Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Auto - Moto

Volvo XC 40: Οδηγούμε επί ελληνικού εδάφους το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2018 για την Ευρώπη» (φωτό)

Όταν οδηγείς για πρώτη φορά ένα αυτοκίνητο που λίγα 24ωρα πριν έχει κερδίσει το τίτλο του “Car of the Year” είσαι σίγουρα αρκετά προσεκτικός. Λογικό είναι. Όπως και λογικό ήταν αυτό που έκανε άμεσα η αντιπροσωπεία της Volvo στην Ελλάδα.

Σε χρόνο ρεκόρ κατάφερε να εισάγει λίγους «νικητές» ειδικά για τους Έλληνες δημοσιογράφους του ειδικού Τύπου.

Το νέο XC40  είναι η σουηδική premium πρόταση στη δημοφιλή κατηγορία των compact SUV. Συνδυάζει τις παραδοσιακές αξίες της Volvo, με καινοτομίες που για πρώτη φορά υπάρχουν σ αυτήν την κατηγορία των SUV. 

Οδήγησα το νέο Volvo, το  «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ευρώπη», από την Αθήνα έως την Μονεμβασία όπου εκεί έγινε η Πανελλαδική παρουσίαση του XC40. Στη διάθεσή μας υπήρχαν δύο εκδόσεις. Μία με κινητήρα πετρελαίου και μία με κινητήρα βενζίνης.

Από την Αθήνα ξεκίνησα  με τη  βενζινοκίνητη 2λιτρη έκδοση Τ5. Η αλήθεια είναι ότι πρέπει να αφιερώσεις αρκετό χρόνο για να μάθεις αλλά και να εκμεταλλευτείς σωστά , όλα αυτά τα τεχνολογικά επιτεύγματα που βρίσκονται στο XC 40.

Το αυτοκίνητο αποδίδει  247 ίππους  και η ροπή είναι 350 Nm (από τις 1.800 σ.α.λ.)  που συνδυάζεται από 8άρι αυτόματο κιβώτιο. Οι οδηγοί που θέλουν να κινηθούν με άλλους ρυθμούς και να εκμεταλλευτούν  τις σχέσεις του κιβωτίου μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα  paddles στο τιμόνι. ‘Άλλωστε ο γρήγορος ρυθμός ενδείκνυται σε ένα μοντέλο με κίνηση στους τέσσερις τροχούς.

Θα σας φανεί υπερβολικό αλλά είναι αληθινό. Τα χέρια μου στο τιμόνι, στο γκάζι και στο φρένο, τα έβαζα μόνο όταν πλησίαζα τα διόδια. Από την Ελευσίνα έως την Κόρινθο, άφησα το Volvo XC 40 να με πάει μόνο του.

Με το σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης Pilot Assist, δεν αντιμετώπισα κανένα πρόβλημα. Με μια σταθερή ταχύτητα 130 χιλιομέτρων , το XC 40 ακολουθούσε τις διαγραμμίσεις, δεν έβγαινε από τη λωρίδα του ( με λίγα λόγια έστριβε μόνο του), επιβράδυνε όταν ανίχνευε ένα προπορευόμενο αλλά πιο αργό όχημα και όταν έβρισκε ελεύθερο πεδίο ανέβαζε ταχύτητα μέχρι να φθάσει τα 130 χλμ. όπου είχα κάνει την αρχική ρύθμιση.

Το  ίδιο τέστ έκανα με το σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης και με το αυτοκίνητο της επιστροφής από την Μονεμβασιά στην Αθήνα. Η επιστροφή έγινε με το  2λιτρο πετρελαιοκίνητο D4, που αποδίδει  190 ίππους και 400 Nm ροπής (από τι 1.750 σ.α.λ.). Και αυτό «φοράει» το ίδιο κιβώτιο 8 σχέσεων και έχει κίνηση σε όλους τους τροχούς.

Το σύστημα Adaptive Cruise Control με σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης Pilot Assist, προσφέρεται στον προαιρετικό εξοπλισμό του Volvo XC40. Επίσης στον προαιρετικό εξοπλισμό είναι και το IntelliSafe Surround, το οποίο συνδυάζει σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων BLIS (Blind Spot Information System), Rear Collision Warning και Cross Traffic Alert, για πρώτη φορά με αυτόματο φρενάρισμα.

