Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Auto - Moto

Δοκιμή του νέου Civic με τον κινητήρα πετρελαίου 1.6 i-DTEC 120 PS- Κερδίζει στα σημεία

Αν με ρωτούσατε τι θα διάλεγα ανάμεσα σε ένα  Honda Civic 1.5 με βενζίνη η ένα Honda Civic 1.6 με πετρέλαιο η απάντηση θα έφτανε πριν καν τελειώσει η ερώτηση. Φυσικά θα προτιμούσα το Honda Civic 1.6 με πετρελαιοκινητήρα. Ελάχιστες είναι οι εξωτερικές διαφορές ανάμεσα στα δύο αδελφάκια. Η σημαντικότερη διαφορά είναι ο διαφορετικός κινητήρας που κρύβεται  κάτω από το καπό.

Η δοκιμή του ήδη δοκιμασμένου Honda Civic (το είχαμε οδηγήσει στην πανελλαδική παρουσίαση) έγινε την περίοδο που οι ουρανοί πάνω από την Αττική έριχναν άλλοτε χιόνι και άλλοτε βροχή. Και κάθε δική μας «φρέσκια» φωτογραφία γινόταν όταν για λίγες ώρες σταμάταγε αυτό το ασταμάτητο  βροχή-χιόνι-βροχή.

Το σημερινό Civic όπως είχαμε πει και την προηγούμενη φορά είναι η 10η γενιά Civic. Το εκπληκτικό με τους σχεδιαστές είναι ότι κάθε φορά όταν παρουσιάζουν μια καινούργια γενιά Civic δίνουν ένα νέο look πιο επιθετικό, πιο μοντέρνο, πιο αεροδυναμικό, πιο όμορφο. Παρουσιάζουν κάτι διαφορετικό. Τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα και οι μεγάλοι αεραγωγοί στον προφυλακτήρα δίνουν το διαφορετικό look στο Civic.

Η τελευταία γενιά με τους κοντούς προβόλους , τους προτεταμένους  θόλους των τροχών και τις εμπρός και πίσω εισαγωγές αέρα, κάνουν το Civic να ξεχωρίζει. Στο πίσω μέρος, υπάρχουν μεγάλα φώτα,  δύο αεροτομές, μία στο ύψος των φωτιστικών που φιλοξενεί και το τρίτο φως για τα φρένα και μία δεύτερη στην κλασική θέση, στην κορυφή του πορτμπαγκάζ. Με δύο λόγια στο δρόμο δεν περνάει απαρατήρητο.

Ας δούμε όμως το Civic της δοκιμής μας με τον κινητήρα πετρελαίου 1.6 i-DTEC 120 PS diesel. Ένας κινητήρας πετρελαίου έλειπε από την γκάμα της Honda αλλά οι Ιάπωνες δεν βιάζονται. Ήθελαν αυτό που θα παρουσιάσουν να είναι  ανταγωνιστικό. Ο συγκεκριμένος κινητήρας – κατασκευάζεται στην Ευρώπη στο HUM-είναι εντελώς καινούργιος, είναι από τους πιο πολιτισμένους που κυκλοφορούν σήμερα, αθόρυβος και με χαμηλότερα επίπεδα εκπομπών NOx.

Σύμφωνα με τις επίσημες εργοστασιακές μετρήσεις ο τετρακύλινδρος i-DTEC diesel 1.597cc αποδίδει στις 4.000 rpm ,μέγιστη ισχύ 120 PS (88 kW) ενώ η  μέγιστη ροπή 300Nm επιτυγχάνεται στις 2.000 rpm. Η επιτάχυνση ικανοποιητική. Από 0-100  km/h το Civic χρειάζεται 10,5 δεύτερα. Η τελική ταχύτητα είναι 201 km.Σύμφωνα με τα νέα πρότυπα δοκιμών NEDC οι εκπομπές CO2  με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ξεκινούν από 91 g/km .

Ο αεροδυναμικός συντελεστής CdA  είναι βελτιωμένος κατά 3% συγκριτικά με το Civic της προηγούμενης γενιάς και έτσι επιτυγχάνεται μεγαλύτερη οικονομία. Ο μετρητής κατανάλωσης  στο «δικό» μας αυτοκίνητο έγραψε από 5.8- 6.2 λίτρα ενώ οι εργοστασιακές μετρήσεις σύμφωνα με τις νέες συνθήκες δοκιμών είναι 3,4 lt/100 km (Sedan) και 3,5 lt/100 km (Hatchback).

Αν δεν είχαμε χιόνια και βροχές και κινούμασταν στην εθνική οδό με σταθερή ταχύτητα είναι σίγουρο ότι θα γράφαμε καλύτερα νούμερα στο θέμα κατανάλωση. Ο συγκεκριμένος  κινητήρας 1.6L χρησιμοποιεί ένα ηλεκτρομαγνητικό σύστημα μπεκ καυσίμου που μπορεί να λειτουργεί σε υψηλή πίεση 1800bar. Θα πρέπει επίσης να ξέρετε ότι ο νέος 1.6 i-DTEC της Honda είναι ένας από τους πρώτους κινητήρες που δοκιμάζονται επίσημα μέσω της διαδικασίας Real Driving Emission (RDE) για τον έλεγχο των εκπομπών NOx και σωματιδίων.

