Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Auto - Moto

Θα γίνουν υποχρεωτικά τα «μαύρα κουτιά» στα αυτοκίνητα;

Έχουν περάσει χρόνια από τότε που η ιδέα να τοποθετηθούν και στα αυτοκίνητα «μαύρα κουτιά» έπεσε για πρώτη φορά στο τραπέζι. Ωστόσο, μια πρόταση που ήρθε πρόσφατα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ταράζει και πάλι τα νερά, επαναφέροντας το θέμα στην επικαιρότητα.

Η αλήθεια είναι πως είμαστε ακόμη μακριά από το να ενσωματωθούν τα «μαύρα κουτιά» στα αυτοκίνητα, όμως αυτό θα μπορούσε να συμβεί πολύ πιο γρήγορα από όσο νομίζουμε. Και αυτό διότι το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο υπέβαλε πρόταση για νόμο που θα καθιστά υποχρεωτική την παρουσία μιας συσκευής καταχώρισης δεδομένων σε όλα τα νέα οχήματα στο μέλλον. Και μάλιστα όχι σε προαιρετικό αλλά σε υποχρεωτικό επίπεδο.

Βέβαια ο σχετικό νόμος θα πρέπει να ψηφιστεί ενώπιον του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και οι τυχόν διαφορετικές «αναγνώσεις» του να τύχουν γενικότερης έγκρισης. Και όταν μιλάμε για «διαφορετικές αναγνώσεις» σαφώς αναφερόμαστε στα όποια εμπόδια ενδεχομένως μπορεί να προκύψουν από όσους θέσουν θέμα προσωπικών δεδομένων. Σύμφωνα πάντως με τον επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφαλείας για τις μεταφορές, θα ήταν πολύ καλό να έχουμε μια οριστική διατύπωση της πρότασης στις αρχές του επόμενου έτους.

Συγκεκριμένα, αυτό το σύστημα θα καθιστούσε δυνατή την καταγραφή δεδομένων «πριν, κατά τη διάρκεια και μετά» από ένα ατύχημα. Αυτό θα περιλαμβάνει την ταχύτητα του οχήματος αλλά και την συμπεριφορά των ηλεκτρονικών βοηθημάτων οδήγησης και ασφάλειας του αυτοκινήτου (πχ αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, σύστημα διατήρησης λωρίδας, κτλ). Στην ίδια πρόταση αναφέρεται πως για να υπάρξει ένα «μαύρο κουτί» στα αυτοκίνητα θα πρέπει προηγουμένως να έχει καταστεί «αδύνατη» ή «πολύ δύσκολη» η απενεργοποίηση των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Παράλληλα, για όσα από αυτά θα μπορούν να απενεργοποιηθούν, θα πρέπει το αυτοκίνητο να είναι σταματημένο και η διαδικασία απενεργοποίησής τους να είναι εξαιρετικά πολύπλοκη, έτσι ώστε στο τέλος της ημέρας να καθίσταται έως και αποτρεπτική.

Σύμφωνα με το drive.gr, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο διευκρινίζει ότι τα δεδομένα που θα καταγράφονται στα «μαύρα κουτιά» θα προορίζονται αποκλειστικά για ανάλυση με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Ωστόσο, οι επικριτές της πρότασης αναφέρουν με νόημα, πως από το σημείο της ανάλυσης μέχρι εκείνο που οι ασφαλιστικές εταιρείες θα χρησιμοποιούν τα δεδομένα για να κάνουν ακριβότερες τις χρεώσεις τους, η απόσταση είναι ελάχιστη: Ένα μόλις βήμα, όπως τονίζουν χαρακτηριστικά.

Tags
Back to top button