Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Auto - Moto

Νέος ΚΟΚ: «Τσουχτερά» πρόστιμα στους παραβάτες - Χρήση κινητού - Πότε επιτρέπεται και τι ισχύει για το handsfree

Ο νέος ΚΟΚ είναι ιδιαίτερα αυστηρός με τους οδηγούς που μιλούν στο κινητό τους τηλέφωνο ενώ το όχημά τους είναι εν κινήσει. Πρόκειται για μία από τις πιο συχνές παραβάσεις που κάνουν οι οδηγοί, ενώ οι άνδρες της Τροχαίας είναι ιδιαίτερα αυστηροί στους ελέγχους.

Είναι σημαντικό λοιπόν οι οδηγοί να γνωρίζουν πως η ομιλία στο κινητό επιτρέπεται με τη χρήση ασύρματου ακουστικού (bluetooth) ή με ανοιχτή ακρόαση και μόνο όταν το τηλέφωνο είναι τοποθετημένο στην ειδική θήκη στο ταμπλό του αυτοκινήτου.

Οποιαδήποτε άλλη χρήση του κινητού τηλεφώνου από τον οδηγό τιμωρείται με πρόστιμο.

Προσοχή, το handsfree απαγορεύεται

Εν ώρα οδήγησης η ομιλία στο κινητό τηλέφωνο με τη χρήση ασύρματων ακουστικών (handsfree) απαγορεύεται. Το ίδιο ισχύει και για την ανοιχτή ακρόαση αν το κινητό είναι τοποθετημένο στα πόδια του οδηγού ή σε άλλο σημείο που μπορεί να του αποσπά την προσοχή από το δρόμο. Προφανώς και απαγορεύεται η χρήση του κινητού για αποστολή ή ανάγνωση sms ή άλλων ειδοποιήσεων.

Τι πρέπει να ξέρουν και να κάνουν οι οδηγοί

Οι οδηγοί που θέλουν να κάνουν χρήση του κινητού τους τηλέφωνο θα πρέπει:

-Να έχουν ενεργοποιήσει το bluetooth του κινητού τηλεφώνου πριν ξεκινήσει η οδήγηση

-Η συνομιλία πρέπει να είναι σύντομη και να αποφεύγονται οι πολύπλοκες και συναισθηματικά φορτισμένες συνομιλίες
πρέπει να ενημερωθεί ο συνομιλητής ότι ο χρήστης κινητού οδηγεί
να τερματίζεται η συνομιλία, αμέσως μόλις γίνει αντιληπτή η απόσπαση της προσοχής από την οδήγηση

Τα πρόστιμα τη χρήση κινητού τηλεφώνου από τους οδηγούς
Σύμφωνα με το άρθρο 29 παρ. 1 στοιχ. α. του Ν. 4530/2018, που περιλαμβάνει τις διατάξεις του νέου ΚΟΚ, οι οδηγοί οχημάτων πουχρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο εν κινήσει χωρίς ακουστικά ασύρματης επικοινωνίας ή χωρίς να είναι αυτό τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση, τιμωρούνται με επί τόπου αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας και της άδειας οδήγησης, από το βεβαιούντα την παράβαση, για εξήντα (60) ημέρες επίσης το πρόστιμο για τη χρήση κινητού τηλεφώνου από τον οδηγό, ενώ το όχημα βρίσκεται εν κινήσει, είναι 100 ευρώ.

Τι έχουν δείξει οι έρευνες για τη χρήση κινητού στην οδήγηση
Αποτελέσματα ερευνών έχουν δείξει ότι η χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της οδήγησης προκαλεί απόσπαση της προσοχής του οδηγού και είναι τέσσερις φορές πιθανότερο οι οδηγοί να προκαλέσουν ατύχημα.

Σύμφωνα με την ΕΕΤΤ (Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομίων) οι οδηγοί που χρησιμοποιούν το κινητό τηλέφωνο:

-δεν έχουν καλή αντίληψη του τι συμβαίνει στο δρόμο

-δεν προσέχουν τις πινακίδες

-δεν διατηρούν την κατάλληλη θέση στη λωρίδα κυκλοφορίας και σταθερή ταχύτητα

-είναι πιθανό να μην διατηρούν την απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα

-δεν έχουν καλά αντανακλαστικά

-αισθάνονται περισσότερο άγχος

Tags
Back to top button