Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΙΣΤΟΡΙΑ

Τι έπιπλα χρησιμοποιούσαν στους οίκους τους οι Αρχαίοι Έλληνες; (φωτό)

Τίποτε δεν έλειπε μέσα από τις οικίες των Αρχαίων Ελλήνων, που δεν είχαν να ζηλέψουν τίποτε από πολλές σύγχρονες ανέσεις. Τα έπιπλα που χρησιμοποιούσαν ήταν πολλά και διαφόρων ειδών, ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε οίκου.

Τα αγγεία διάφορων μεγεθών, είναι από τα πιο συχνά αρχαιολογικά ευρήματα.

Πολλά από αυτά χρησιμοποιούνταν στην καθημερινότητα είτε για μεταφορά και αποθήκευση υγρών (νερού και κρασιού), είτε για διακοσμητικούς λόγους, για τη μέτρηση του χρόνου, ακόμα και σε θυσίες προς τιμήν κάποιου θεού.

Τα αγγεία είναι μια ανεξάντλητη πηγή πληροφόρησης για την καθημερινότητα και τη ζωή των αρχαίων, εξαιτίας των πλούσιων παραστάσεων που τις ζωγράφιζαν για διακοσμητικούς λόγους οι αρχαίοι.

Ο αθλητισμός της εποχής, τα γνωστά πρόσωπα, αρκετοί Θεοί και διάφορες δραστηριότητες είναι οι πιο συχνές παραστάσεις.

Τα αγγεία χωρίζονται από τους αρχαιολόγους ανάλογα με τη χρονική περίοδο στην οποία κατασκευάστηκαν, τον ρυθμό, τα χρώματα και τα σχέδια τους.

Η εντυπωσιακή έκθεση

Το περιοδικό Εικόνες τον Ιούνιο του 1961 δημοσίευσε φωτογραφίες από μια εντυπωσιακή έκθεση επίπλων, τα σχέδια των οποίων προήλθαν από παραστάσεις αγγείων.

Δημιουργός της έκθεσης ήταν ο Ελ. Σαρίδης, ο οποίος ήθελε να «αναβιώσει το αρχαίο έπιπλο».

Κατασκεύασε 19 διαφορετικά ξύλινα κομμάτια. Εφτά τραπέζια, έξι σκαμνιά (δίρφοι στα αρχαία), πέντε καρέκλες (κλισμοί) και ένα ανάκλιντρο. Τα αγγεία από τα οποία εμπνεύστηκαν τα έπιπλα ήταν του 4ου, 5ου και 6ου προ Χριστού αιώνα.

Τις αρχικές μακέτες κατασκεύασε ο ξένος σχεδιαστής Ρόμπσον Γκίμπινς, τα υφάσματα φτιάχτηκαν υπό την επίβλεψη της κυρίας Σαρίδη Σουζάνας και τα τελικά σχέδια από καρυδιά, έγιναν από τον σύζυγό της.

Το άρθρο κατέληγε με την εξής ερώτηση: «Θα μπορέσει πάλι να ξαναμπεί το αρχαίο έπιπλο στη ζωή μας; Αυτό ο χρόνος θα το δείξει…»

Σήμερα λοιπόν, μετά από μισό αιώνα, κοιτώντας κανείς τις φωτογραφίες διαπιστώνει ότι πολλά από αυτά τα έπιπλα θα μπορούσαν άνετα να μπουν ακόμα και σε ένα καινούριο σπίτι με λίγο πιο κλασική διακόσμηση.

Κλισμός. Το σχέδιο αυτού του καθίσματος είναι από λήκυθο του 5ου πΧ αιώνα. Φυλάσσεται στο μουσείο της Οξφόρδης.

Ανάκλιντρο από ερυθρόμορφο αγγείο του 465- 460 π.Χ που ανεσκάφη στην αρχαιότερη ελληνική συνοικία Σπίνα στις εκβολές του Πάδου.

«Τράπεζα» από λεκάνη του 400 π.Χ που βρίσκεται στο Ερμιτάζ του Λένινγκραντ

«Τράπεζα» από αγαλματίδιο του 6ου αιώνα που βρέθηκε στις ανασκαφές της Κύπρου και είναι σήμερα στο Βρετανικό Μουσείο του Λονδίνου

Δίφρος. Το σχέδιο του καθίσματος αυτού, που διπλώνει, είναι από πήλινη πλάκα του 6ου π.Χ αιώνα και βρίσκεται στο κρατικό Μουσείο Βερολίνου

Το σχέδιο αυτού του καθίσματος είναι εμπνευσμένο από κύλικα του 480 π.Χ που βρίσκεται στο Μουσείο του Βερολίνου

Tags
Back to top button