Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Auto - Moto

Toyota με κυψέλη καυσίμου «καταπίνει» το αντίστοιχο ντίζελ στο drag strip (βίντεο)

Το Project Portal μας δείχνει πώς ένας υδρογονοκίνητος τράκτορας με κυψέλη καυσίμου μπορεί να υποκταστήσει με καθαρό και πιο αποδοτικό τρόπο τον ντίζελ.

Η Toyota έδωσε στη δημοσιότητα ένα video του πειραματικού τράκτορα Project Portal που αντιπαρατίθεται με ένα συμβατικό ντίζελ. Ένας ιδιότυπος αγώνας ντράγκστερ που μας επιδεικνύει πόσο ταχύτερος είναι ο υδρογονοκίνητος τράκτορας σε σχέση με τον ντίζελ, σέρνοντας το ίδιο 16τονο ρυμουλκούμενο.

Το Project Portal διαθέτει δύο κυψέλες καυσίμου από το Toyota Mirai και μια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου12kWh συνδεδεμένες με τα ηλεκτρομοτέρ του τράκτορα. Η συνδυασμένη ισχύ είναι 670 PS και η αντίστοιχη ροπή στα 186,5 kgm.

Τα δύο βαρέα οχήματα εκκινούν μαζί, με το ντίζελ να ασθμαίνει να καλύψει ακόμα και τη μισή απόσταση που καλύπτει το φορτηγό με την κυψέλη και του οποίου οι εκπομπές είναι ατμοποιημένο νερό. Βέβαια, χρειάζεται να πούμε πως μέρος της επίδοσης της νταλίκας με την κυψέλη οφείλεται και στη μετάδοση που δεν είναι συμβατική: Τα ηλεκτρομοτέρ μεταδίδουν την κίνηση χρησιμοποιώντας κιβώτιο μονής σχέσης.

Από την άλλη βέβαια υπάρχει και το τίμημα. Πέρα λοιπόν από τη έλλειψη δυνατότητας τακτικού ανεφοδιασμού με υδρογόνο, τους 36 τόνους του ένα φορτωμένο Project Portal μπορεί να πάει 320 km μακριά. Αντίθετα, ο ντίζελ ανταγωνιστής του μπορεί να διανύσει με ένα ρεζερβουάρ την 5πλάσια απόσταση και να ανεφοδιαστεί σε οποιοδήποτε πρατήριο βρεθεί στο δρόμο του.

Στην Ιαπωνία, η Toyota χρησιμοποιεί ήδη την τεχνολογία αυτή που εξέλιξε για το Mirai σε λεωφορεία μηδενικών ρύπων. Ο τράκτορας Project Portal θα δοκιμαστεί σε επιχειρησιακό επίπεδο στους αμερικανικούς λιμένες του Long Beach και του Los Angeles σε συνεργασία με την εταιρεία πετρελαιοειδών Shell που πρόσφατα ανακοίνωσε ότι θα μπορούσε να πολλαπλασιάσει τους σταθμούς ενεφοδιασμού με υδρογόνο στην Πολιτεία της California.

Πηγή: Γιάννης Κουτσουφλάκης,

Tags
Back to top button