Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Οικονομια

Κομισιόν: «Το 1/3 των Ελλήνων καταναλωτών έχει αντιμετωπίσει αθέμιτες εμπορικές πρακτικές»

«Οι Έλληνες καταναλωτές καταλαμβάνουν την τελευταία θέση στην Ευρώπη των 28 σε ό,τι αφορά την εμπιστοσύνη τους στους αντισυμβαλλομένους τους. Αυτό μπορεί να αλλάξει μόνο όταν γνωρίζουν τους τρόπους προστασίας που τους παρέχει η καταναλωτική νομοθεσία».

Αυτό υπογραμμίζει, με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή η αναπληρώτρια Συνήγορος Καταναλωτή και διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας Αθηνά Κοντογιάννη.

Ολόκληρη η δήλωση της Αθηνάς Κοντογιάννη έχει ως εξής:

«Σύμφωνα με τον τελευταίο (2015) πίνακα αποτελεσμάτων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις συνθήκες που αφορούν τους Ευρωπαίους καταναλωτές, το 30,8% των Ελλήνων καταναλωτών αντιμετώπισαν κατά τις συναλλαγές τους αθέμιτες εμπορικές πρακτικές (επιθετικές πωλήσεις με συνεχείς οχλήσεις, παραπλανητικές διαφημίσεις, προσφορά δώρων που συνεπάγονταν χρέωση, παραπλανητικές εκπτώσεις και προσφορές κλπ.) τους τελευταίους 12 μήνες πριν από τη δημοσίευση της έρευνας, και το 20% καταχρηστικούς όρους σε συμβάσεις και παράνομες χρεώσεις, τη στιγμή που ο μέσος όρος της Ε.Ε. είναι 24%, δηλαδή 6,9% χαμηλότερος, για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές και 13%, δηλαδή 7% χαμηλότερος για τους καταχρηστικούς όρους και τις χρεώσεις.

Οι πρακτικές αυτές πλήττουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι οι Έλληνες καταναλωτές καταλαμβάνουν την τελευταία θέση στην Ευρώπη των 28 σε ό,τι αφορά την εμπιστοσύνη τους στους αντισυμβαλλομένους τους. Αυτό μπορεί να αλλάξει μόνο όταν γνωρίζουν τους τρόπους προστασίας που τους παρέχει η καταναλωτική νομοθεσία και, φυσικά, όταν καταγγέλλουν τις πρακτικές αυτές, διεκδικώντας τα δικαιώματά τους και επιβραβεύοντας τους προμηθευτές που σέβονται τους κανόνες της χρηστής επιχειρηματικότητας. Όταν ο καταναλωτής γνωρίζει ότι υπάρχει τρόπος να πετύχει την αποκατάσταση τυχόν οικονομικής ζημίας του μέσα από αποτελεσματικούς μηχανισμούς εξωδικαστικής επίλυσης της διαφοράς του με κάποιο προμηθευτή, γρήγορα και χωρίς κόστος, τότε γίνεται πιο ενεργός παράγοντας της αγοράς, στο μέτρο, φυσικά, που του το επιτρέπουν οι οικονομικές του δυνατότητες.

'Αρα, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην αγορά «περνάει», σε μεγάλο βαθμό, μέσα από τη γνώση των δικαιωμάτων τους και τη διεκδίκησή τους, χωρίς οικονομική τους επιβάρυνση μέσα από φορείς Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών, όπως η Ανεξάρτητη Αρχή Συνήγορος του Καταναλωτή και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας, σε συνεργασία και με τους αρμόδιους για την εφαρμογή της καταναλωτικής νομοθεσίας φορείς κατά εμπορικό κλάδο και ιδίως με τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Tags
Back to top button