Η Ninja ZX-10R είναι μία ξεχωριστή ιαπωνική σπορ μηχανή, η οποία αποτελεί σημαντικό μέλος της σειράς στρωτών μοτοσυκλετών Ninja της Kawasaki. Η ZX-10R παράγεται από το 2004, ενώ από τότε έχουν κυκλοφορήσει πέντε διαφορετικές γενιές. Η μηχανή διαθέτει έναν τετράχρονο, υγρόψυκτο κινητήρα με εκτόπισμα 998 κυβικών εκατοστών.
Η μοτοσυκλέτα υπήρξε διάδοχος της ZX-9R, η οποία είχε κινητήρα 999 κυβικών και παράγονταν από το 1994 μέχρι το 2003. Η ZX-10R είναι μία ελαφριά μηχανή η οποία διαθέτει ακτινικά φρένα, σχεδιασμό μειωμένου βάρους και ένα πολύ στενό σασί. Αξίζει να αναφέρουμε πως το περιοδικό Cycle Word αναγνώρισε την συγκεκριμένη Ninja ως την καλύτερη σπορ υπερμηχανή του 2004 και του 2005.
Από την αρχική της κυκλοφορίας στα μέσα της δεκαετίας του 2000' μέχρι και σήμερα, αυτά είναι όλα όσο πρέπει να γνωρίζετε για την Kawasaki ZX-10R.
Αυτές είναι 5 καλύτερες μηχανές πάνω από 900 κυβικά! (δίπλωμα A)
Οι Πρώτες Τρεις Γενιές
Με ένα σασί που ανταγωνίζονταν το βάρος μηχανών μικρότερου κυβισμού, η ZX-10R έκανε αμέσως εντύπωση στους λάτρεις του δίτροχων.
Η πρώτη γενιά (2004-05) προσέφερε 148,2 ίππους και περίπου 103 Nm ροπής. Αυτά τα ποσά άλλαξαν στα 155,8 άλογα και στα 97 Nm ροπής μέχρι την κυκλοφορία της τρίτης γενιάς.
Οι ZX-10R πρώτης γενιάς μαζί με την δεύτερη γενιά (2006-07) και την τρίτη γενιά (2008-09/10) ήρθαν με ψηφιακό σύστημα ηλεκτρονικής ανάφλεξης. Η πρώτη γενιά ZX-10R επιτάχυνε από 0 σε 100 χλμ/ώρα μέσα σε 3,12 δευτερόλεπτα. Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 2000' η Kawasaki κατάφερε να φτάνει η μηχανή της αυτήν την ταχύτητα μέσα σε 2,84 δευτερόλεπτα. Όσον αφορά την αναλογία συμπίεσης, για τις πρώτες δύο γενιές ανέρχονταν στα 12:7:1, ενώ για την τρίτη γενιά ήταν 12:9:1.
Η Εξέλιξη στην Δεκαετία του 10'
Γιατί η Kawasaki Ninja H2 κοστίζει περίπου... 35 χιλιάδες ευρώ!
Με την νέα δεκαετία η Kawasaki έδωσε στην ZX-10R νέο σύστημα ανάφλεξης με την μορφή του Sport-Kawasaki Traction Control ή του S-KRTC μαζί με TCBI. Κατ' επέκταση, η αναλογία συμπίεσης βελτιώθηκε στα 13:00:01, παραμένοντας σε αυτό το επίπεδο μέχρι και σήμερα.
Η ιπποδύναμη και η ροπή της μηχανής συνέχισαν να βελτιώνονται, φτάνοντας τους 160 ίππους και τα 100 Nm για την τέταρτη γενιά (2011-15) και - ανάλογα τις επιλογές αγοράς του κάθε ενδιαφερόμενου - τα 167/197 άλογα και τα 103/133 Nm ροπής για την πέμπτη γενιά (2016 μέχρι και σήμερα).
Όσο για την επιτάχυνση, η απόδοση της ZX-10R στο 0-100 έχει χειροτερέψει κατά μισό δευτερόλεπτο. Από την δεκαετία του 2000' η κατανάλωση καυσίμου ποικίλει: ήταν 5,6 λίτρα/100 χλμ στα μέσα της δεκαετίας του 2000', μετά ανέβηκε στα 7,26 λίτρα/100 χλμ στα τέλη της δεκαετίας και τελικά έφτασε στα 6,36 λίτρα/100 χλμ την δεκαετία του 2010'. Ωστόσο, μέχρι να βγει το μοντέλο του 2021 σε κυκλοφορία, το ποσό αυτό μειώθηκε στα 4,99 λίτρα/100 χλμ.
Η τελική ταχύτητα του στρωτού θηρίου της Kawasaki παραμένει σχεδόν 290 χλμ/ώρα.
Τελικές Σκέψεις
Από την στιγμή που μπήκε σε παραγωγή το 2004, η Kawasaki ZX-10R ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα μοντέλα της σειράς Ninja. Όλα αυτά τα χρόνια συνέχισε να βελτιώνεται και να αναπτύσσεται, προσαρμόζοντας αρκετές τεχνολογίες τις στις προδιαγραφές της νέας δεκαετίας. Αλλά αυτό δεν συμβαίνει σε όλους τους τομείς. Για παράδειγμα, η απόδοση της στην επιτάχυνση δεν έχει δει σταθερά αυξητική βελτίωση τα τελευταία χρόνια.