Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Auto - Moto

Volvo XC40 T3: Ιδανικό για μοντέρνους οικογενειάρχες αλλά και για τις χώρες που τιμωρούν τα πολλά κυβικά

Αν και δεν είναι από τα τελευταία μοντέλα της αγοράς ωστόσο είναι το αυτοκίνητο που έχει έναν βαρύ τίτλο. Tο Volvo XC 40 κατέκτησε τον τίτλο «Αυτοκίνητο 2018 για την Ευρώπη». Αυτό και μόνο φτάνει  για να πάει καλά στην αγορά.

Και επειδή οι αγοραστές έχουν διαφορετικές προτιμήσεις η Volvo φρόντισε με το  XC40 να καλύψει όλες τις απαιτήσεις.

Λίγες ημέρες πριν αποχαιρετήσουμε  το 2018 οδήγησα το XC 40 στην  έκδοση Τ3  με τον ολοκαίνουργιο βενζινοκινητήρα των 1.500 κ.εκ. που ταιριάζει γάντι στο ελληνικό αγοραστικό κοινό. Ο Σουηδός «κατακτητής» έχει πολύ υψηλό επίπεδο τεχνολογίας. Και είναι λογικό που η Volvo προτιμάται κυρίως από κατοίκους της Βόρειας Ευρώπης όπου το χιόνι και ο πάγος είναι  συνηθισμένο φαινόμενο.

Τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας κάνουν όλη τη δουλειά στους δύσκολους δρόμους των παγωμένων χωρών. Το αισθητικά  νέο XC40 T3 με τις επιθετικές του γραμμές είναι γεμάτο από τεχνολογίες  και ξεχωρίζει από τα άλλα μεσαία πολυτελή SUV του ανταγωνισμού. Ταυτόχρονα οι σχεδιαστές της Volvo κατάφεραν και έκαναν μια ριζική τομή στις συντηρητικές γραμμές και ξέφυγαν από τις προκαθορισμένες νόρμες.

Η σχεδίαση χαρακτηρίζεται δυναμική και κλείνει το μάτι με νόημα στις νεότερες γενιές των αγοραστών. Με δύο λόγια οι σχεδιαστές θέλησαν να ξεχωρίσει το XC 40 και το πέτυχαν. Εξωτερικά το νέο μοντέλο δεν διαφέρει από τα μεγαλύτερα –σε κυβικά- μοντέλα της οικογένειας XC 40.

 Για να ξεχωρίζεις τη βενζινοκίνητη turbo έκδοση με  τον καινούργιο 3κύλινδρο κινητήρα των 1.500 κ.εκ , στο πίσω μέρος της πόρτας του πορτμπαγκάζ «κόλλησαν»  το διακριτικό Τ3.

Έτσι όλοι καταλαβαίνουν ότι μπροστά τους έχουν μια ενδιαφέρουσα πρόταση για τα ελληνικά δεδομένα όπου τιμωρούνται με υψηλούς φόρους και άλλα τεκμήρια όσοι ξεφεύγουν από το μέτρο της Συριζαίικης αντίληψης.

Ας δούμε λοιπόν τι είναι αυτό το XC 40 T3 Drive-E με τον κινητήρα των  1.477 κ.εκ. που αποδίδει 156 ίππους και έχει ροπή  265 Nm. Οι επίσημες εργοστασιακές μετρήσεις έδειξαν από 0-100 χρειάζεται 9,4 δευτερόλεπτα , η τελική ταχύτητα αγγίζει τα  200 χλμ./ώρα, η μέση κατανάλωση είναι  7,1 λίτρα/100 χλμ και οι εκπομπές  C02 είναι  144 γρ/χλμ. Η καινούργια αυτή πρόταση της Volvo έχει τιμή εκκίνησης από 30.713 ευρώ. Φυσικά η τιμή αυτή αλλάζει όσο προσθέτεις στον εξοπλισμό τις δικές σου προτιμήσεις.

Οδηγώντας το XC40 T3 διαπιστώνεις ότι ο κινητήρας «ζωντανεύει» από τις 1.850 στροφές. Ο οδηγός κινείται στους ρυθμούς που θέλει και οι 156 ίπποι ικανοποιούν τις απαιτήσεις ακόμη και των πιο γρήγορων οδηγών. Η έκδοση αυτή συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και η  κίνηση  μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς.

Ο νέος κινητήρας του Volvo XC40 T3, με τους τρείς κυλίνδρους  , ανήκει στην οικογένεια των εξελιγμένων τεχνολογικά κινητήρων Drive-E. Έχει 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και 2 ΕΕΚ. Η ροπή διατηρείται σταθερή από τις 1.850 έως τις 3.850 σ.α.λ. Γι αυτό είναι και τόσο «ζωντανό».

Στα 91 χρόνια ιστορίας της εταιρείας, είναι η πρώτη φορά που η Volvo δημιουργεί έναν 3κύλινδρο κινητήρα. Είναι έτσι σχεδιασμένος ώστε αργότερα να μπορεί να συνδυαστεί με ηλεκτροκινητήρα για τις μελλοντικές εκδόσεις  Twin Engine plug-in-hybrid. 

