Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Auto - Moto

Ηλεκτρονικά διόδια: Πότε θα εφαρμοστούν - Τι προβλέπεται να γίνει

Μετά από πολλές αναβολές και καθυστερήσεις, το σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων δείχνει να μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης, αρχής γενομένης με την προκήρυξη του διαγωνισμού.

Η εφαρμογή ενός καθολικού και ενιαίου συστήματος χρέωσης διοδίων, με βάση τη χιλιομετρική απόσταση που διανύει κάποιος, αναμένεται να πάρει σάρκα και οστά μέσα στα επόμενα χρόνια σε σύμπραξη με τον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα. Οι νεότερες εκτιμήσεις αναφέρουν πως η δημοπράτηση του απαιτούμενου διαγωνισμού θα προκηρυχθεί άμεσα και συνολικά το νέο καθεστώς θα είναι έτοιμο για λειτουργία το 2024 ή στις αρχές του 2025.

Για την ιστορία να θυμίσουμε πως αντίστοιχη προκήρυξη για τον διαγωνισμό του έργου είχε γίνει επί των ημερών του Σπίρτζη, το 2018, αλλά μετά από προσφυγές οι διαδικασίες ακυρώθηκαν. Φυσικά, ακόμη και σήμερα, είναι αρκετές οι φωνές που υποστηρίζουν πως δεν είναι απίθανο η διαδικασία να μπλοκάρει εκ νέου, καθώς οι οι παραχωρησιούχοι που εκμεταλλεύονται τους αυτοκινητόδρομους της χώρας, να επικαλεστούν τις υπογεγραμμένες συμβάσεις που είναι σε ισχύ από το 2008.

Πως θα λειτουργήσει το νέο σύστημα – Τι προβλέπεται

Το καινούριο σύστημα θα έχει διττό τρόπο λειτουργίας: Τα οχήματα επαγγελματικής χρήσης θα έχουν εγκατεστημένη μια συσκευή που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους, με τη βοήθεια δορυφόρων. Παράλληλα, τα οχήματα ιδιωτικής χρήσεως θα παρακολουθούνται με κάμερες και θα αναγνωρίζονται αυτόματα από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο. Σύμφωνα με τα όσα είχε ανακοινώσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σε περίπτωση αδυναμίας αναγνώρισης πινακίδας κυκλοφορίας ΙΧ, το σύστημα θα επικοινωνεί αυτόματα με τις υπηρεσίες της Τροχαίας προκειμένου να επεμβαίνουν για την αναγνώριση του οχήματος. Με την εφαρμογή του νέου συστήματος, οι οδηγοί θα πληρώνουν με ειδική κάρτα ή με εφαρμογή στο κινητό τους, κατά την έξοδό τους από τον αυτοκινητόδρομο.

Για το νέο σύστημα θα δημιουργηθούν δυο κέντρα διαχείρισης στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, ενώ θα υπάρχουν πύλες διαχείρισης και ελέγχου στις εισόδους και εξόδους των αυτοκινητοδρόμων, στα λιμάνια και στα αεροδρόμια. Βάσει του σχεδιασμού, τα υφιστάμενα μετωπικά διόδια θα μετατραπούν σε σταθμούς ελέγχουν φορτίων και κυκλοφορίας.

Tags
Back to top button