Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΙΣΤΟΡΙΑ

Σήραγγα της Μάγχης: Το άγριο πολιτικό παιχνίδι πίσω από το «θαύμα» των 17 δισεκατομμυρίων

Πριν 25 χρόνια εγκαινιαζόταν ένα από τα επτά σύγχρονα θαύματα του κόσμου.

Σχεδόν 200 χρόνια μετά τη σύλληψη της ιδέας του με τη διάνοιξη του καναλιού της Μάγχης με ένα τούνελ που ένωνε κυριολεκτικά τη Βρετανία με την υπόλοιπη Ευρώπη, πολύ πριν η ιδέα για το Brexit έρθει να τους διχάσει.

Ήταν 4 Μαΐου του 1994 όταν ο πρόεδρος της Γαλλικής Δημοκρατίας Φρανσουά Μιτεράν μαζί με την Βασίλισσα Ελισσάβετ θα φορούσαν τα καλά τους σε μια καθόλου σεμνή τελετή για να εγκαινιάσουν την μεγαλύτερη υποθαλάσσια σήραγγα του κόσμου. Εκείνη που θα ένωνε την Αγγλία με την Γαλλία .

Πρόκειται για ένα μηχανολογικό θαύμα που χρειάστηκε σχεδόν τρία χρόνια και 17 δισεκατομμύρια δολάρια για να δημιουργηθεί και στην πραγματικότητα δεν είναι μία αλλά τρεις διαφορετικές. Δύο για τραίνα και μια βοηθητική. Το μήκος της ξεπερνάει τα 50 χιλιόμετρα και η διάνοιξη της ξεκίνησε με διαφορά τριών μηνών σε κάθε χώρα.

Όλες αυτές οι πληροφορίες είναι εντυπωσιακές μόνο αν δεν γνωρίζεις το παρασκήνιο της ένωσης αυτής της οποίας ο σκοπός ήταν πολιτικός περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο.

Φαίνεται πως τη σήραγγα αυτή θα μπορούσαμε να τη παρομοιάσουμε με το γεφύρι της Άρτας για να μας γίνει πιο οικεία και κατανοητή η ιστορία της καθώς χρειάστηκαν ούτε ένα, ούτε δυο αλλά 200 χρόνια για να πάρει σάρκα και οστά.

Η αρχική ιδέα της σήραγγας ήρθε το 1802 από τον Γάλλο μηχανικό Άλμπερτ Μάθιου και για την εποχή μπορεί να χαρακτηριστεί πρωτοπόρα και ρηξικέλευθη.

Η πρόταση ήταν να δημιουργηθεί ένα τεχνητό νησί στο μέσο της διαδρομής έτσι ώστε τα άλογα που θα τραβάνε τα βαγόνια να μπορούν να αλλάζουν. Δυστυχώς για τον Μάθιου το όνομα του δεν γράφτηκε με χρυσά γράμματα στην ιστορία.

Όμως, πολλά πράγματα δεν κατάφερε ακόμα και κάποιος του οποίου το όνομα είναι χαραγμένο στο μυαλό όλων μας για πολλούς και διαφορετικούς λόγους.

Ο αυτοκράτορας της Γαλλίας λοιπόν, ο προικισμένος στο μυαλό και μόνο σε αυτό, ο Ναπολέοντας Βοναπάρτης, είχε διατυπώσει το 1856 την αναγκαιότητα της κατασκευής αυτής όμως και εκείνος χωρίς κανένα αποτέλεσμα.

Φαίνεται πως όλα συνέβησαν για να βγάλει η Βασίλισσα Ελισσάβετ ένα από τα -αν μη τι άλλο- εντυπωσιακά ταγέρ της από την ντουλάπα…

Το εκπληκτικό, πάντως, είναι πως το μεγαλύτερο τρυπάνι που χρησιμοποιήθηκε έμεινε εκεί θαμμένο στο βάθος της Μάγχης ενώ ένα από τα μικρότερα πουλήθηκε στο e-Bay έναντι κάποιων εκατομμυρίων λιρών… έτσι για να βρίσκεται κάτι στο σπίτι, πιθανώς, για ώρα ανάγκης!

Γράφει η Γεωργία Τζαγκαράκη 

ΠΗΓΗ:

Tags
Back to top button