Πρέπει να οδηγήσετε το XC40 T3 για να καταλάβετε πόσο καλή δουλειά έκαναν οι μηχανικοί. Θα περίμενα να ακούσω κάποιο θόρυβο αφού μιλάμε για 3κύλινδρο κινητήρα. Σας πληροφορώ ότι δεν ακούγεται απολύτως τίποτα. Ούτε συντονίζεται με ενοχλητικούς θορύβους.

Κάτι άλλο που έχει σημασία είναι το χειροκίνητο κιβώτιο. Οι Σουηδοί είχαν πάντα παράδοση στα αυτόματα κιβώτια. Τα χειροκίνητα δεν τα πολυσυμπαθούσαν. Ωστόσο το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων είναι υποδειγματικό με τις ταχύτητες να «κουμπώνουν» εύκολα και αθόρυβα.

Οι επιβάτες ταξιδεύουν άνετα και ευχάριστα. Τέσσερις κάθονται «σαλονάτα». Τα καθίσματα είναι φαρδιά και άνετα. Και με πέντε επιβάτες το ταξίδι δεν κουράζει απλά οι τρεις πίσω αν είναι εύσωμοι θα δυσανασχετήσουν. Μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών-  460 λίτρα με στάνταρ τη ρεζέρβα - μπορεί να φιλοξενήσει τις αποσκευές πέντε επιβατών.

Πριν φύγω από το πορτμπαγκάζ να διευκρινίσω κάτι για την ρεζέρβα. Μπορεί στα ΙΧ να είναι σωστή η επιλογή του κίτ επισκευής των ελαστικών αλλά για τα αυτοκίνητα SUV και 4Χ4 είναι καλύτερα να υπάρχει κανονική ρεζέρβα.

Το εσωτερικό είναι ευχάριστο και άνετο. Τα πόδια των πίσω επιβατών δεν κολλάνε στα μπροστινά καθίσματα. Υπάρχουν αρκετοί χώροι για τα μικροαντικείμενα. Στο μπροστινό μέρος δεξιά από τον οδηγό ,υπάρχει μια  μεγάλη κατακόρυφη οθόνη αφής. Το σύστημα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας είναι αρκετά καλό και εύχρηστο. Ωραία είναι και η σχεδίαση στο ταμπλό που ξεφεύγει από τα συνηθισμένα.

Η οθόνη αφής,9 ιντσών σε στυλ tablet,καταργεί όλους τους διακόπτες  με εξαίρεση αυτούς του κλιματισμού και των πέντε  διαφορετικών προγραμμάτων που βρίσκονται κάτω και δεξιά από την οθόνη. Ο οδηγός ανάλογα με το πώς θέλει να κινηθεί επιλέγει ένα από τα προγράμματα οδήγησης. Κάθε ένδειξη που επιλέγει φαίνεται στον πίνακα οργάνων.

Όταν οδηγείς στην εθνική οδό με σωστή διαγράμμιση και έχοντας σε λειτουργία τα συστήματα ασφαλείας, το μόνο που κάνεις είναι να παρατηρείς. Όλα τα άλλα τα κάνει μόνο του το αυτοκίνητο. Έχει σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης Pilot Assist,  City Safety τελευταίας γενιάς καθώς επίσης  συστήματα αποφυγής εκτροπής από το δρόμο (Run-Off Road Mitigation) και αποφυγής συγκρούσεων με οχήματα που κινούνται στο αντίθετο ρεύμα (Oncoming Lane Mitigation) .

Τι πρέπει να μάθει ο οδηγός; Απλά τις δυνατότητες του Volvo XC40. Αν τις μάθει τότε θα κάνει λιγότερες κινήσεις. Ο οδηγός γρήγορα εξοικειώνεται ακόμη και στους δρόμους με συνεχόμενες στροφές. Οι μικρές κλίσεις στο αμάξωμα δεν επηρεάζουν την ασφαλή οδήγηση. Με δύο λόγια το αυτοκίνητο «κάθεται» πολύ καλά στο δρόμο.

Μου άρεσαν ακόμη τα φρένα του. Παρά τη συνεχόμενη χρήση σε  κατηφορικές διαδρομές δεν έδειξαν σημεία κόπωσης και το φρενάρισμα  ήταν αποτελεσματικό. Η ποιότητα κύλισης ήταν υποδειγματική. Καλή είναι και η ηχομόνωση.

Με όχι συνετή οδήγηση και με διαρκή σανιδώματα του γκαζιού η κατανάλωση μας ήταν αρκετά μεγαλύτερη από αυτή που δίνει το εργοστάσιο. Αγγίξαμε τα 9.9 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Αλλά για να το ξεκαθαρίσουμε στην εθνική οδό δεν είχα και καμία διάθεση οικονομικής οδήγησης. Από την άλλη για να κάνεις τέσσερα χιλιόμετρα στο κέντρο της Αθηνάς τις γιορτινές ημέρες ήθελες από 20 έως 30 λεπτά. Πώς να μετρήσεις την κατανάλωση;

Τελειώνοντας να πω ότι το Volvo CX40 T3 είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της ελληνικής αγορά.

Tags
Back to top button