούνται από πυρκαγιά, το αέριο μπορεί να απελευθερωθεί ελεγχόμενα χάρη στις θερμικές ασφάλειες που βρίσκονται σε κάθε δεξαμενή, αποτρέποντας έτσι τη δημιουργία υπερβολικής πίεσης», λέει ο Andrew.

Ηλεκτρονικά ελεγχόμενη και προσαρμοσμένη πίεση:

Το φυσικό αέριο αποθηκεύεται στις δεξαμενές σε περίπου πίεση 200 bar, αλλά εισάγεται στο κινητήρα με πίεση που δεν υπερβαίνει τα 10 bar. Ένας ρυθμιστής πίεσης δύο σταδιών που βρίσκεται στο χώρο του κινητήρα μειώνει την πίεση και διασφαλίζει τη βέλτιστη παροχή αερίου ενώ η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του κινητήρα παρακολουθεί συνεχώς αυτόν τον ηλεκτρονικό ρυθμιστή.

Ένας δείκτης δείχνει το είδος καυσίμου που χρησιμοποιείται: Η αίσθηση στο τιμόνι είναι ίδια είτε το όχημα κινείται με φυσικό αέριο είτε με βενζίνη, οπότε ο μόνος τρόπος που ο οδηγός μπορεί να καταλάβει αυτή τη διαφορά είναι να κοιτάξει την ένδειξη καυσίμου στον πίνακα οργάνων. Όταν είναι ενεργοποιημένη σημαίνει ότι το αυτοκίνητο λειτουργεί με φυσικό αέριο ενώ όταν είναι εκτός λειτουργίας σημαίνει ότι βρίσκεται σε λειτουργία βενζίνης. Δύο επιπλέον δείκτες εμφανίζουν την ποσότητα κάθε τύπου καυσίμου ενώ ο υπολογιστής ταξιδίου παρέχει πληροφορίες όπως η κατανάλωση και το εύρος που απομένει.

Τα αυτοκίνητα CNG είναι ακριβώς όπως όλα τα άλλα:

Ο Andrew Shepherd εξηγεί ότι «τα αυτοκίνητα που τροφοδοτούνται με φυσικό αέριο σχεδιάζονται, κατασκευάζονται και πιστοποιούνται σύμφωνα με τα υψηλότερα ποιοτικά πρότυπα της βιομηχανίας». «Δεν υπάρχουν διαφορές ούτε στη κατασκευή ούτε στην οδήγηση. Θα ήθελα να πω πως δεν υπάρχει απολύτως τίποτα ασυνήθιστο για ένα αυτοκίνητο που τροφοδοτείται με CNG και πως είναι εξίσου ασφαλές και αξιόπιστο με όλα τα υπόλοιπα», καταλήγει ο Antonio Calvo.

 

Tags
Back to top button