Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΙΣΤΟΡΙΑ

Τα πυροβολεία του Ι.Μεταξά για τον έλεγχο της σιδηροδρομικής γραμμής που ένωνε την Αττική με τη Β.Ελλάδα (βίντεο)

Παραμονές του πολέμου 1939… Η κυβέρνηση Μεταξά ετοιμάζεται για την επικείμενη εισβολή και οχυρώνει διάφορα στρατηγικά σημεία στην Β. Ελλάδα, αλλά και στην Αττική.

Ανάμεσα σ” αυτά, ζωτικής σημασίας κρίθηκε η οχύρωση της σιδηροδρομικής γραμμής που ενώνει την Αθήνα με τη Β. Ελλάδα, στο ύψος του Αγ. Στεφάνου όπου βρίσκονται τούνελ.

Το σχέδιο έλεγε να χτιστεί ένα πολυβολείο στην κάθε πλευρά του τούνελ για να ελέγχονται τα τρένα που έμπαιναν και έβγαιναν από την Αττική. Το πολυβολείο στη νότια πλευρά χτίστηκε επιτυχώς. Το άλλο, στη βόρεια πλευρά δεν πρόλαβε να ολοκληρωθεί από τους Έλληνες και το ολοκλήρωσαν οι Ιταλοί κατακτητές.

Στη συνέχεια τα πολυβολεία χρησιμοποιήθηκαν από Ιταλούς και Γερμανούς για να ελέγχουν τα διερχόμενα τρένα για έγγραφα και για φορτία. Η μαύρη περίοδος της Κατοχής είχε αρχίσει για την Ελλάδα…

Σήμερα τα πολυβολεία είναι εντελώς παρατημένα, ενώ θα μπορούσαν να αποτελούν ένα ζωντανό παράδειγμα Ιστορίας και διδασκαλίας των μαθητών για την επέτειο του ΟΧΙ, που γιορτάζουμε σήμερα.

Tags
Back to top button