Ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι θεωρείται από πολλούς ως η απόλυτη μεγαλοφυΐα της Αναγέννησης, συνδυάζοντας τους ρόλους του καλλιτέχνη, του επιστήμονα και του εφευρέτη.
Νέα έρευνα, αποκαλύπτει πως ο πολυμήχανος Λεονάρντο Ντα Βίντσι έπασχε από μια πάθηση γνωστή ως «γαμψοχειρία» μετά από λιποθυμικό επεισόδιο, κάτι που εξηγεί γιατί ο διάσημος πίνακας Μόνα Λίζα δεν τελείωσε ποτέ.
Με αφορμή την 500η επέτειο του θανάτου του το Βρετανικό περιοδικό της Βασιλικής Εταιρείας Ιατρικής δημοσίευσε τα νέα ευρήματα.
Ο πλαστικός χειρουργός Δρ. Ντάβιντε Λατζέρι, της κλινικής Villa Salaria στη Ρώμη και ο νευρολόγος Δρ Κάρλο Ρόσι του Νοσοκομείου Pontedera, υποστηρίζουν ότι ο ντα Βίντσι υπέστη τον τραυματισμό μετά από χαμηλή αρτηριακή πίεση που του προκάλεσε λιποθυμία.
Οι ερευνητές συνέκριναν ένα πορτραίτο του Ντα Βίντσι από τον καλλιτέχνη Τζιοβάν Αμπρόζιο Φιτζίνο με ένα πορτρέτο του καλλιτέχνη από τα νεότερα του χρόνια που τον απεικονίζει να παίζει το βιολί.
Το πορτραίτο δείχνει το δεξιό χέρι του Ντα Βίντσι σαν να είναι δεμένο και να συγκρατείται από επίδεσμο.
Σύμφωνα με τον πλαστικό χειρούργο η εικόνα αυτή παραπέμπει στη πάθηση της «γαμψοχειρίας».
Η γαμψοχειρία είναι μια πάθηση όπου τα χέρια αγκυλώνουν και μοιάζουν με νύχια αρκούδας, καθώς τα δάχτυλα δεν λυγίζουν.