Το Αεροπορικό Επιτελείο έχει ανοίξει τα «ραντάρ» του αναζητώντας αεροσκάφη που πωλούνται σε κάθε γωνιά του κόσμου, καθώς θέλει να ενισχύσει τον στόλο των μεταφορικών και αυτό αποτελεί μια από τις κορυφαίες προτεραιότητές του.
Στο στόχαστρο της Πολεμικής Αεροπορίας βρίσκονται, σύμφωνα με πληροφορίες του Onalert.gr, τα C-130H της Royal Saudi Air Force καθώς οι Σαουδάραβες φέρονται έτοιμοι να τα αντικαταστήσουν με καινούργια C-390 Millenium. Η Πολεμική Αεροπορία της φίλης αραβικής χώρας διαθέτει στο στόλο της συνολικά 33 αεροσκάφη C-130H, τα οποία σύμφωνα με την εικόνα που διαθέτει η HAF βρίσκονται σε πολύ καλή κατάσταση.
Οι πρώτες επαφές έχουν ήδη γίνει, ωστόσο στη δεδομένη χρονική συγκυρία οι Σαουδάραβες δεν φέρονται έτοιμοι να πουλήσουν μεταφορικά αεροσκάφη πριν προχωρήσουν στην αντικατάσταση τους. Κατά συνέπεια, προς το παρόν δεν μπορεί να προχωρήσει οποιαδήποτε συμφωνία, ωστόσο η Πολεμική Αεροπορία παραμένει σε κατάσταση «stand by», έτοιμη να επανέλθει σε πρώτη ευκαιρία. Οι σχέσεις των δύο κρατών βρίσκονται σε εξαιρετικό επίπεδο έτσι σε ενδεχόμενη απόφαση από τη Saudi Air Force πώλησης αριθμού μεταφορικών C-130H, η Ελλάδα και η HAF θα έχουν τον πρώτο λόγο.
Στην Ελευσίνα για την άσκηση «Stolen Cerberus» το θηριώδες αμερικανικό C-130J
Ενδιαφέρον για τα μεταχειρισμένα μεταγωγικά της USAF
Την ίδια ώρα ανοιχτό παραμένει το ενδιαφέρον της Πολεμικής Αεροπορίας για τα υπό δωρεάν παραχώρηση μεταφορικά C-130 από του Aμερικανούς. Τους αναλυτικούς φακέλους των δύο μεταχειρισμένων αεροσκαφών αναμένει το Αεροπορικό Επιτελείο προκειμένου τα Στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας να «ξεσκονίσουν» όλα τα διαθέσιμα στοιχεία για την κατάσταση των δυο αεροσκαφών.
Όπως έχει αναφέρει το Onalert.gr, στα τέλη του περασμένου μήνα κλιμάκιο της Πολεμικής Αεροπορίας προχώρησε στην πρώτη αυτοψία – έλεγχο των δύο μεταφορικών στις ΗΠΑ και διαθέτει την πρώτη εικόνα των υπό παραχώρηση αεροσκαφών.
Τα δύο αεροσκάφη σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία έχουν μπροστά τους μεγάλο αριθμό διαθέσιμων ωρών πτήσης, ωστόσο παραμένουν παροπλισμένα για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα με ότι αυτό συνεπάγεται για το κόστος προκειμένου να επανέλθουν σε πτήσιμη κατάσταση. Απόλυτα ξεκάθαρη εικόνα για την κατάσταση τους θα δώσει ο έλεγχος PDM (Programmed Depot Maintenance), καθώς αποτελεί ουσιαστικά την «ακτινογραφία» των αεροσκαφών, αφού δείχνει αν υπάρχουν δομικά προβλήματα τα οποία συνεπάγονται εκτεταμένες εργασίες συντήρησης με υψηλό κόστος.
Τα αεροσκάφη άλλωστε περιλαμβάνονται στο πλεονάζων στρατιωτικό υλικό των Ενόπλων Δυνάμεων των ΗΠΑ, το οποίο παραχωρείται μέσω του προγράμματος EDA (Excess Defense Articles) σε συμμαχικές χώρες, όπως η Ελλάδα. Παραχωρούνται μεν δωρεάν αλλά σε κατάσταση «as is where is», με το κόστος συντήρησης και μεταφοράς να αναλαμβάνει η χώρα η οποία θα τα παραλάβει. Το Αεροπορικό Επιτελείο πάντως προτίθεται να επανέλθει και να ζητήσει από τους Αμερικανούς να παραχωρήσουν δωρεάν, όχι αεροσκάφη τα οποία παραμένουν παροπλισμένα για μεγάλο χρονικό διάστημα, αλλά τα πρώτα δύο C-130 τα οποία το επόμενο διάστημα θα αποφασίσουν να καθηλώσουν ώστε να βρίσκονται ήδη σε πτήσιμη κατάσταση.
Ταυτόχρονα η Πολεμική Αεροπορία συνεχίζει την προσπάθεια για την αναγέννηση του στόλου των C-130, τα οποία ήδη διαθέτει στον στόλο της . Στόχος είναι έως τα τέλη του 2024 τα διαθέσιμα Hercules να φτάσουν τα 6.
«Ανάσες» πάντως στο μεταφορικό έργο της HAF ήδη δίνουν τα μικρότερα C-27, η διαθεσιμότητα των οποίων αυξάνεται έπειτα από την υπογραφή της σύμβασης υποστήριξης με την κατασκευάστρια εταιρεία Leonardo.