Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Κίνηση-ματ: Το ΓΕΕΘΑ μελέτα την απόκτηση πλοίου διοίκησης

Το Πολεμικό Nαυτικό στην παρούσα φάση δεν διαθέτει πλοίο Διοίκησης, το οποίο να διαθέτει τα απαιτούμενα χαρακτηριστικά, με αποτέλεσμα σε περίπτωση κρίσεως με την Τουρκία, ο ρόλος αυτός να δοθεί σε μια εκ των φρεγατών μας.

Η συμμετοχή της χώρας μας στις ασκήσεις "Μέδουσα" και σε άλλες ασκήσεις και η συνεκπαίδευση με Αιγύπτιους και Γάλλους σε αμφίβιες ασκήσεις, δημιούργησαν εξοικείωση των συμμετεχουσών δυνάμεων μας σε αυτές με τα ελικοπτεροφόρα-σκάφη αμφιβίων επιχειρήσεων " El Sadat" και "Dixmude" αντίστοιχα.

Ωστόσο, κατέδειξαν οι εν λόγω ασκήσεις και το κενό που έχει η χώρα μας αναφορικά με την έλλειψη ενός πλοίου αμφίβιων επιχειρήσεων, το οποίο θα αποτελούσε και τη ναυαρχίδα του στόλου μας.

Κάπως έτσι ωρίμασε η ιδέα στο πολεμικό ναυτικό μας και στο ΓΕΕΘΑ, προκειμένου να κινηθεί η χώρα μας στην απόκτηση ενός τέτοιου πλοίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η Τουρκία από την άλλη ναυπηγεί το ελικοπτεροφόρο-mini αεροπλανοφόρο "TCG Anadolu".

Ευτυχώς λόγω της αποβολής της Τουρκίας από το πρόγραμμα των F-35, αυτή δεν μπορεί να εξοπλίσει με τα 5ης γενιάς F-35 Stolv, το ελικοπτεροφόρο της

Η μόνη εναλλακτική λύση της είναι ο εξοπλισμός του με UAV, E/Π, ΕΕ/Π και αεροσκάφη "Sea Harrier" βρετανικά καθέτου αποπροσγειώσεως.

Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, η χώρα μας θα επιδιώξει μέχρι το 2022 να αποκτήσει ένα εκ των υπαρχόντων αμερικανικών ελικοπτεροφόρων-minni αεροπλανοφόρων, κλάσεως WASP.

Οι ΗΠΑ ανάλογα με τη λειτουργία, χρησιμοποιούν και το ανάλογο μέγεθος του στοιχείου αεροπορικής μάχης του.

Έτσι ένα τυπικό στοιχείο αεροπορικής μάχης, αποτελείται από έξι F-35B Lightning IIs και τέσσερα ελικόπτερα επίθεσης AH-1W / Z Super Cobra / Viper για επίθεση και υποστήριξη, δώδεκα Ospreys και τέσσερα Super Stallions για μεταφορά και τρία ή τέσσερα βοηθητικά ελικόπτερα Bell UH-1Y Venom

Επίσης δύναται να μεταφέρει 3 αποβατικά σκάφη και δύναμη 2000 ανδρών ή 500 άνδρες και40 οχήματα διαφόρων τύπων.

Οπωσδήποτε το όλο εγχείρημα απόκτησης ενός τέτοιου πλοίου θα αυξήσει κατακόρυφα τις δυνατότητες του πολεμικού ναυτικού μας και θα τροποποιήσει τα υπάρχοντα σχέδια μας στο Αιγαίο.

Ανάλογα η Τουρκία θα αναγκαστεί να τροποποιήσει τα δικά της επιθετικά σχέδια, αφού θα έχει να αντιμετωπίσει το "ισοδύναμο τετελεσμένο" εκτός από τον Έβρο και στο Αιγαίο

Ωστόσο το Αιγαίο από το ύψος της Εύβοιας- Κέας, Άνδρου, Τήνου, Μυκόνου, Ικαρίας και νοτιότερα έως την γραμμή Κρήτη- Κάσου-Καρπάθου-Ρόδου, δεν αποτελεί κατάλληλο χώρο για την ανάπτυξη ενός τέτοιου τύπου πλοίο (mini αεροπλανοφόρου), αφού υπάρχει η πληθώρα των αβύθιστων αεροπλανοφόρων μας, που είναι τα πολυάριθμα νησιά μας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η περιοχή που ενδείκνυται η χρήση του είναι η θαλάσσια περιοχή μεταξύ Κύπρου-Κρήτης-Ρόδου-Καστελορίζου-Κύπρου, καθώς και η θαλάσσια περιοχή του Αιγαίου από Ικαρία- Μύκονο-Τήνο-Ανδρο-Κέα-Εύβοια και βορειότερα.

Επιπλέον τυχόν ένταξη του εν λόγω πλοίου στο δυναμικό μας θα δημιουργούσε την ανάγκη δημιουργίας και 2ης Ταξιαρχίας πεζοναυτών.

Έτσι η 1η Ταξιαρχία πεζοναυτών θα είχε αποστολές αμύνη-προαποστολής ενισχύσεων των νησιών μας, η δε 2η θα επάνδρωνε με μέρος της το εν λόγω πλοίο για ανάληψη επιθετικής αμφίβιας επιχείρησης, κρατώντας το υπόλοιπό της ως εφεδρεία.

 

Tags
Back to top button