Οι επιτελής της ελληνικής Volvo έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση στο θέμα της ελαχιστοποίησης των τραυματισμών όπως επίσης και στο θέμα των ανακυκλώσιμων υλικών και της προστασίας του περιβάλλοντος. Μάλιστα διευκρίνισαν ότι όλη η επένδυση που υπάρχει στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια που η Volvo τα «μαζεύει» από τις θάλασσες.

Συγχαρητήρια τόσο για την ευαισθητοποίηση που δείχνουν για μια καθαρότερη ατμόσφαιρα όσο και για την τέλεια δουλειά που έχουν κάνει από τα πλαστικά μπουκάλια. Το XC40 θέτει νέα πρότυπα στην κατηγορία του από πλευράς σχεδιασμού, συνδεσιμότητας και τεχνολογιών ασφάλειας. Έχει και δυναμική αλλά και νεανική σχεδίαση αφού στόχος των Σουηδών είναι οι νέοι οικογενειάρχες. Οι εκδόσεις εξοπλισμού είναι το Momentum και η έκδοση R-Design.

Στον δρόμο

Το τιμόνι έχει άριστη εργονομική σχεδίαση με σωστή διάμετρο. Είναι φορτωμένο  με αρκετούς διακόπτες που χειρίζονται από τον οδηγό χωρίς να του αποσπούν την προσοχή.

Στις στροφές με πολλά χιλιόμετρα δεν τρομάζεις. Το AWD μεταδίδει το περισσότερο της ροπής στον μπροστινό άξονα, ενώ έως και 50% μπορεί να μεταφερθεί στον πίσω. Εκτός από τα πολλά ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας που έχει το  XC 40 , πρέπει να πω ότι έχει καλή απόσβεση η ανάρτηση του και είναι ιδιαίτερα σταθερό στο δρόμο.

Το νέο XC 40 βασίζεται στην καινούργια πλατφόρμα της Volvo. Η πλατφόρμα CMA (Compact Modular Architecture),σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε για μελλοντικά  ηλεκτρικά μοντέλα της  σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Πάνω σε αυτή την πλατφόρμα στήθηκε το νέο XC40 . Στόχος των Σουηδών είναι από το 2020 και μετά σε οποιαδήποτε σύγκρουση να μην υπάρχουν  σοβαροί τραυματισμοί.

Κινητήρας βενζίνης

Ο κινητήρας με τη βενζίνη είναι φοβερός. Ένα άγγιγμα στο γκάζι φτάνει για να «απογειώσει» το XC 40. H τελική ταχύτητα αγγίζει τα 230 χλμ./ώρα ενώ από 0-100 χρειάζονται μόνο  6.5’’.

Το μόνο αρνητικό του στοιχείο που διαπίστωσα είναι η κατανάλωση. Στη γρήγορη οδήγηση με την επιλογή dynamic ξεπέρασε τα 13 λίτρα.

Κινητήρας  πετρελαίου

Ο δίλιτρος κινητήρας πετρελαίου αποδίδει 190  ίππους. Η ροπή του είναι από τις 1.750  σ.α.λ στα 400 Nm. Και αυτό με 8άρι αυτόματο κιβώτιο και κίνηση σε όλους τους τροχούς.

Η τελική του αγγίζει τα 210 χιλιόμετρα και η επιτάχυνση του από  0-100 επιτυγχάνεται σε 7,9’’. Με την πετρελαιοκίνητη έκδοση η επιστροφή  στην Αθήνα  έγινε σε πιο μαλακούς ρυθμούς και φυσικά η κατανάλωση μόλις που έφτασε τα 9 λίτρα στα 100 χλμ.

D4 και Τ5 o 2λιτρος κινητήρας έχει ανεβάσει το κόστος στα 49.352 ευρώ και 50.177 ευρώ αντίστοιχα.

Κινητήρας 1500 κ.εκ

Στην πανελλαδική παρουσίαση δεν υπήρχε το XC 40 στην βενζινοκίνητη έκδοση Τ3 . Αυτό θα είναι για τα ελληνικά δεδομένα το δυνατό χαρτί της «δικής» μας  αντιπροσωπείας αφού έχει ανταγωνιστική τιμή . Το αυτοκίνητο με τον καινούργιο 3κύλινδρο κινητήρα των 1.500 κ.εκ. turbo αποδίδει  156 ίππους  και η τιμή ξεκινά από τα 30.713 ευρώ.

ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ

Μπροστά το ταμπλό στις περισσότερες επιφάνειες, είναι αφρώδες πλαστικό. Κυριαρχεί η κάθετη οθόνη αφής 9 ιντσών . Ο ιδιοκτήτης του νέου XC 40 πρέπει αν θέλει να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες του αυτοκινήτου να μάθει όλες τις λειτουργίες  που γίνονται μέσω της οθόνης.

Ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου δουλεύει όχι με συρματόσχοινα, όπως λειτουργούν στα άλλα κιβώτια αλλά μέσω ηλεκτρονικών συστημάτων, όπως γίνεται στα αεροπλάνα.

Μας διευκρίνισαν μάλιστα ότι για να περάσεις από την  επιλογή “D” στην όπισθεν “R” και πάλι στο “Drive” “D”,  χρειάζεται να μετακινήσεις τον μικρό  και όμορφο σχεδιαστικά επιλογέα δύο φορές.

Ακόμη κάθε φορά που ο οδηγός αλλάζει τον τρόπο οδήγησης ( από το drive mode) o ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων που είναι 12.3 ιντσών , αλλάζει γραφικά .

ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ

Εξωτερικά το αυτοκίνητο έχει άποψη. Έχει στυλ. Η σχεδίαση του χωρίς να ξεφεύγει από τις παραδοσιακές αρχές της Volvo, είναι προχωρημένη σε όλα τα σημεία,  ειδικά στο πίσω μέρος  που έχει τονισμένα φτερά.  Το XC 40 είναι μελετημένο σε  κάθε γωνία και κάθε καμπή.

Έχει τις κατάλληλες διαστάσεις για να ταξιδέψουν άνετα πέντε επιβάτες (4.425 χλστ μήκος, 1.863 χλστ πλάτος, 1.910 χλστ ύψος) αλλά και το ιδανικό ύψος από το έδαφος που είναι 211 χλστ για να μπορεί να κινηθεί και σε εκτός δρόμου διαδρομές.

Οι επιβάτες δεν θα κουραστούν στο μεγάλο ταξίδι. Τα  πόδια των πίσω επιβατών δεν ακουμπούν στα μπροστινά καθίσματα. Για οδηγό και συνοδηγό τα καθίσματα έχουν καλή πλευρική στήριξη ενώ είναι εφοδιασμένα με  ένα σύστημα προστασίας της λεκάνης σε περίπτωση σύγκρουσης.

Υπάρχουν αμέτρητοι χώροι για μικροαντικείμενα ενώ άφθονος είναι και ο χώρος στο πορτμπαγκάζ. Με όρθια όλα τα καθίσματα υπάρχουν για τις αποσκευές  460 λίτρα ενώ  αν πέσουν τα πίσω καθίσματα ο ωφέλιμος χώρος αυξάνεται στα 1.336  λίτρα. Φυσικά στο χώρο αποσκευών υπάρχει ρεζέρβα και όχι κίτ επισκευής ελαστικών.

Τιμές

Επίσημα τα XC 40 δεν έχουν έρθει στην Ελλάδα, ωστόσο το δίκτυο της Volvo έχει ξεκινήσει να δέχεται παραγγελίες, με τις τιμές να ξεκινούν από 30.713  ευρώ, για την έκδοση με τον κινητήρα Τ3 των 1500 κ.εκ. ( 156 ίππων ). Το XC40 είναι το πρώτο μοντέλο που προσφέρεται με διχρωμία. Μόνο στη βασική έκδοση χρεώνεται προς 500 ευρώ. Σε όλες τις άλλες εκδόσεις είτε το πάρετε μονόχρωμο είτε  δίχρωμο η τιμή είναι η ίδια. Οι κινητήρες D4 και T5 εισάγονται με πλήρη εξοπλισμό ασφάλειας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας, τόσο στην αναβαθμισμένη έκδοση Momentum όσο και στη δυναμική R-Design με το σπορ πλαίσιο.

Οι προτεινόμενες τιμές λιανικής του νέου Volvo XC40  είναι:

ΝΕΟ VOLVO XC40         Ισχύς (HP)         Προτεινόμενη τιμή λιανικής (€)

XC40 T3                                 156                                        30.713

XC40 D3                                150                                         35.194

XC40 D3 Geartronic            150                                         37.600

XC40 D3 AWD                        150                                         39.959

XC40 D3 AWD Geartronic     150                                        42.506

XC40 D4 AWD Geartronic  Momentum  190               49.352

XC40 T5 AWD Geartronic  Momentum  247                50.177

 

Tags
Back to top button