Η αυτονομία που παρουσιάζει ένα ηλεκτρικό μοντέλο σύμφωνα με τα πρότυπα μέτρησης μπορεί να αποτελέσει από μόνη της καθοριστικό παράγοντα για την εμποριική σταδιοδρομία ενός αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου και αυτό η Tesla -όπως και οι υπόλοιποι κατασκευαστές αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων- το γνωρίζει πολύ καλά, σύμφωνα με το
Ως η εταιρεία που ηγείται παγκοσμίως στις πωλήσεις των μοντέλων που φέρουν μόνο ηλεκτρικούς κινητήρες και συστοιχία μπαταριών για την τροφοδοσία τους, η αμερικάνικη εταιρεία έχει μπει τον τελευταίο καιρό σε μπελάδες αναφορικά με την εκτιμώμενη αυτονομία των μοντέλων της.
Tesla: Σταματά να κυριαρχεί στην αγορά της Κίνας- Ποια εταιρία θα είναι η διάδοχος της
Ειδικότερα και σύμφωνα και με αναφορές που κάνουν τον γύρο του Διαδικτύου τους τελευταίους μήνες η Tesla έχει δεχτεί επίσημα παράπονα από χιλιάδες ιδιοκτήτες και χρήστες μοντέλων, τα οποία κάνουν λόγο για υπερβολικά αισιόδοξες εκτιμήσεις της αμερικάνικης εταιρείας αναφορικά με την αυτονομία των μοντέλων της.
Οι εν λόγω αναφορές ήταν μάλιστα τόσο πολλές που η Tesla προσπάθησε χωρίς επιτυχία να αποσιωπήσει με τεχνάσματα το γεγονός, ενώ το αμερικάνικο Υπουργείο Δικαιοσύνης ξεκίνησε και σχετική έρευνα στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα και την αυτονομία τους.
Τώρα η Tesla έρχεται να αναθεωρήσει προς τα κάτω την εκτιμώμενη αυτονομία αρκετών εκδόσεων σε μοντέλα της που διαθέτει στην αγορά των ΗΠΑ, η αυτονομία των οποίων καθορίζεται κατά το πρότυπο της Υπηρεσίας Περιβαλλοντικής Προστασίας (Environmental Protection Agerncy -EPA) της χώρας.
Συγκεκριμένα οι Αμερικανοί μείωσαν την ανακοινώσιμη αυτονομία του Model X Plaid των 1.020 ίπων από τα 560 στα 539 χιλιόμετρα και του Model S Plaid από τα 637 στα 577,8 χιλιόμετρα. Χαρακτηριστική είναι και η μείωση για το ίδιο μοντέλο των Αμερικανών στην έκδοση με τους τροχούς των 21 ιντσών, η οποία παρουσιάζεται τώρα με μειωμένη αυτονομία στα 515 χιλιόμετρα από 560 που βρισκόταν πριν.
Μικρότερες είναι οι διαφορές που παρουσιάζονται στις εκτιμώμενες αυτονομίες των Model Y και 3 με την έκδοση Performance του πρώτου να παρουσιάζεται για παράδειγμα με μειωμένη αυτονομία κατά 6%, η οποία έπεσε από τα 531 στα 498 χιλιόμετρα.
Αν και προς το παρόν δεν υπάρχει επίσημη ανακοίνωση από την πλευρά της Tesla οι λόγοι που αναφέρονται ως οι πιο πιθανοί για την προς τα κάτω αναθεώρηση της αυτονομίας των μοντέλων της είναι τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποίησε το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ.
Ο λόγος βρίσκεται επίσης και σε κάποιες αλλαγές που πραγματοποίησε η EPA στο πρότυπο των μετρήσεων, με στόχο να φέρει τα στοιχεία που παρουσιάζει ο εκάστοτε κατασκευαστής ακόμη πιο κοντά στην πραγματικότητα -γενικά το πρότυπο της EPA θεωρείται ότι παρουσιάζει νούμερα που είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα σε σχέση με τα αυτά που χρησιμοποιούνται στον υπόλοιπο κόσμο, μεταξύ των οποίων και το WLTP.