Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Αυτοκίνητα: Παρελθόν το ραδιόφωνο - Ποια τεχνολογία παίρνει τη θέση του

Το ραδιόφωνο αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο στην καθημερινή συμβίωση ενός οδηγού με το αυτοκίνητό του σχεδόν από τότε που τοποθετήθηκε για πρώτη φορά σε ένα τετράτροχο, πριν από έναν περίπου αιώνα, σύμφωνα με το 

Φυσικά όλες αυτές τις δεκαετίες οι εξελίξεις και στην ίδια τη συσκευή του ραδιοφώνου ήταν πολλές και μεγάλες με αποτέλεσμα να μικρύνει πολύ σε μέγεθος, να «δυναμώσει» δραστικά αναφορικά με τη λήψη του σήματος αλλά και να γίνει τόσο προσιτό ώστε να αποτελεί μέρος του στάνταρ εξοπλισμού στα περισσότερα αυτοκίνητα εδώ και δεκαετίες.

Μία ακόμη εξέλιξη λαμβάνεί ήδη χώρα στο ραδιόφωνο, το οποίο ευτυχώς όχι μόνο δεν θα το «σκοτώσει» αλλά θα συντελέσει στη συνέχιση της πορείας του και στην ψηφιακή επανάσταση των τεσσάρων τροχών.

Στις περισσότερες χώρες του Δυτικού Κόσμου το τέλος για το αναλογικό σήμα του ραδιοφώνου πλησιάζει και τη σκυτάλη παίρνει η ψηφιακή μορφή του που ονομάζεται DAB (Digital Audio Broadcasting).

Παγκόσμια Ημέρα Ραδιοφώνου - Eurostat: Στις πρώτες θέσεις της ΕΕ στην «υγεία» του ραδιοφώνου η Ελλάδα

Η νέα εποχή του ραδιοφώνου έχει ήδη ξεκινήσει, με την Ευρωπαϊκή Ένωση να έχει συμπεριλάβει στον ευρωπαϊκό κώδικα ηλεκτρονικών επικοινωνιών (EECC) από τα τέλη του 2020 την οδηγία ότι όλα τα αυτοκίνητα όπως και οι οικιακές συσκευές που πωλούνται από το 2020 στην Ευρώπη πρέπει να έχουν τη δυνατότητα λήψης και αναπαραγωγής σήματος DAB.

Σε γενικές γραμμές πρόκειται για έναν νέο τρόπο μετάδοσης ραδιοφωνικού σήματος, χωρίς τα «χιόνια» και τις παρεμβολές των FM, παρόλο που η ποιότητα ήχου των τελευταίων είναι αρκούντως ικανοποιητική.

Φυσικά το DAB radio προσφέρει καλύτερη ακουστική εμπειρία στους επιβάτες, την ίδια ώρα που παρέχει τη δυναότητα αναπαραγωγής κινούμενης εικόνας, κειμένου και γραφικών στο ίδιο εύρος ζώνης.

Όπως προαναφέρθηκε τα τελευταίας τεχνολογίας αυτοκίνητα ενσωματώνουν DAB ραδιόφωνο. Όχι, όμως, και τα παλαιότερα ΙΧ, στα οποία απαιτείται η εγκατάσταση μιας ειδικής συσκευής.

Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι μολονότι το DAB radio έχει διαδοθεί σε πολλές χώρες ανά τον κόσμο, στην Ελλάδα δεν γνωρίζει μεγάλη δημοφιλία, με τους οδηγούς να ψυχαγωγούνται μέσω των FM. Κάτι το οποίο, ωστόσο, στο άμεσο μέλλον αναμένεται να αλλάξει, μιας και το ψηφιακό σήμα έρχεται να κυριαρχήσει.

 

Tags
Back to top button