Το Nissan GTR μπήκε για πρώτη φορά στη σκηνή το 2007, αναταράζοντας τις ισορροπίες της παγκόσμιας βιομηχανίας αυτοκινήτων. Υπήρξε και επίσημα ο διάδοχος του θρυλικού Skyline R34 GTR, ενώ είχε σκοπό να εκθρονίσει τα μεγάλα όπλα του κόσμου των υπεραυτοκινήτων. To αμάξι κατάφερε ακριβώς αυτό, παραδίδοντας ταχύτητα που ξεπερνούσε ότι προσέφερε η Ferrari και η Lamborghini σε διπλάσια τιμή.
Γυρνώντας στο 2022, το GTR σημειώνει πωλήσεις σε σχεδόν ολόιδια μορφή. Εννοείται πως έχουν γίνει κάποιες αλλαγές και βελτιώσεις μέσα στα χρόνια, αλλά είναι κατά βάση το ίδιο αυτοκίνητο με αυτό που έκανε ντεμπούτο 15 χρόνια πριν. Η Nissan δεν έχει δείξει κανένα σημάδι αντικατάστασής του στο σύντομο μέλλον. Η τιμή του αμαξιού επίσης αυξάνεται σταθερά όλον αυτόν τον καιρό, για αυτό και σήμερα αξίζει όσο περίπου οι μεγαλύτεροι ανταγωνιστές του. Αυτό, όπως προαναφέραμε, δεν συνέβαινε πάντοτε, αφού το GTR αποτελούσε μία πολύ οικονομική επιλογή υπεραυτοκινήτου. Για να δούμε όμως, πως ανταγωνίζεται ο Γκοτζίλα στην αγορά του 2022;
Τι κάνει την ιδιαίτερη Mclaren 720S το καλύτερο supercar του 2022; (Εικόνες)
Μένει Πίσω σε Ισχύ
Ένα πράγμα που δεν έχει καταφέρει κανένας είναι να ξεπεράσει την απόλυτη επιτάχυνση του GTR, η οποία μέχρι σήμερα παραμένει μία από τις πιο θηριώδης της κλάσης του. Το κανονικό GTR έρχεται με ιπποδύναμη 565 αλόγων, ενώ τα special Nismo και Track Edition μοντέλα έρχονται με 600 ίππους.
Αυτό το χαρακτηριστικό δίνει στο αμάξι περισσότερα άλογα από τους ανταγωνιστές του, όπως την Aston Martin Vantage και το Mercedes AMG GT R, αν και απέχει πολύ από την Porsche 911 Turbo S, η οποία διαθέτει 640 ίππους. Αξίζει επίσης να αναφέρουμε πως με την άνοδο των ηλεκτρικών αυτοκίνητων υψηλής απόδοσης, όπως την Porsche Taycan και το Tesla Model S Plaid, το GTR έχει δει τις ικανότητες επιτάχυνσής του να νικιούνται.
Διαθέτει Ακόμη Εξαιρετικό Έλεγχο
Το βασικό στοιχείο που έκανε το GTR τόσο εμπορικό ήταν η ικανότητα του να κινείται σε στροφές με την ίδια σταθερότητα που κινούνταν σε ευθεία. Αυτό το χαρακτηριστικό έχει παραμείνει ίδιο. Ακόμη δίνει μία εμπειρία ασφάλειας και στιβαρότητας όταν το ταχύμετρο βρίσκεται υψηλά, προσφέροντας εντυπωσιακό έλεγχο. Η ανάρτησή του το επιτρέπει να προσαρμόζεται σε κάθε οδηγική κατάσταση, παραδίδοντας μία σκληρή αλλά καθόλου άβολη αίσθηση.
Παραδοσιακό Στυλ
Αν και το GTR παραμένει ένα κομψό υπεραυτοκίνητο, ο σχεδιασμός του έχει χάσει τη σύγχρονη προσέγγιση που είχε κάποτε. Στην πραγματικότητα μοιάζει αρκετά παλαιότερο από άλλα supercar όπως την Porsche 911 και την Aston Martin Vantage, για αυτό και όσοι δεν ασχολούνται με τα αυτοκίνητα θα θεωρούσαν το GTR παλαιότερο ή φθηνότερο.
Το γεγονός αυτό ίσως αποτρέπει την αγορά του αυτοκινήτου από όσους θέλουν να το φιγουράρουν στον δρόμο. Και ας μην γελιόμαστε, οι περισσότεροι που αγοράζουν τόσο ακριβά οχήματα έχουν αυτό κατά νου. Για να γίνει ανταγωνιστικό σε αυτόν τον τομέα, η Nissan χρειάζεται να κάνει μία αλλαγή στην εμφάνιση του υπερόπλου της.
Τα 5 καλύτερα supercars κάτω από 200 χιλιάδες εύρω!
Εσωτερικό που Ξεπερνιέται
Τα πράγματα εσωτερικά δεν είναι πολύ καλύτερα. Το εσωτερικό του GTR αρχίζει και φαίνεται αρκετά ξεπερασμένο. Φυσικά, αυτό δεν θα ήταν θέμα σε ένα φθηνότερο αμάξι, αλλά αν λάβουμε υπόψη πως ένα NISMO Special Edition κοστίζει σχεδόν 200 χιλιάδες δολάρια τότε τα πράγματα γίνονται πιο αυστηρά. Η τιμή αυτή το βάζει στην ίδια κατηγορία με την Turbo S της Porsche, η οποία έρχεται με εξαιρετικό εσωτερικό και το R-8 της Audi, το οποίο διαθέτει μία υπερπολυτελή αλλά μινιμαλιστική καμπίνα.
Συμπέρασμα
Το συμπέρασμα είναι απλό: το GTR μπορεί να ανταγωνιστεί σύγχρονα υπεραυτοκίνητα σε θέμα απόδοσης, αφού αποτελεί ένα ταχύτατο, στιβαρό και ασφαλή supercar. Ωστόσο, στον τομέα της εμφάνισης, εξωτερικά και εσωτερικά, η Nissan έχει χάσει έδαφος παραμένοντας στον κλασσικό, αλλά για πολλούς ξεπερασμένο, σχεδιασμό που ξεπερνάει δεκαπέντε χρόνια ζωής.