Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Auto - Moto

Όλες οι αλλαγές που έρχονται για τα μεταχειρισμένα ΙΧ από Σεπτέμβριο

Με τη μέση ηλικία ενός αυτοκινήτου στην Ελλάδα να βρίσκεται στα 15,9 έτη, οι αλλαγές που θα ισχύσουν από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο ως προς την πιστοποίηση της «ταυτότητας» των εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων, μέσω σχετικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας του υπουργείου Μεταφορών, δύνανται να εισάγουν νέες θετικές πρακτικές στην ελληνική αγορά.

Στο σκηνικό αυτό, θα είναι πλέον δύσκολη η εξαπάτηση του καταναλωτή. Τις εκτιμήσεις αυτές διατύπωσε, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ- ΜΠΕ, ο Δημήτριος Πάτσιος, γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων (ΣΕΑΑ).

«Δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν υπήρχε καμία υποχρέωση (σ.σ για επιβεβαιωμένα στοιχεία του οχήματος), μπορούσε ένας έμπορος να πουλά ένα αυτοκίνητο χωρίς κανενός είδους τεκμηρίωση ή παροχή πληροφοριών. Δυστυχώς επίσης, η κακή οικονομική κατάσταση, την οποία όλοι αντιμετωπίζουμε, έχει οδηγήσει πολλούς καλόπιστους να πέσουν θύματα εξαπάτησης», τόνισε ο κ. Πάτσιος, που μάλιστα έθεσε το παράδειγμα μιας αγοράς από άλλο ευρωπαϊκό κράτος και εν συνεχεία πώλησης στην επικράτεια.

«Ένα αυτοκίνητο με πολλά χιλιόμετρα στην Ευρώπη δεν έχει καθόλου παρόμοια τιμή με ένα με λογικά χιλιόμετρα. Αν φέρουμε ως παράδειγμα ένα αυτοκίνητο πενταετίας με 100.000 χιλιόμετρα και ένα άλλο με 300.000 χλμ αντί για εκατό, το δεύτερο θα έχει τη μισή αξία», σημείωσε χαρακτηριστικά ο γενικός διευθυντής του ΣΕΑΑ που μάλιστα περιέγραψε τις παραμέτρους του νέου καθεστώτος και τις πληροφορίες που αυτό θα παρέχει μέχρι να ολοκληρωθεί μια αγορά. Ο κ. Πάτσιος σημείωσε δε με έμφαση πως με αυτό το δεδομένο «γίνεται κατανοητό πως το θέμα των χιλιομέτρων και η απόκρυψη της χρήσης σε ένα μεταχειρισμένο, αλλάζουν εντελώς τα δεδομένα, σε σχέση με την αξία που θα πρέπει ο καταναλωτής να πληρώσει».

Πότε αναμένεται η εφαρμογή του νέου συστήματος

Το σύστημα προγραμματίζεται να «λειτουργεί από τις 27 Σεπτεμβρίου 2019 και από εκείνο το σημείο θα πρέπει ο εισαγωγέας-έμπορος να παρουσιάζει τα εν λόγω στοιχεία ακόμη και για τα αυτοκίνητα που είναι βρίσκονται ήδη στη χώρα σήμερα στις εταιρείες εμπορίας», εξήγησε ο κ. Πάτσιος, που ερωτηθείς εξήγησε πως μέσα από τις νέες διαδικασίες αλλάζει σε μεγάλο βαθμό το εύρος των στοιχείων που θα έχει στη διάθεσή του ένας αγοραστής.

