Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Προσοχή: Οι ζημιές που παθαίνει το αυτοκίνητο εάν παραμένει σταθμευμένο στον ήλιο για ώρες

Ο ήλιος μπορεί να αποτελεί απειλή για τα αυτοκίνητα, καθώς η υψηλή θερμοκρασία μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στα εσωτερικά και εξωτερικά τους μέρη.

Η μπαταρία του αυτοκινήτου είναι ακόμη ένα εξάρτημα που μπορεί να πάθει ζημιά από τον καυτό καιρό. Η υπερβολική έκθεση στη θερμότητα μπορεί να εξατμίσει το νερό της μπαταρίας, με αποτέλεσμα να αποδυναμώνεται και να μην μπορεί να παρέχει την απαιτούμενη ένταση ρεύματος για να ξεκινήσει το αυτοκίνητο.

Ακόμη, οι υψηλές θερμοκρασίες μπορούν να επηρεάσουν τα ελαστικά του αυτοκινήτου. Η άμεση έκθεση στο ηλιακό φως προκαλεί ρωγμές στα πλευρικά τοιχώματα και την περιοχή του πέλματος των ελαστικών, που μπορεί να οδηγήσει σε επικίνδυνα περιστατικά, όπως ένα σκάσιμο.

Πιο αναλυτικά, όπως αναφέρει το Car and Motor, η πολύωρη έκθεση ενός αυτοκινήτου στον ήλιο μπορεί να έχει καταστροφικές συνέπειες, όχι μόνον για το χρώμα του αμαξώματος αλλά και για άλλα τμήματα ενός οχήματος, η αντικατάσταση των οποίων φαντάζει στους περισσότερος σχεδόν ανέφικτη.

Ξεθώριασμα χρώματος

Είναι προφανές ότι το πλέον εκτεθειμένο τμήμα του αυτοκινήτου στον ήλιο και συγκεκριμένα στην υπεριώδη ακτινοβολία είναι το αμάξωμα και ειδικότερα το χρώμα, το οποίο καλείται μεταξύ άλλων να διαχειριστεί και τις ακραίες μεταβολές της θερμοκρασίας.

Απίστευτο! Youtuber έβαλε το αυτοκίνητό του μέσα σε δύο τόνους ρύζι για να... στεγνώσει (βίντεο)

Το αποτέλεσμα είναι το γνωστό σε όλους ξεθώριασμα, το οποίο συνήθως ξεκινά από τις παράλληλες προς το έδαφος επιφάνειες του αμαξώματος, όπως η οροφή και το καπό, και επεκτείνεται στις υπόλοιπες.

Μάλιστα στην προκειμένη περίπτωση, η αποκατάσταση της ζημιάς μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνον με τη βαφή της επιφάνειας που παρουσιάζει τη συγκεκριμένη φθορά.

Φθορά ελαστικών μερών

Ο ήλιος και ειδικότερα η υπεριώδης ακτινοβολία είναι ο μεγαλύτερο εχθρός και για τα ελαστικά μέρη του αυτοκινήτου. Ξεκινώντας από τις γνωστές σε όλους τσιμούχες στα παράθυρα και τα παρμπρίζ και καταλήγοντας στα ελαστικά ενός αυτοκινήτου.

Και στις δύο περιπτώσεις, η πολύωρη έκθεση ενός οχήματος στον ήλιο μειώνει και μάλιστα σημαντικά τον χρόνο ζωής. Τα ελαστικά μέρη «καίγονται» από την ηλιακή ακτινοβολία, ξεραίνονται και στη συνέχεια «σπάνε», χάνοντας της ιδιότητές τους.

Η αντικατάστασή τους είναι ο μόνος τρόπος να αποκατασταθεί και σε αυτήν την περίπτωση η βλάβη και να διασφαλιστεί ότι τα ελαστικά μέρη ενός αυτοκινήτου μπορούν να ανταποκριθούν στον ρόλο τους.

Θάμπωμα προβολέων

Εξίσου συχνό είναι και το φαινόμενο του θαμπώματος των προβολέων το οποίο παρουσιάζεται σταδιακά, όσο το συνθετικό υλικό εκτίθεται στην υπεριώδη ακτινοβολία.

Στο παρελθόν τα περισσότερα αυτοκίνητα διέθεταν προβολείς κατασκευασμένους από κρύσταλλο, ωστόσο, για λόγους ασφαλείας, κόστους και βάρους, η πρακτική αυτή εγκαταλείφθηκε. Πλέον όλοι οι προβολείς κατασκευάζονται από συνθετικό υλικό, το οποίο σταδιακά αλλοιώνεται υπό το φως του ήλιο και θαμπώνει περιορίζοντας την αποτελεσματικότητα των προβολέων.

Σε αντίθεση με τις προηγούμενες περιπτώσεις, εδώ υπάρχει η δυνατότητα έστω και μερικής αποκατάστασης, ωστόσο, για να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα θα πρέπει να απευθυνθούμε σε κάποιον ειδικό.

Αλλοίωση τμημάτων εσωτερικού

Η υπεριώδης ακτινοβολία, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη υψηλών θερμοκρασιών μπορεί να προκαλέσει προβλήματα και στις επιφάνειες του εσωτερικού ενός αυτοκινήτου. Ο αποχρωματισμός επιφανειών, το σκάσιμο επενδύσεων, ακόμα και η δυσλειτουργία ηλεκτρονικών συστημάτων μπορούν προκληθούν από τη συστηματική έκθεση του αυτοκινήτου στον ήλιο κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών.

Ψάχνοντας για σκιά

Για να προστατέψουμε τα αυτοκίνητά μας από τις ζημιές του ήλιου, είναι σημαντικό να τα σταθμεύουμε σε μέρη που προσφέρουν σκιά. Η σκιά βοηθάει να διατηρείται το αυτοκίνητο πιο δροσερό και να αποτρέπει τις ζημιές από τον ήλιο. Μπορούμε επίσης να χρησιμοποιούμε σκιάδια και άλλα αξεσουάρ που προστατεύουν το αυτοκίνητο από τον ήλιο, εάν δεν υπάρχει δυνατότητα στάθμευσης σε γκαράζ.

Ειδικότερα, η χρήση κουκούλας είναι αμέσως καλύτερη, ωστόσο, για τους περισσότερους η τοποθέτηση ή αφαίρεσή της συνιστά μια χρονοβόρα διαδικασία, η οποία είναι δύσκολο να επαναλαμβάνεται σε καθημερινή βάση.

Υπάρχουν βέβαια και κουκούλες οι οποίες καλύπτουν ένα μέρος του αμαξώματος και τοποθετούνται-αφαιρούνται πολύ πιο εύκολα, ενώ ιδιαίτερα δημοφιλείς είναι στη χώρα μας και οι ηλιοπροστασίες.

Τέλος, για την προστασία τόσο των επιφανειών του αμαξώματος όσο και του εσωτερικού, υπάρχουν και προϊόντα τα οποία υπόσχονται να ενισχύσουν την άμυνα του αυτοκινήτου μας στην ιδιαίτερα βλαβερή ηλιακή ακτινοβολία.

Tags
Back to top button