Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Δίκτυο φορτιστών για ηλεκτρικά οχήματα αναπτύσσει ο Πειραιάς

Το Σ.Φ.Η.Ο αφορά στην χωροθέτηση σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων κανονικής ή υψηλής ισχύος και αντίστοιχα θέσεων στάθμευσης Η/Ο, εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου και η χρηματοδότησή του έχει εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο.

Για την εκπόνηση του Σ.Φ.Η.Ο, ακολουθήθηκε η απαιτούμενη διαδικασία σύμφωνα με τις τεχνικές Οδηγίες για τα Σχέδια Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (Σ.Φ.Η.Ο) (ΦΕΚ 4380/Β/05.10.2020).

Σύμφωνα με αυτές, ο δήμος πέρα από τις θέσεις φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων ΙΧ, πρέπει να μεριμνήσει για θέσεις φόρτισης ειδικών θέσεων, ήτοι ΤΑΧΙ, ΑμεΑ, μικροκινητικότητας, φορτοεκφόρτωσης και τουριστικών λεωφορείων.

Δύο σενάρια

Πειραιάς: Οι λιμενικοί εντόπισαν 11 εκατομμύρια λαθραία τσιγάρα

Μάλιστα αναπτύχθηκαν δύο εναλλακτικά σενάρια ως προς τη χωροθέτηση των σημείων φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων.

Το πρώτο σενάριο περιλαμβάνει την δίκαιη κατανομή των θέσεων φόρτισης στο σύνολο του δήμου με βάση την ισότιμη χωρική κατανομή και την πυκνότητα πληθυσμού, ενώ το δεύτερο σενάριο δίνει μεγαλύτερη έμφαση στους πόλους έλξης και τις οικονομικές δραστηριότητες. 

Η ανάπτυξη των σεναρίων χωροθέτησης στηρίχθηκε στον συνδυασμένο πολεοδομικό και κυκλοφοριακό σχεδιασμό. Πιο συγκεκριμένα δόθηκε έμφαση τόσο στην προέλευση των μετακινήσεων, δηλαδή στον τόπο κατοικίας των πολιτών, όσο και στον προορισμό τους, ο οποίος περιλαμβάνει τον χώρο εργασίας τους, δομές δημόσιας υγείας, εγκαταστάσεις εκπαίδευσης και αθλητισμού, χώρους πρασίνου, κέντρα εμπορίου και αναψυχής, τουριστικοί προορισμοί και συνδυασμένες μεταφορές (μετρό, τραμ).

Τα σενάρια τέθηκαν σε διαβουλεύσεις όπου συμμετείχαν εκπρόσωποι του Δήμου, φορείς και εκπρόσωποι των Δημοτικών Κοινοτήτων. Ειδικότερα, πραγματοποιήθηκαν δύο διαβουλεύσεις με 40 φορείς και μια διαβούλευση με εκπροσώπους των Δημοτικών Κοινοτήτων. Μέσω των απόψεων από τους συμμετέχοντες, αλλά και συνεργασίας του Αναδόχου με το Δήμο, το σενάριο που διαμορφώθηκε είναι ένα υβριδικό σενάριο (Γ) το οποίο ανταποκρίνεται στην ισότιμη κατανομή αλλά και στις εμπορικές δραστηριότητες του Δήμου.

Συνολικά, προτάθηκαν 117 φορτιστές για ΙΧ με 234 θέσεις εκ των οποίων οι 199 αναφέρονται σε ΙΧ και οι 35 σε θέσεις ΑμεΑ.

Το Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (Σ.Φ.Η.Ο) εγκρίθηκε ομόφωνα με την με αριθμό 170/06-08-2022 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου στην 12η συνεδρίασή του που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 6 Ιουλίου 2022.

