Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Auto - Moto

Έχετε αναρωτηθεί: Τι είναι τα δύο μαύρα καλώδια που βλέπουμε στη μέση του δρόμου;

Μπορεί να μοιάζουν σαν ένα εμπόδιο που έτυχε να βρεθεί στη μέση του δρόμου, αλλά ο λόγος της ύπαρξής τους είναι να καταστήσουν τις καθημερινές μας μετακινήσεις πιο ανθρώπινες.

Μόνο λίγοι δεν είναι όσοι έχουν παρατηρήσει, έστω μια φορά, δύο χοντρά μαύρα καλώδια στη μέση του δρόμου. Ελάχιστοι, όμως, γνωρίζουν περί τίνος πρόκειται, αλλά και τη χρησιμότητά τους.

Όχι, αυτά τα δύο εγκάρσια τοποθετημένα στο οδόστρωμα καλώδια δεν βρέθηκαν εκεί… κατά τύχη. Αλλά αποτελούν “κομμάτι” μιας συσκευής μέτρησης κυκλοφοριακού φόρτου, έτερο τμήμα της οποίας είναι ένα μπλε κουτί, στην άκρη του δρόμου.

Τα καλώδια είναι έτσι τοποθετημένα – σε παράλληλη διάταξη- προκειμένου να περνάνε από πάνω τους τα αυτοκίνητα και να τα “πατάνε”. Κατά τη διέλευση των οχημάτων, ο αέρας στο εσωτερικό τους συμπιέζεται και καταλήγει στον μετρητή (το κουτί) που βρίσκεται στην άκρη του δρόμου.

Η συσκευή καταγράφει όλα τα περάσματα των οχημάτων, και με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται η συλλογή μιας μεγάλης ποικιλίας στοιχείων, συμπεριλαμβανομένων των εξής: Του βαθμού καταπόνησης του δρόμου από τα διερχόμενα αυτοκίνητα, την ταχύτητα που αναπτύσσουν οι οδηγοί και τον αριθμό των οχημάτων σε ημερήσια (ή εβδομαδιαία) βάση.

Επιπροσθέτως, μπορεί να προσδιοριστεί και το είδος των οχημάτων που κυκλοφορούν καθημερινά στον εκάστοτε δρόμο, δεδομένου ότι ένα φορτηγό θα ασκήσει μεγαλύτερη πίεση στα καλώδια απ’ ότι ένα αυτοκίνητο πόλης.

Αφού συλλεχθούν τα στοιχεία, αυτά αποστέλλονται στους αρμόδιους φορείς, οι οποίοι έχουν στα χέρια τους ένα χρήσιμο εργαλείο ώστε να εκτιμηθεί σε πόσο καιρό θα φθαρεί το οδικό δίκτυο, ενώ αν καταστεί αναγκαίο λαμβάνονται και τα απαραίτητα αποσυμφορητικά μέτρα (π.χ. τοποθέτηση φωτεινών σηματοδοτών) για τη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών.

Υπεύθυνοι για την τοποθέτηση των μετρητών κυκλοφοριακού φόρτου είναι οι δήμοι, πολλοί εκ των οποίων χρησιμοποιούν τις εν λόγω συσκευές στο πλαίσιο του Σχεδίου Βιώσιμης Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), το στρατηγικό σχέδιο παροχής υψηλής ποιότητας μεταφορών.

Σημειώνεται ότι πέρα από τα εγκάρσια καλώδια, υπάρχουν και ασύρματες συσκευές οι οποίες τοποθετούνται σε στύλους στήριξης πινακίδων ή σε γέφυρες και η ανάκτηση των στοιχείων τους γίνεται ασύρματα μέσω GPRS ή Bluetooth.

Tags
Back to top button