Η ιστορία της Honda ξεκινάει πριν τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν ο ιδρυτής της εταιρείας, Soichiro Honda, ξεκίνησε να κατασκευάζει δακτυλίους πιστονιών.
Ήταν αρκετά καλός στην μηχανική και δημιούργησε την πρώτη μοτοσυκλέτα του, την Honda D (γνωστή και ως Dream) το 1949. Ωστόσο, ο Ιάπωνας επηρεάστηκε πολύ από την μεγάλη τάση που ξέσπασε στην χώρα και αφορούσε δίχρονες μηχανές, για αυτό και κατασκεύασε το μοντέλο E.
Μέσα στα χρόνια, η εταιρεία έχει κατασκευάσει μηχανές με μοναδική αμαξοποιία και καινοτόμες τεχνολογίες. Η Honda υπήρξε η πρώτη μάρκα που προσέφερε μία μηχανή με αερόσακο για προστασία σε ατύχημα. Η CBR 600 ήταν επίσης η πρώτη σπορ μοτοσυκλέτα δρόμου με πλήρη φέρινγκ. Σήμερα, ήρθε η στιγμή της νέας CBR, της CBR-1000 RR Fireblade ("Φλεγόμενη Λεπίδα").
Κορυφαία Συστήματα και Σασί
Κινητήρας
Η νέα R7 της Yamaha προσφέρει απόδοση στην καλύτερη τιμή της αγοράς (Εικόνες)
Ο κινητήρας CBR-1000RR-R Fireblade SP κατασκευάστηκε από το μηδέν, ειδικά για την CBR-1000 RR Fireblade. Παράγει 214,6 ίππους στις 14.500 στροφές. Ο κινητήρας διαθέτει μία ενσωματωμένη κάτω παράκαμψη για να μειώνεται η διαστρέβλωση και η τριβή.
Ανάρτηση
Το Öhlins είναι ένα σύστημα ανάρτησης με ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου, τρεις απορροφητές κραδασμών (αμορτισέρ) και ελεγχόμενες CES βαλβίδες, αισθητήρες επιτάχυνσης και θέσης. Αυτοί οι αισθητήρες συνεχώς ελέγχουν τις κινήσεις της μηχανής και στέλνουν δεδομένα στην μονάδα ελέγχου. Το Öhlins παραδίδει σπορ χαρακτηριστικά στις γωνίες και στην αλλαγή λωρίδων, ενώ παράλληλα διασφαλίζει μία ομαλή οδήγηση σε σταθερή κίνηση.
Σύστημα Απόσβεσης Πίεσης
Το σύστημα απόσβεσης πίεσης (Pressure Damping System) της μηχανής μειώνει την σπηλαίωση (cavitation), διασφαλίζει καλύτερη έλεγχο τρανταγμάτων και απορρόφηση τρανταγμάτων. Η Honda αναφέρει προσαρμογές στην ανάρτηση και νέες δαγκάνες για τα μπροστά φρένα. Το αποτέλεσμα είναι καλύτερη απόδοση σε αγώνες πίστας. Ακόμη και έτσι όμως η μηχανή είναι νόμιμη για οδήγηση σε κανονικούς δρόμους, με όλους τους απαραίτητους δείκτες (φλας), φώτα και μία έγχρωμη TFT οθόνη.
Κιτ Γρήγορης Εναλλαγής
Όταν ταξιδεύεις με πλήρη ισχύ στο γκάζι και θέλεις να αλλάξεις ταχύτητα, δεν χρειάζεται να αγγίξεις τον συμπλέκτη ή το γκάζι. Η γρήγορη εναλλαγή της μοτοσυκλέτας σου επιτρέπει απλά να αλλάζεις ταχύτητες, ενώ αυτή αναλαμβάνει όλα τα υπόλοιπα.
Αναβαθμισμένο Ελαφρύ Σασί
S1000RR: Αυτή είναι η στρωτή υπερμηχανή της BMW που δεν βλέπει ανταγωνισμό (Εικόνες)
Η CBR-1000 RR Fireblade διαθέτει ένα πιο αιχμηρό σασί από την CBR 600, το οποίο ζυγίζει και πέντε κιλά λιγότερο. Έρχεται με ένα 41 χιλιοστών Showa Separate Fork Fuction για γρηγορότερη ανταπόκριση ανάρτησης. Η μηχανή έχει επίσης ABS σύστημα δύο καναλιών για να διατηρείται ο έλεγχος ακόμη και σε υγρές επιφάνειες.
"Θυμωμένη" Εμφάνιση
Σχεδιασμός
Η CBR-1000 RR Fireblade είναι ξεκάθαρα επιθετική. Μπορείτε να το καταλάβετε εύκολο από τις κοφτερές της γραμμές, τα νέα LED φώτα της και τις αεροδυναμικές της γωνίες (winglet). Η εταιρεία βελτίωσε το τιμόνι και και το LCD ταμπλό, το οποίο πλέον διαθέτει δείκτες Gear Position ("Θέσης Ταχύτητας") και Shift Up ("Ανέβασε Ταχύτητα") για βέλτιστη οικονομία κατανάλωσης καυσίμου.
Ανεμοθώρακας
Όσον αφορά τον ψηλό και πλατύ ανεμοθώρακα, έχει σχεδιαστεί έτσι για να ωθεί τον αέρα πλάγια του οδηγού, μειώνοντας κατ' επέκταση την δύναμη που ασκείται στους ώμους και στο στήθος του. Εκτρέπει επίσης τον κρύο αέρα που χτυπάει το κεφάλι του οδηγού και μειώνει την αίσθηση του ψυχρού ανέμου. Παρομοίως, παρέχει μία δροσερή ανακούφιση όταν ιδρώνεις. Δύο επιλογές ανεμοθώρακα είναι διαθέσιμες: ο clear (καθαρός) και ο smoke ("καπνός", δηλαδή φιμέ).