Ορίζοντας Υλοποίησης τα τρία έτη

Συγκεντρωτικά, ο τελικός αριθμός θέσεων φόρτισης και φορτιστών ανά έτος του Δήμου Πειραιά ύστερα από τις διαβουλεύσεις είναι:

Φορτιστές:

• ΑC 22kW 2Θ: 117 (58 1ο έτος, 45 2ο έτος, 14 3ο έτος)
• DC 50kW 1Θ: 6 (1ο έτος)
• DC 50kW 2Θ: 4 (1ο έτος)
• DC 150kW 1Θ: 3 (1ο έτος)
• ΑC Μικροκινητικότητα: 22 (1ο έτος)

Θέσεις φόρτισης:

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά: «Ο Πειραιάς υποδέχεται τη Σάμο»

• ΑC 22kW 2Θ: 234 (116 1ο έτος, 90 2ο έτος, 28 3ο έτος)
• DC 50kW 1Θ: 6 (1ο έτος)
• DC 50kW 2Θ: 8 (1ο έτος)
• DC 150kW 1Θ: 3 (1ο έτος)
• ΑC Μικροκινητικότητα: 110 (1ο έτος)

Μώραλης: Η εποχή επιτάσσει πιο «πράσινους» τρόπους μετακίνησης

«Ο δήμος Πειραιά προχώρησε στην εκπόνηση Σχεδίου Σταθμών Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων στην πόλη, το οποίο είναι επιβεβλημένο, καθώς η εποχή επιτάσσει την υιοθέτηση ενός περιβαλλοντικά φιλικότερου τρόπου μετακίνησης στα αστικά κέντρα» τόνισε ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης.

Ο κ. Μώραλης αναφέρθηκε στη δημιουργία ενός επαρκούς δικτύου σταθμών φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων ΙΧ, αλλά και οχημάτων για ΑμεΑ, ταξί, μικροκινητικότητας, φορτοεκφόρτωσης, τουριστικών λεωφορείων κ.α. εντός των διοικητικών ορίων του δήμου Πειραιά.

«Η ηλεκτροκίνηση με την οικολογική της λειτουργία, συμβάλλει σημαντικά στην προστασία του περιβάλλοντος, ένα θέμα που μας αφορά όλους. Μάλιστα ο δήμος Πειραιά στο πλαίσιο των δράσεων που υλοποιεί για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, θα εξοπλίσει το επόμενο διάστημα με δέκα νέα ηλεκτροκίνητα οχήματα την υπηρεσία καθαριότητας» συμπλήρωσε ο δήμαρχος Πειραιά.

«Σταθερή μας επιδίωξη είναι η βελτίωση της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής των Πειραιωτών. Δεν σταματάμε λοιπόν εδώ, συνεχίζουμε με επιμονή και σκληρή δουλειά να υλοποιούμε σημαντικές δράσεις, με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη και μετακίνηση στην πόλη μας» κατέληξε ο Γιάννης Μώραλης.

Πειραιάς: Αυτοκίνητο "βούτηξε" στο λιμάνι – Νοσηλεύεται ο οδηγός

«Το πέρασμα στην ηλεκτροκίνηση οχημάτων κάθε κατηγορίας αλλά και της εναλλακτικής μετακίνησης (ποδήλατα, πατίνια) είναι αναγκαίο και επιβεβλημένο ιδιαίτερα στα μεγάλα αστικά κέντρα» σημείωσε από την πλευρά του ο αντιδήµαρχος Προγραμματισμού και Βιώσιµης Ανάπτυξης κ. Δημήτρης Καρύδης.

«Ο δραστικός περιορισμός των αερίων ρύπων του θερμοκηπίου και άλλων ατμοσφαιρικών ρύπων αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα του σύγχρονου κόσμου, απέναντι στην κλιματική κρίση. Βέβαια για να γίνει αυτό πράξη απαιτεί χρόνο και μεγάλη προσπάθεια. Χρειάζεται γενναία επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, προώθηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και χωροθέτηση σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στον δημόσιο χώρο» συμπλήρωσε ο κ. Καρύδης.

Tags
Back to top button