
Η Ευρώπη, αντιμέτωπη με μια περιβαλλοντική καταστροφή που στοιχίζει χιλιάδες ζωές ετησίως, κηρύσσει ανελέητο πόλεμο στα παλιά αυτοκίνητα, με την Ελλάδα να βυθίζεται σε κοινωνικό χάος. Η ρύπανση ο αόρατος εχθρός, και η δημόσια υγεία που είναι θύμα αμέτρητων θανάτων, επιβάλλουν να πάρει δραστικά μέτρα, όπως την απομάκρυνση ρυπογόνων οχημάτων, ανακύκλωση και κυκλική οικονομία. Σε έναν κόσμο όπου η ακρίβεια στραγγαλίζει νοικοκυριά , η μετάβαση γίνεται εφιάλτης για φτωχούς, που μένουν χωρίς μετακίνηση .
Έρχονται πρόστιμα για όσους οδηγούν μόνοι τους στο αυτοκίνητo
Η Επιτροπή προωθεί κανονισμό για οχήματα τέλους κύκλου με υποχρεωτική ανακύκλωση άνω 15 ετών, ανακυκλωμένα υλικά σε νέα μοντέλα, έλεγχοι μεταχειρισμένων . Ζώνες LEZ σε Μαδρίτη (μείωση NO2 32%), Λονδίνο (ULEZ μειώνει την ρύπανση 50%), Παρίσι επιβάλλουν πρόστιμα . Οι μεταφορές ευθύνονται για 25% CO2, χιλιάδες θανάτους από σωματίδια.
Στην Ελλάδα, ο στόλος είναι εφιάλτης! Η μέση ηλικία 17 ετών (vs 12 ΕΕ), 60% προ-Euro 5, 900.000 άνω 30 ετών . Η ρύπανση κοστίζει 5% ΑΕΠ σε υγεία, 10.000 πρόωρους θανάτους . Αθήνα-Θεσσαλονίκη πνίγονται σε PM2.5, προκαλώντας καρκίνους . Χωρίς μέτρα, πρόστιμα ΕΕ δισεκατομμυρίων.Μέτρα: φόροι εκπομπών, χαράτσια LEZ, επιδοτήσεις απόσυρσης (έως 10.000€ ηλεκτρικά), αυστηρά ΚΤΕΟ.
Η Ελλάδα δεν μπορεί να συνεχίσει να διατηρεί έναν στόλο τόσο παλαιό και ενεργοβόρο. Η ανάγκη λήψης άμεσων μέτρων δεν αφορά μόνο την περιβαλλοντική πολιτική αλλά και τη δημόσια υγεία. Όπως η πολιτεία λαμβάνει μέτρα πρόληψης για την υγεία, έτσι πρέπει να προχωρήσει και σε προληπτικές παρεμβάσεις για την ποιότητα του αέρα.
Τέλος η ελευθερία στις συναλλαγές! Υποχρεωτικό το IRIS από τον Νοέμβριο
Οι κάτοχοι παλαιών αυτοκινήτων, συχνά χαμηλοεισοδηματίες, θα βρεθούν σε αδιέξοδο με υψηλά κόστη αντικατάστασης, περιορισμοί κυκλοφορίας, φορολογικά βάρη . Η μετάβαση απαιτεί κοινωνική δικαιοσύνη με επιδοτήσεις για ευάλωτους και προγράμματα leasing, αλλιώς θα βαθαίνει η ανισότητα.
Αλλά ποιος θα βρει χρήματα; Σε κρίση, με ανεργία 12% και μισθούς πείνας , εκατομμύρια Έλληνες, συνταξιούχοι, χαμηλόμισθοι δεν αντικαθιστούν οχήματα . Κόστος νέου 20.000€, επιδοτήσεις ανεπαρκείς για φτωχούς. Το αποτέλεσμα είναι η ακινησία. Χωρίς αυτοκίνητο, αποκλεισμός από δουλειά, σχολεία, νοσοκομεία – ιδίως σε νησιά, επαρχία χωρίς ΜΜΜ . Η ανισότητα βαθαίνει γιατί οι πλούσιοι θα έχουν ηλεκτρικά και οι φτωχοί θα είναι πεζοί, εντείνοντας φτώχεια, απομόνωση . Η κοινωνική έκρηξη πλησιάζει γιατί οι οικογένειες θα είναι παγιδευμένες.
Η ΕΕ στοχεύει μηδενικές εκπομπές 2035, 95% ανακύκλωση .Η Ελλάδα, με 5 εκατ. παλιά αυτοκίνητα κινδυνεύει με κατάρρευση. Οι κάτοχοι δυστυχώς θύματα πολιτικής θα χάσουν την ελευθερία τους, γιατί όπως επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση η ρύπανση σκοτώνει και δυστυχώς φτώχεια ακινητοποιεί. Η αλλαγή αυτή θα πονέσει πολύ τους κατόχους παλαιών αυτοκίνητων.
Αυτή η νέα εποχή που διανύουμε τελειώνει τα παλιά αυτοκίνητα, τα κάποτε σύμβολα ελευθερίας, γίνονται απειλή. Η Ευρώπη επιλέγει νέο τρόπο ζωής και τα κράτη μέλη όπως και η Ελλάδα πρέπει να ακολουθήσει για το καλό της κλιματικής αλλαγής πριν η ρύπανση σβήσει γενιές!