Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Κόσμος

Η στιγμή που υπερηχητικό αεροσκάφος σπάει το φράγμα του ήχου - Η φωτογραφία της NASA

Την ακριβή στιγμή που το υπερηχητικό αεροσκάφος XB-1 της Boom Supersonic έσπασε το φράγμα του ήχου, κατά τη διάρκεια πτήσης στις 10 Φεβρουαρίου, πάνω από την έρημο Μοχάβε κατέγραψε σε φωτογραφία η NASA.


«Τα καταφέραμε. Κατά τη διάρκεια της δεύτερης υπερηχητικής πτήσης του XB-1, συνεργαστήκαμε με @NASA για να τραβήξουμε αυτή την εικόνα Schlieren του XB-1 να διαπερνά τον αέρα με υπερηχητικές ταχύτητες. Εδώ είναι η λήψη, η οποία καταγράφηκε από ομάδες της NASA στο έδαφος. Καταγράφει την αλλαγή της πυκνότητας του αέρα γύρω από τον XB-1 και το προκύπτον ωστικό κύμα - κάνοντας το αόρατο ορατό», αναφέρει η εταιρεία. Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Boom Supersonic, Blake Scholl δήλωσε ότι η εικόνα κάνει το αόρατο να γίνεται ορατό.

Η καταγραφή της εικόνας

Απειλείται το πρόγραμμα Άρτεμις: Θα «κατεδαφίσει» ο Μασκ τα σχέδια της NASA για μόνιμη βάση στην Σελήνη

Για τη φωτογραφία χρησιμοποιήθηκε η τεχνολογία Schlieren photography, που χρησιμοποιείται για να αποτυπώσει τη ροή του αέρα γύρω από αντικείμενα που κινούνται με υψηλές ταχύτητες, όπως τα υπερηχητικά αεροσκάφη. Η τεχνολογία λειτουργεί ανιχνεύοντας τις διαφορές που προκαλούν τα ωστικά κύματα και η θερμοκρασιακή διαστολή στην πυκνότητα του αέρα.

Για να τραβήξει τη φωτογραφία, η εταιρεία Boom έπρεπε να σχεδιάσει ακριβώς την πορεία του τζετ, αλλά και να βεβαιωθεί ότι θα πετούσε μπροστά από τον ήλιο τη στιγμή που θα τραβούσε την εικόνα. Σε συνεργασία με τη NASA, διαμορφώθηκαν ειδικά σημεία που το XB-1 θα έπρεπε να πετάξει και στήθηκαν επίγεια τηλεσκόπια με ειδικά φίλτρα για να γίνει ανίχνευση των παραμορφώσεων του αέρα.

Οι ομάδες της NASA συγκέντρωσαν δεδομένα για το ακουστικό αποτύπωμα του XB-1 σε μία τοποθεσία κατά μήκος της διαδρομής πτήσης. Σύμφωνα με την ανάλυση της Boom, κανένας ηχητικός κρότος δεν έφτασε στο έδαφος καθώς το τζετ πετούσε με υπερηχητικές ταχύτητες.

«Επιβεβαιώσαμε επίσης ότι το XB-1 δεν έκανε ηχητική έκρηξη, κάτι που ανοίγει τον δρόμο για πτήσεις από ακτή σε ακτή έως και 50% πιο γρήγορες», είπε ο Scholl.

Η πτήση που έγινε η καταγραφή της εικόνας:

Στόχος η επιστροφή των εμπορικών υπερηχητικών ταξιδιών


Η καταγραφή έγινε στη δεύτερη υπερηχητική δοκιμαστική πτήση του XB-1. Στην πρώτη πτήση, στις 29 Ιανουαρίου 2025, η Boom έγινε η πρώτη εταιρεία που έκανε πτήση με αμερικανικής κατασκευής πολιτικό υπερηχητικό τζετ.

Η Boom Supersonic, αεροναυπηγική εταιρεία με έδρα το Ντένβερ, επιδιώκει την επιστροφή των εμπορικών υπερηχητικών ταξιδιών. Τα αεροπλάνα της ταξιδεύουν προς το παρόν με ταχύτητες περίπου 750 μιλίων την ώρα.

Στόχος της εταιρείας είναι να πιάσουν 1,7 Mach ή 1.300 μίλια την ώρα και να δημιουργήσει ένα διάδοχο αεροσκάφος του Concorde, αλλά με πιο προηγμένη τεχνολογία, χαμηλότερο κόστος λειτουργίας και μεγαλύτερη αποδοτικότητα.

Tags
Back to top button