Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Travel

Στην κυκλοφορία η νέα σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη (φώτο-βίντεο)

Τέθηκε σε κυκλοφορία από σήμερα το μεσημέρι η σιδηροδρομική γραμμή Αθηνών-Θεσσαλονίκης στο σύνολό της, καθώς παραδόθηκε και το τελευταίο τμήμα της νέας γραμμής μεταξύ Λιανοκλαδίου- Δομοκού. 

Πρόκειται για το τμήμα από τον σιδηροδρομικό σταθμό Αγγείες μέχρι το Δομοκό, που περιλαμβάνει και μια σιδηροδρομική γέφυρα τη λεγόμενη ΣΓ26 στην περιοχή της Εκκάρας Δομοκού. 

Πρόκειται για μια νέα τοξωτή μεταλλική και σεισμικά μονωμένη σιδηροδρομική γέφυρα, που κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου τα τρία τελευταία χρόνια και για την οποία οι τεχνικοί της ΕΡΓΟΣΕ νιώθουν περηφάνια για την ολοκλήρωση τηής κατασκευής της και τη χαρακτηρίζουν ως ένα ιδιαίτερο τεχνικό επίτευγμα.

Στις 12 το μεσημέρι, ξεκίνησε από το Λιανοκλάδι το πρώτο δρομολόγιο, μετά τις δοκιμές που έγιναν, προς τον Δομοκό και με επιβάτες τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Θάνο Βούρδα, καθώς επίσης και επιτελικά στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, του ΟΣΕ και του σιδηροδρόμου. Με το ειδικό αυτό δρομολόγιο επιθεώρησαν τη γραμμή η οποία είχε δοκιμαστεί τις προηγούμενες μέρες με την διέλευση υπερφορτωμένων τρένων.

Τα 52 χιλιόμετρα που είναι η απόσταση από το Λιανοκλάδι μέχρι το Δομοκό ήταν ένα κρίσιμο τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής με μεγάλες καθυστερήσεις. Με την παράδοση αυτού του τμήματος ολοκληρώνεται συνολικά το έργο Τιθορέα- Λιανοκλάδι- Δομοκός συνολικού μήκους 106 χιλιόμετρα.

«Σήμερα ξεκινά να γράφεται η σύγχρονη ιστορία του ελληνικού σιδηροδρόμου. Σήμερα δίδεται στην κυκλοφορία ένα έργο που ξεκίνησε 24 χρόνια πριν» δήλωσε ο γγ Υποδομών και Μεταφορών Θάνος Βούρδας, επισημαίνοντας πως το 2015 το ποσοστό ολοκλήρωσης ήταν μόλις 17%. 

Ο γενικός γραμματέας έκανε ιδιαίτερη αναφορά στις τεχνικές δυσκολίες του έργου, σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι «ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την γέφυρα στην περιοχή της Εκκάρας δοκιμάστηκε το τεχνικό δυναμικό της χώρας» και χαρακτήρισε την ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής γραμμής από την Τιθορέα στο Δομοκό σαν τη μεγάλη συμβολή στην μεταφορά επιβατών αλλά και εμπορευμάτων. «Η ολοκλήρωση αυτού του έργου αποτελεί και τη νέα εποχή του ΟΣΕ και θέλω πραγματικά να ευχαριστήσω αυτούς που συνέβαλαν στην ολοκλήρωση του» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Βούρδο.

Όπως σημειώθηκε κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης από τα στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ, μέχρι τέλος Φεβρουαρίου από το συγκεκριμένο σημείο θα διέρχονται τρένα με ντιζελομηχανές, οπότε αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι δοκιμές και μπουν σε χρήση τα ηλεκτροκινούμενα τρένα, που θα δώσει τη δυνατότητα ο χρόνος της διαδρομής Αθήνα-Θεσσαλονίκη να μειωθεί σε λιγότερο από 3,5 ώρες. Βασική προϋπόθεση για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος είναι να ολοκληρωθεί η τηλεδιοίκηση και η εγκατάσταση των νέων συστημάτων σηματοδότησης, έτσι όπως προβλέπεται στο διευρωπαϊκό δίκτυο, μέσω των οποίων θα αυξηθεί η ασφάλεια της κυκλοφορίας.

Tags
Back to top button