«Το αρμόδιο υπουργείο έχει ήδη εδώ και έναν χρόνο νομοθετήσει ότι θα πρέπει να υπάρχει καλή πληροφορία για όποιον θέλει να ψωνίσει ένα αυτοκίνητο εισαγωγής μεταχειρισμένο, δηλαδή να γνωρίζει ο αγοραστής βασικά πράγματα, όπως για παράδειγμα τα ΚΤΕΟ (που έχει περάσει) σε μια ξένη χώρα, τα χιλιόμετρα που έχει ένα αυτοκίνητο, αν έκανε σέρβις στο εξωτερικό, τις ανακλήσεις που οφείλει, πολύ χρήσιμες πληροφορίες ώστε να βοηθηθεί για να ξέρει τι προϊόν αγοράζει, να πληρώσει την κατάλληλη τιμή και να μπορέσει να το συντηρήσει», εξήγησε ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων που μάλιστα τόνισε πως για τον καταναλωτή αλλάζει το γεγονός στο ότι θα έχει την πληροφορία χωρίς κόστος. «Ο εισαγωγέας-έμπορος θα πρέπει να καταβάλει ένα παράβολο των 20 ευρώ στο Υπουργείο Μεταφορών. Από αυτό οι αντιπροσωπείες θα λαμβάνουμε τα 10 ευρώ, ώστε να μπορούμε να βρούμε πληροφορίες από το ίδιο το εργοστάσιο, συνεπώς όλοι θα σταθούμε δίπλα στον καταναλωτή ώστε να έχει καλές πληροφορίες» προσέθεσε ο κ.Πάτσιος.

Ποια νέα στοιχεία θα διασφαλίζουν τον καταναλωτή σε μια αγορά του

«Εγώ λοιπόν που είμαι ο αγοραστής θα πρέπει να υπογράψω ότι έλαβα γνώση των στοιχείων και θα πρέπει ο εισαγωγέας-έμπορος να μου τα έχει παρουσιάσει. Υπάρχουν δε διάφορες πηγές, από τις οποίες θα μπορεί να αντλήσει αυτές τις πληροφορίες, επί παραδείγματι θα πρέπει να φροντίσει να ζητά από τον ξένο προμηθευτή τα ΚΤΕΟ του αυτοκινήτου που πωλεί, τι προβλήματα είχε, τι ελέγχους έχει περάσει, τι χιλιόμετρα διήνυσε, ενώ θα πρέπει ταυτόχρονα βασικά στοιχεία της άδειας κυκλοφορίας να έχουν επαληθευτεί», εξηγεί ο κ. Πάτσιος που εκφράζει την πεποίθηση πως πλέον θα είναι δύσκολη η εξαπάτηση.

«Δεν μπορεί να μην έχουν επιβεβαιωθεί σημαντικά στοιχεία όπως η αντιρυπαντική τεχνολογία, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, στοιχεία που επηρεάζουν το αυτοκίνητο και φορολογικά» πρόσθεσε ο γενικός διευθυντής του ΣΕΕΑ, ενώ ταυτόχρονα τόνισε πως μέσα από αυτή την πλατφόρμα οι αντιπροσωπείες καλούνται να δώσουν στοιχεία ποιότητας προς τον επίδοξο αγοραστεί «όπως για παράδειγμα το αν το αυτοκίνητο έχει κάποια ζητήματα για τα οποία θα πρέπει να περάσει από σέρβις, ένα πλήθος πληροφοριών».

Ερωτηθείς δε για την επίδραση που μπορεί να έχει η συγκεκριμένη διαδικαστική αλλαγή στην αγορά του αυτοκινήτου γενικότερα, ο κ. Πάτσιος αναφέρθηκε σε μια εποχή πιο ευνοϊκή για τον καταναλωτή. «Σε καμία περίπτωση δεν ζητάμε ή δεν προωθούμε να αποθαρρυνθούν οι εισαγωγείς μεταχειρισμένων, καθώς είμαστε σε μια ελεύθερη αγορά και οικονομία, να υπάρχει όμως ένας έλεγχος και η υποστήριξη του καταναλωτή. Να ξέρει ο αγοραστής τι ψωνίζει» κατέληξε ο κ. Πάτσιος. 

Tags
Back to top button