Στον κόσμο της διαρκώς εξελισσόμενης τεχνολογίας και των αεροπορικών ταξιδιών, η λειτουργία πτήσης στα smartphones αποτελεί βασικό στοιχείο για τους επιβάτες παγκοσμίως, σχεδιασμένη να αποσυνδέει όλες τις μορφές ασύρματης επικοινωνίας για την αποφυγή παρεμβολών στα συστήματα του αεροσκάφους. Ωστόσο, πρόσφατες μελέτες έχουν θέσει υπό αμφισβήτηση την αρχική αναγκαιότητα αυτής της προφύλαξης, αποκαλύπτοντας ενδιαφέρουσες αλήθειες σχετικά με τις πραγματικές επιπτώσεις της και την εξελισσόμενη φύση της συνδεσιμότητας κατά τη διάρκεια της πτήσης, σύμφωνα με το
Ηχηρό μήνυμα Δένδια μετά την πτήση με F-16: Η ΠΑ πυλώνας αποτροπής κάθε επιθετικότητας και αναθεωρητισμού
Η προέλευση της λειτουργίας πτήσης έγκειται στις ανησυχίες ότι τα σήματα κινητής τηλεφωνίας θα μπορούσαν να παρεμβαίνουν στα συστήματα πλοήγησης ενός αεροσκάφους, οδηγώντας ενδεχομένως σε ολέθριες συνέπειες. Αυτή η πεποίθηση ώθησε τους επιβάτες να θέσουν τις συσκευές τους σε λειτουργία πτήσης, διασφαλίζοντας ότι τα τηλέφωνά τους δεν θα διαταράξουν την ασφάλεια της πτήσης. Ωστόσο, μια μελέτη του 2012 από την αμερικανική Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) κατέρριψε σημαντικά αυτή τη θεωρία, διαπιστώνοντας ότι δεν υπάρχουν σχεδόν καθόλου στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι η χρήση κινητού τηλεφώνου στο αεροσκάφος θα μπορούσε να οδηγήσει σε τέτοιες διαταραχές.
Είναι ενδιαφέρον ότι η αρχική προειδοποίηση σχετικά με τα κινητά τηλέφωνα στα αεροπλάνα αφορούσε περισσότερο τις πιθανές παρεμβολές στα επίγεια δίκτυα κινητής τηλεφωνίας παρά στα ίδια τα συστήματα του αεροσκάφους. Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Επικοινωνιών των ΗΠΑ (FCC) είχε εκφράσει ανησυχίες ότι οι κλήσεις που πραγματοποιούνται από τον αέρα θα μπορούσαν να υπερφορτώσουν τα επίγεια δίκτυα.
Παρά τις ανησυχίες αυτές, η αεροπορική βιομηχανία έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο προς την υιοθέτηση της συνδεσιμότητας, με έναν αυξανόμενο αριθμό πτήσεων να προσφέρουν υπηρεσίες Wi-Fi στους επιβάτες. Η αλλαγή αυτή οφείλεται στη ζήτηση για συνεχή συνδεσιμότητα και στα προσοδοφόρα έσοδα που αποφέρει στις αεροπορικές εταιρείες. Από το 2019, περίπου το 25% των πτήσεων προσέφερε κάποια μορφή συνδεσιμότητας στο διαδίκτυο, ποσοστό που αναμένεται να εκτοξευθεί στα ύψη τα επόμενα χρόνια. Μέχρι το 2035, η αγορά συνδεσιμότητας κατά τη διάρκεια της πτήσης αναμένεται να φθάσει το ιλιγγιώδες ποσό των 130 δισεκατομμυρίων δολαρίων, γεγονός που υπογραμμίζει την αυξανόμενη σημασία της πρόσβασης στο διαδίκτυο ως βασικού εξοπλισμού στα αεροσκάφη.
Παρόλο που η απειλή ότι τα σήματα κινητής τηλεφωνίας θα προκαλέσουν βλάβη στα συστήματα ενός αεροσκάφους μπορεί να έχει υπερτιμηθεί, η οδηγία για τη χρήση της λειτουργίας πτήσης εξακολουθεί να βασίζεται σε εκτιμήσεις για τη συνολική ταξιδιωτική εμπειρία και την τήρηση των οδηγιών του πληρώματος, η οποία στις ΗΠΑ αποτελεί νομική απαίτηση. Οι επιβάτες που δεν συμμορφώνονται με αυτές τις οδηγίες αντιμετωπίζουν νομικές συνέπειες, υπογραμμίζοντας τη σημασία της τήρησης των οδηγιών του πληρώματος.
Καθώς η αεροπορική βιομηχανία συνεχίζει να ενσωματώνει περισσότερες επιλογές συνδεσιμότητας, ο ρόλος και η αντίληψη της λειτουργίας αεροπλάνου είναι πιθανό να προσαρμοστούν περαιτέρω, αντικατοπτρίζοντας το μεταβαλλόμενο τοπίο των αεροπορικών ταξιδιών και της τεχνολογίας.