Στο δρόμο το αυτοκίνητο κάθεται «αρχοντικά» και σου εμπνέει το αίσθημα της σιγουριάς και της ασφάλειας από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα. Οι τεχνικοί σε συνεργασία με τους σχεδιαστές κατάφεραν να φτιάξουν ένα ελαφρύ και άκαμπτο αμάξωμα. Σε συνδυασμό με νέο σύστημα ανάρτησης το αυτοκίνητο κινείται γρήγορα χωρίς να παίρνει ανεπιθύμητες κλίσεις ενώ έχει χαμηλό κέντρο βάρους.

Αν το δούμε σε νούμερα, το  νέο Civic είναι 29 χιλιοστά φαρδύτερο, 136 mm μακρύτερο και 20 mm χαμηλότερο από το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς. Οι επιβάτες «βυθίζονται» στα καθίσματα και ταξιδεύουν άνετα. Είναι ευρύχωρο αυτοκίνητο και το ταξίδι δεν κουράζει. Το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.697 χιλιοστά.

Στο δρόμο

Αν το οδηγήσετε θα διαπιστώσετε από μόνοι σας ότι έχει άριστο κράτημα στο δρόμο ακόμη και σε επαρχιακές οδούς με στροφές. Ο οδηγός κάθεται  λίγο πιο χαμηλά σε σχέση με το Civic της  9ης γενιάς και έχει ακόμη καλύτερη  αίσθηση επαφής με το όχημα. Σ αυτό βοηθάει και το διαφορετικό μπροστινό τμήμα του νέου Civic.

Μου άρεσαν το σύστημα διεύθυνσης , η ανάρτηση, το κιβώτιο ταχυτήτων και τα φρένα.

Το σύστημα διεύθυνσης – κρεμαγιέρα με δύο πινιόν και μεταβλητή, ηλεκτρική υποβοήθηση είναι ειδικά ρυθμισμένο για τις Ευρωπαϊκές αγορές.

Η μπροστινή ανάρτηση είναι με γόνατα MacPherson και κάτω βραχίονες. Ο συνδυασμός αυτός προσφέρει  υψηλή πλευρική ακαμψία για γραμμική απόκριση, και χαμηλή διαμήκη ακαμψία για βελτιστοποιημένη απορρόφηση κραδασμών. Η πίσω ανάρτηση είναι νέα. Είναι πολλαπλών συνδέσμων και έχει ένα νέο άκαμπτο υποπλαίσιο.

Τα ελαστικά στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι 235/45 R17.

Οι ταχύτητες που «κουμπώνουν» αθόρυβα , έχουν μία αίσθηση άνεσης και ακρίβειας στην αλλαγή. Αυτή η τελειότητα  οφείλεται στα αναβαθμισμένα συγχρονιζέ στις σχέσεις του 6-τάχυτου μηχανικού κιβωτίου. Οι μηχανικοί κατάφεραν να μειώσουν  κατά 40% - σε σχέση με την προηγούμενη γενιά Civic- την τριβή κατά την αλλαγή σχέσεων.

Από πλευράς βοηθημάτων το σύστημα SENSING περιλαμβάνει: «Αποφυγή Πρόσκρουσης µέσω Αναγνώρισης Πεζού», «Προειδοποίηση για Πρόσκρουση με μπροστινό όχημα», «Σύστημα  Υποβοήθησης Προβολέων»,  «Cruise Control», «Σύστημα πρόβλεψης απότομης παρεμβολής άλλου ΙΧ», «Έξυπνο Περιοριστή Ταχύτητας» και  «Σύστημα διατήρησης λωρίδας ». Ανέφερα τα βασικότερα γιατί υπάρχουν και άλλα βοηθήματα.

Για τον οδηγό χρήσιμες είναι οι πληροφορίες που βλέπει στη μεγάλη οθόνη 7″ του συστήματος συνδεσιμότητας Honda CONNECT, 2ης γενιάς για  εφαρμογές Apple CarPlay και Android Auto. Η οθόνη έχει πολύ καλή ανάλυση και  επαρκή φωτεινότητα. Εκτός από το DAB ψηφιακό ραδιόφωνο δίνεται η δυνατότητα να αναπαραχθούν αρχεία από θύρα USB, θύρα AUX και θύρα HDMI. Οι χάρτες και το σύστημα πλοήγησης είναι αναλυτικοί και αναγνωρίζουν μέχρι και το υψόμετρο που βρίσκεται το Civic. Το παρκάρισμα – παρά το γεγονός ότι το πίσω σπόιλερ δυσκολεύει- μπορώ να πώ ότι είναι εύκολο χάρη στην κάμερα οπισθοπορείας.

Το σύστημα θέρμανσης ενεργοποιείται με το κουμπί climate που βρίσκεται κάτω από την οθόνη. Εκεί εμφανίζονται όλες οι λειτουργίες (ένταση, κατεύθυνση  παροχής αέρα) ενώ για τις κρύες ημέρες τα καθίσματα οδηγού-συνοδηγού ζεσταίνονται (διαθέτει τρείς σκάλες θέρμανσης των καθισμάτων).

Κλείνοντας να πούμε ότι το πορτμπαγκάζ είναι τεράστιο ενώ δεν υπάρχει ρεζέρβα αλλά κιτ επισκευής ελαστικών. Η χωρητικότητα είναι 478 lt. Αν όμως εκμεταλλευτούμε την ανάκληση του διαιρούμενου 60/40 πίσω καθίσματος τότε το κάνουμε …φορτηγάκι. Ο ωφέλιμος χώρος ανέρχεται σε 1.267 lt.

Η τιμή του Honda Civic 1.6 i-DTEC 120 PS στην έκδοση Elegance ανέρχεται στα 25.250 ευρώ.

Tags
Back to top button