Χρήστες είπαν ότι το πρόγραμμα Gemini της εταιρείας παρήγαγε εικόνες που απεικόνιζαν ιστορικά ανακριβείς φυλές και εθνότητες. Για παράδειγμα, αίτημα για απεικόνιση των ιδρυτών της Αμερικής έφερε σαν αποτέλεσμα γυναικείες μορφές και ανθρώπους της μαύρης φυλής.
«Η δημιουργία εικόνων με τεχνητή νοημοσύνη του Gemini δημιουργεί ένα ευρύ φάσμα ανθρώπων. Και αυτό είναι γενικά καλό γιατί οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο το χρησιμοποιούν. Αλλά εδώ "το έχασε"», δήλωσε την Τετάρτη ο Jack Krawczyk, ανώτερος διευθυντής του Gemini Experiences. «Εργαζόμαστε για να βελτιώσουμε αμέσως αυτού του είδους τις απεικονίσεις», πρόσθεσε.
Στερεότυπα και ρατσισμός
Google: Mε τεχνητή νοημοσύνη θα παρακολουθεί τις εκπομπές μεθανίου
Η Google δήλωσε αργότερα ότι θα αναστείλει τη δυνατότητα του εργαλείου να δημιουργεί εικόνες ανθρώπων όσο εργαζόταν στην επιδιόρθωση. Δεν είναι η πρώτη φορά που η τεχνητή νοημοσύνη «σκοντάφτει» σε ερωτήσεις σχετικά με τη διαφορετικότητα. Πριν περίπου δέκα χρόνια, η Google αναγκάστηκε να απολογηθεί καθώς η εφαρμογή φωτογραφιών της χαρακτήρισε «γορίλες» μια εικόνα ενός μαύρου ζευγαριού.
Η αντίπαλη εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης OpenAi, έχει κατηγορηθεί επίσης ότι διαιωνίζει επιβλαβή στερεότυπα, αφού οι χρήστες βρήκαν ότι η γεννήτρια εικόνων Dall-E απαντούσε στα αιτήματα για δημιουργία εικόνας διευθύνοντα συμβούλου, με τα αποτελέσματα να κυριαρχούν από φωτογραφίες λευκών ανδρών.
Συντηρητικοί
Η Google, η οποία πιέζεται να αποδείξει ότι ακολουθεί τις εξελίξεις στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, κυκλοφόρησε την τελευταία της έκδοση του Gemini την περασμένη εβδομάδα. Το bot δημιουργεί εικόνες κατόπιν γραπτών αιτημάτων. Οι χρήστες κατηγόρησαν την εταιρεία ότι εκπαίδευσε το bot «με την woke κουλτούρα»
«Είναι ενοχλητικά δύσκολο να πείσουμε το Google Gemini να αναγνωρίσει ότι υπάρχουν λευκοί άνθρωποι», έγραψε ο επιστήμονας υπολογιστών Debarghya Das.
Οι ισχυρισμοί πολλαπλασιάστηκαν στους δεξιούς κύκλους των ΗΠΑ, όπου πολλές μεγάλες τεχνολογικές πλατφόρμες αντιμετωπίζουν ήδη αντιδράσεις για υποτιθέμενη φιλελεύθερη προκατάληψη. Ο J. Krawczyk είπε ότι η εταιρεία ήθελε τα αποτελέσματά της να αντικατοπτρίζουν την παγκόσμια βάση χρηστών της.