Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Κόσμος

Η Ρωσία θέλει υποβρύχια μεγαλύτερα από αεροπλανοφόρα που θα μεταφέρουν LNG μέσω Αρκτικής

Πολύ πρόσφατα ρωσικά αμυντικά μέσα αποκάλυψαν σε δημοσιεύματά τους σχέδια της Μόσχας να ναυπηγήσει μία νέα κλάση πυρηνοκίνητων υποβρυχίων, το κύτος το οποίων θα έχει μήκος μεγαλύτερο των 360 μέτρων. 

Αυτά τα υποβρύχια θα χρησιμοποιούνται για την μεταφορά υγροποιημένου αερίου (LNG) κατά μήκος της Διαδρομής της Βόρειας Θάλασσας (Northern Sea Route).

Η Οδός της Βόρειας Θάλασσας ή Διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας (Northern Sea Route) είναι μία εμπορική διαδρομή μήκους περίπου 5.600 χιλιομέτρων στα ύδατα της Αρκτικής. Μέρος της βρίσκεται εντός της ρωσικής Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ), ενώ να τονίσουμε πως είναι κάτι ανάλογο με το καναδικό Βορειοδυτικό Πέρασμα (Northwest Passage).

Για να συγκρίνετε, το μεγαλύτερο υποβρύχιο της Ρωσίας επιχειρεί στο ρωσικό πολεμικό ναυτικό και έχει μήκος 184 μέτρων. 

Η Μόσχα Θέλει Πελώρια Μεταγωγικά Υποβρύχια

Πιο συγκεκριμένα, τα φιλόδοξα σχέδια της ρωσικής κυβέρνησης έχουν ως απώτερο σκοπό την μείωση του χρόνο που απαιτείται σήμερα για την μεταφορά αερίου από την βόρεια Ρωσία σε νοτιότερα τμήματα του πλανήτη.

Σήμερα ένα συμβατικό δεξαμενόπλοιο θα χρειάζονταν περίπου 20 μέρες για να διανύσει την Διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας. Ο στόλος των μελλοντικών πυρηνοκίνητων υποβρυχίων της Ρωσίας θα μπορούσε θεωρητικά να καλύψει την ίδια απόσταση σε μόλις 12 ημέρες. Αυτό θα είχε τεράστια οφέλη για την ρωσική οικονομία, αφού οι μεταφορές θα πραγματοποιούντουσαν ασφαλέστερα, γρηγορότερα και οικονομικότερα.

Πάρα αυτά, Δυτικοί αναλυτές και ειδικοί πιστεύουν πως το πρόγραμμα αυτών των υποβρυχίων είναι υπερβολικά φιλόδοξο για να γίνει σύντομα πραγματικότητα. Όπως προαναφέραμε, το μεγαλύτερο υποβρύχιο της Ρωσίας σήμερα έχει κύτος μήκους 184 μέτρων. Τα μεταγωγικά υποβρύχια που θέλει να ναυπηγήσει η Μόσχα λέγεται πως θα έχουν διπλάσιο μήκος, γεγονός που γεννά αμφιβολίες στην διεθνή κοινότητα.

Πάρα αυτά, αν καταφέρει πράγματι η ρωσική ναυπηγική βιομηχανία να αναπτύξει, να σχεδιάσει και να κατασκευάσει τέτοια σκάφη θα έχουμε να κάνουμε με ένα τεχνολογικό επίτευγμα ιστορικών διαστάσεων. Τα υποβρύχια αυτά θα είναι μεγαλύτερα ακόμη και από το καμάρι του αμερικανικού πολεμικού ναυτικού, το υπερ-αεροπλανοφόρο USS Gerald R. Ford μήκους 350 μέτρων.

Κάθε τέτοιο ρωσικό υποβρύχιο θα μπορούσε θεωρητικά να μεταφέρει πάνω από 100 χιλιάδες τόνους υγροποιημένου αερίου, αλλάζοντας τα πάντα στον τομέα της ναυτιλίας.

Είναι αρκετά πιθανό τα υποβρύχια αυτά να έχουν διπλό σκοπό. Εν καιρώ ειρήνης θα μεταφέρουν αέριο, ωστόσο σε περιόδους κρίσης τα σκάφη αυτά θα μπορούσαν να μεταφέρουν οπλικά συστήματα ή ακόμη και στρατεύματα.

 

Tags
Back to top button