Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Κόσμος

Su-37: Γιατί ο Πούτιν απέρριψε το πιο ευέλικτο μαχητικό του κόσμου

Όταν η σοβιετική αεροναυπηγική εταιρεία Sukhoi αποκάλυψε την ιδέα ανάπτυξης του Su-37 Terminator (Εξολοθρευτής) τόνισε πως το συγκεκριμένο αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων θα ήταν το πιο ευέλικτο μαχητικό στον κόσμο. 

Τι πήγε όμως λάθος και το πρόγραμμα του πολλά υποσχόμενου Su-37 εγκαταλείφθηκε για πάντα;

Su-37: Ο Χαμένος Εξολοθρευτής

Αν και η ιδέα του Su-37 γεννήθηκε στην Σοβιετική Ένωση, το αεροσκάφος πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση αρκετά αργότερα, το έτος 1996. Η διάλυση της Σοβιετικής Ένωσης οδήγησε σε καθυστέρηση του προγράμματος και εν τέλει αποτέλεσε και έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες αποτυχίας του.

Το 1996 το Su-37 αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά δημόσια σε μία αεροπορική επίδειξη, όπου εντυπωσίασε τους πάντες με την ευκινησία του στον αέρα. Στην συγκεκριμένη επίδειξη ο Ρώσος πιλότος που πετούσε το Terminator έφερε εις πέρας τρομερούς ελιγμούς, αποκτώντας διεθνή φήμη.

Την επόμενη χρονιά το Su-37 συμμετείχε στην αεροπορική επίδειξη του Παρισιού. Μεταξύ του κοινού βρίσκονταν και πιθανοί επενδυτές που ενδιαφέρθηκαν για το αεροσκάφος όταν άκουσαν για τις εξαίρετες πτητικές του δυνατότητες. Το Terminator τα πήγε περίφημα και σε αυτήν την επίδειξη, ωστόσο έκτοτε η πορεία του ήταν κατηφορική.

Το Su-37 δεν παράχθηκε ποτέ μαζικά διότι η Μόσχα δεν το ενέκρινε. Διάφορα ζητήματα γύρω από την πλατφόρμα προβλημάτιζαν το Κρεμλίνο και ως αποτέλεσμα δεν έδωσε ποτέ το πράσινο φως για την σειριακή παραγωγή του αεροσκάφους.

Ένα από τα σημαντικότερα θέματα ήταν πως το Terminator ήταν ένα πολύ ιδιαίτερο αεροσκάφος που χρειάζονταν κορυφαίους πιλότους. Για τους λιγότερο ικανούς πιλότους η πτήση με Su-37 ήταν ένας πραγματικός εφιάλτης. Ο χειρισμός του αεροσκάφους ήταν πολύ δύσκολος και αυτό ανησυχούσε την ρωσική πολεμική αεροπορία.

Επιπλέον πρέπει να ανακαλέσουμε πως στις αρχές της δεκαετίας του '2000, όταν και το πρόγραμμα του Su-37 εγκαταλείφθηκε, η Ρωσία δεν βρίσκονταν σε οικονομικά ισχυρή θέση. Δεν ήθελε να πάρει εξοπλιστικά ρίσκα και τότε το Terminator θεωρούνταν μία αρκετά ριψοκίνδυνη επιλογή.

Το 2002 το μοναδικό Su-37 που είχε κατασκευαστεί συνετρίβη και καταστράφηκε πλήρως. Ο λόγος ήταν η αποκόλληση του οριζόντιου σταθεροποιητή εν πτήσει, κάτι που μάλλον οφείλονταν στην κακή συντήρηση της πλατφόρμας.

Το εν λόγω συμβάν σηματοδότησε την πλήρη εγκατάλειψη του προγράμματος, ωστόσο την προηγμένη τεχνολογία του αεροσκάφους κληρονόμησαν νεότεροι τύποι μαχητικών της ρωσικής πολεμικής αεροπορίας. 

Tags
Back to top button