Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΙΣΤΟΡΙΑ

Αυτό είναι το κόλπο με το οποίο ξεπεράστηκε η φοβία των Αθηναίων για τον υπόγειο ηλεκτρικό σιδηρόδρομο

Μπορεί η Αθήνα να απέκτησε το σύγχρονο μετρό της μόλις το 2000, όμως 100 χρόνια πριν είχε αποκτήσει τον πρόδρομο του, τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο.

Επρόκειτο ουσιαστικά για κανονικό μετρό, καθώς ήταν ένα μητροπολιτικός σιδηρόδρομος που ένωνε περιοχές της πόλης και στα κεντρικά του σημεία ήταν υπόγειος.

Το 1893 οι Αθηναίοι περνούσαν από την οδό Αθηνάς για να δουν τα έργα της κατασκευής του, καθώς η υπόγεια σήραγγα του ήταν ένα πρωτοποριακό έργο. Οι πρώτες δοκιμές για την αντοχή της σήραγγας μάλιστα απασχολούσαν τον Τύπο που σε δημοσιεύματα εξέφραζε φόβους ότι «η γη θα πέσει να πλακώσει εκείνους που θα βρίσκονται από κάτω παγιδευμένοι».

Οι αρμόδιες αρχές έπρεπε να αποδείξουν ότι η υπόγεια μετακίνηση ήταν μια ασφαλής υπόθεση. 'Ετσι έβαλαν να πηγαινοέρχονται πάνω-κάτω στην Αθηνάς (που βρίσκεται κατά μήκος πάνω από τη σήραγγα) τέσσερις οδοστρωτήρες που ζύγιζαν εξήντα τόνους.

Χιλιάδες κάτοικοι της Αθήνας παρακολουθούσαν τη δοκιμή αυτή, πάντα σε απόσταση από τον φόβο μη βρεθούν στα ορύγματα. Μάλιστα ο ίδιος ο κατασκευαστής του έργου, Ψύχας, εκκένωσε τη σήραγγα και παρέμεινε μόνος του «δια να δείξη την πεποίθησίν του δια την ασφάλειαν του έργου και των επιβατών του μέλλοντος», όπως έγραψε ο Τύπος.

Αρμόδια επιτροπή του Τμήματος Δημοσίων Έργων του Υπουργείο Εσωτερικών επέβλεπε τις δοκιμές. Μετά την επιθεώρηση του έργου «η επιτροπή επείσθη ότι ουδεμία βλάβη επήλθεν εις την σήραγγα».

Στη συνέχεια υπήρξαν και άλλες επιδείξεις ώστε να πεισθεί και ο τελευταίος Αθηναίος για την ασφάλεια του έργου. Έτσι επιστάτευσαν μέχρι και πυροβολαρχία του στρατού για να περάσει πάνω από την σήραγγα που συνέδεε την πλατεία Μοναστηρακίου με τον σταθμό που βρισκόταν στο πλάι του Δημαρχιακού Μεγάρου της οδού Αθηνάς. 

Η αντοχή του έργου μέχρι και τις μέρες μας, σχεδόν 130 χρόνια μετά, αποδεικνύει πως η κατασκευή του έγινε σίγουρα με υψηλές προδιαγραφές.

Tags
Back to top button