Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Auto - Moto

Τα πάντα για την ηλεκτροκίνηση: Τα κίνητρα και οι τιμές - Ως 6.500 ευρώ η επιδότηση

Η κυβέρνηση, πατάει τέρμα το «γκάζι», σε μια προσπάθεια οι μεταφορές στο άμεσο μέλλον να γίνονται περιβαλλοντικό αποτύπωμα, με στόχο 1 στα 3 οχήματα να είναι ηλεκτροκίνητο μέχρι το 2030.

Η πρώτη σημαντική παρέμβαση του νομοσχεδίου που τέθηκε χθες σε δημόσια διαβούλευση και θα διαρκέσει έως την 1η Ιουλίου αφορά συγκεκριμένα στην παροχή φορολογικών κινήτρων με στόχο την ελάφρυνση του κόστους χρήσης ενός ηλεκτρικού οχήματος αλλά και την ανάπτυξη σημείων φόρτισης.

Ειδικότερα, τα κίνητρα που παρέχονται περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων έκπτωση δαπάνης για την αγορά και τη μίσθωση αμιγώς ηλεκτρικού ή και plug-in υβριδικού οχήματος με την προσαύξηση να ανέρχεται στο 50% και 35% αντίστοιχα (75% ή 35% για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε νησιωτικές περιοχές), κάλυψη του κόστους φόρτισης και της παροχής οχήματος σε εργαζόμενους χωρίς αυτά να τους επιβαρύνουν ως φορολογητέο εισόδημα.

Ταυτόχρονα, ενθαρρύνεται μέσω φορολογικών κινήτρων και η ανάπτυξη υποδομών φόρτισης, καθώς προβλέπεται αυξημένος συντελεστής απόσβεσης παγίων και έκπτωση δαπάνης για την αγορά και εγκατάσταση δημόσια προσβάσιμων σημείων φόρτισης με την προσαύξηση να φτάνει το 50% και το 70% σε νησιωτικές περιοχές, ενώ στην περίπτωση αποκλειστικής χρήσης αυτών από τους εργαζόμενους η προσαύξηση θα ανέρχεται στο 30%.

Οι τιμές

Τι θα κερδίσουν όμως οι πολίτες;

Η δέσμη των μέτρων ενίσχυσης της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων έχει σε πρώτη φάση προϋπολογισμό 100 εκατ. ευρώ, ποσό με το οποίο θα επιδοτηθεί η αγορά 1.700 Ι.Χ., 3.000 δικύκλων (εκ των οποίων 1.500 ποδήλατα), 1.000 ταξί, 6.000 εταιρικών οχημάτων και η εγκατάσταση 1.000 οικιακών σημείων φόρτισης.

Αυτή τη στιγμή στη χώρα είναι διαθέσιμα 13 ηλεκτροκίνητα οχήματα. Μετά την επιδότηση που θα δοθεί για παράδειγμα στο Skoda Citigoe iV, η τιμή καταλόγου από 22.300 ευρώ που είναι τώρα με την επιδότηση θα πέσει στα 18.951 ευρώ.

Αντίστοιχα, τα Smart EQ ForTwo, Fortwo Cabrio και EQ ForFour αυτή τη στιγμή κοστίζουν από 23.740 ευρώ (fortwo coupe), 24.450 ευρώ (forfour), 26.970 ευρώ (fortwo cabrio), ενώ με την επιδότηση από 21.141 ευρώ (fortwo coupe), 21.824 ευρώ (forfour), 24.213 ευρώ (fortwo cabrio).

Ταυτόχρονα, το Volkswagen eUP! σήμερα έχει από 23.300 ευρώ, ενώ με επιδότηση θα «ξεκινάει» από 18.951 ευρώ.

Κίνητρα

Αναλυτικότερα, στο νομοσχέδιο προβλέπεται:

* Για αγορά ηλεκτρικού Ι.Χ. η επιδότηση καλύπτει το 15% επί της λιανικής τιμής πώλησης προ φόρων και έως 5.500 ευρώ.

* Χωριστή ενίσχυση 500 ευρώ για την εγκατάσταση «έξυπνου» οικιακού σημείου επαναφόρτισης.

* Περαιτέρω ενίσχυση 1.000 ευρώ για την απόσυρση παλαιού αυτοκινήτου.

* Για την αγορά ηλεκτρικού scooter: επιδότηση στο 20% επί της αξίας αγοράς και έως 800 ευρώ. Περαιτέρω επιδότηση 400 ευρώ για αντικατάσταση παλαιού δικύκλου (εξαιρουμένων των ποδηλάτων).

* Για την αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου, η επιδότηση θα φτάνει το 40% της αξίας του και έως 800 ευρώ.

Το συνολικό πακέτο κινήτρων μειώνει την τιμή απόκτησης ηλεκτρικού οχήματος κατά περίπου 25%, ενώ σημαντικά μειωμένο είναι και το κόστος χρήσης των ηλεκτρικών οχημάτων συγκριτικά με τα συμβατικά.

​Ετσι το κόστος καυσίμου για 10.000 χιλιόμετρα που είναι κατά μέσο όρο 1.200 ευρώ για βενζινοκίνητα πέφτει στα 420 ευρώ για τα ηλεκτρικά (ή 220 ευρώ αν η φόρτιση γίνεται με νυχτερινό τιμολόγιο).

​Σημειώνεται ότι το ηλεκτρικό όχημα απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας, θα σταθμεύει δωρεάν στους δημόσιους χώρους, θα εισέρχεται χωρίς περιορισμούς στον δακτύλιο και θα έχει χαμηλότερο κόστος σέρβις (ενδεικτικά, 100 ευρώ έναντι 350 ευρώ για τα συμβατικά).

Tags
Back to top button