Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

"Στάχτη στα μάτια" από την Τουρκία οι συζητήσεις με την Ελλάδα-Μέχρι τέλος 2023 οι παρθενικές πτήσεις του μαχητικού ΚΑΑΝ και UCAV Anka-3 (Βίντεο)

Απομένουν οκτώ (8) μόλις ημέρες από την έναρξη των εργασιών του Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας-Τουρκίας που θα διεξαχθεί στην Αθήνα, με την Ελληνική κυβέρνηση να προσδοκά να βρεί διαύλους συνεργασίας με τους γείτονες, ξεκινώντας από θέματα "χαμηλής πολιτικής" κοινού συμφέροντος για τις δύο χώρες.

Μετράμε αντίστροφα για επαναφορά της έντασης στο Αιγαίο με την Τουρκία

Εκτίμησή μας είναι ότι σε τέτοια θέματα, όπως αντιμετώπιση κλιματικής αλλαγής, "πράσινη" ενέργεια, τουρισμός , εμπόριο, θα υπάρξει πρόοδος και υπογραφή συμφωνιών των δύο χωρών, ωστόσο η ηρεμία  την οποία επιδιώκει η χώρα μας να διατηρηθεί στο Αιγαίο, δεν φαίνεται να συνεχίζεται για πολύ.

Αιτία γιαυτό ήταν οι δηλώσεις Ερντογάν περί "Πατρίδας της καρδιάς του", όπου συμπεριέλαβε την Θεσσαλονίκη εντός αυτής, αυτές του ΥΠΕΞ Φιντάν περί τουρκικής  μειονότητας σε Θράκη αλλά και Δωδεκάνησα και εκείνες του Τούρκου Α/ΓΕΝ Τατλίογλου, όπου επανέφερε το ζήτημα αποστρατικοποίησης και Εθνικής κυριαρχίας μας σε νησιά μας στο Αιγαίο.

Παράλληλα τις τελευταίες ημέρες είχαμε κάποιες λίγες σποραδικές παραβιάσεις του Εθνικού Εναερίου Χώρου(ΕΕΧ) μας από την Πολεμική αεροπορία των "γειτόνων",.

Μέχρι το τέλος του 2023 θα πραγματοποιηθούν οι παρθενικές πτήσεις του μαχητικού ΚΑΑΝ και του UCAV  Anka-3

Πέραν των παραπάνω η πραγματοποιώντας τον Δεκέμβριο την πρώτη πτήση του μαχητικού  της 5ης γενιάς ΚΑΑΝ και του drone 

Υπένθυμίζευαι ότι από τις αρχές του έτους μέχρι σήμερα  η Τουρκία έχει πραγματοποιήσει μια σειρά από παρθενικές πτήσεις, συμπεριλαμβανομένης αυτής του πρώτου μη επανδρωμένου μαχητικού αεροσκάφους της Τουρκίας, Kızılelma,  του εκπαιδευτικού και ελαφρού μαχητικού αεροσκάφους, Hürjet, καθώς και του νέου μη επανδρωμένου αεροσκάφους μάχης (UCAV), Bayraktar TB3, προσαρμοσμένο για το αεροπλανοφόρο της χώρας, το TCG Anadolu, που τέθηκε πρόσφατα σε λειτουργία.

Οι υπόλοιπες ημέρες του 2023 έχουν προγραμματιστεί να δουν την Τουρκική Αεροδιαστημική Βιομηχανία (TAI) να εκτελεί τις εναρκτήριες πτήσεις του εγχώριου  μαχητικού αεροσκάφους πέμπτης γενιάς, που ονομάζεται KAAN, και του νέου μαχητικού drone, Anka-3.

To μαχητικό 5ης γενιάς KAAN

Το KAAN, το οποίο αποκαλύφθηκε δημόσια νωρίτερα φέτος, είναι ένα από τα πιο σημαντικά έργα στην ιστορία της Τουρκίας.

Το πολεμικό αεροσκάφος έκανε το ντεμπούτο του τροχοδιμώντας στο διάδρομο και ολοκλήρωσε με επιτυχία την πρώτη του δοκιμή "ταξί", αφού έβαλε τους κινητήρες του για πρώτη φορά στα μέσα Μαρτίου.

Η πλατφόρμα καθιστά την Τουρκία μία από τις λίγες χώρες με την υποδομή και την τεχνολογία για την παραγωγή πολεμικού αεροσκάφους πέμπτης γενιάς.

Αποσκοπεί στην αντικατάσταση του γερασμένου στόλου F-16 στον κατάλογο της Διοίκησης Πολεμικής Αεροπορίας, ο οποίος σχεδιάζεται να καταργηθεί σταδιακά από τη δεκαετία του 2030. Το έργο ξεκίνησε το 2016.

Έχοντας υποβληθεί σε ολοκληρωμένες ανεξάρτητες δοκιμές, τα συστήματα  και τα υποσυστήματα που θα είναι επί του αεροσκάφους κατά την παρθενική πτήση του KAAN έχουν αρχίσει να εγκαθίστανται στο αεροσκάφος, το οποίο είχε αποσυναρμολογηθεί μέχρι το μικρότερο εξάρτημα.

Η δραστηριότητα συναρμολόγησης θα κορυφωθεί με την τοποθέτηση των κινητήρων στο πρωτότυπο.

Μετά τη συναρμολόγηση, το KAAN προβλέπεται να μετακινηθεί στον διάδρομο προσγείωσης και να προετοιμαστεί για την πρώτη του πτήση μέσω μιας ακολουθίας αργής και στη συνέχεια γρήγορης τροχοδρόμησης.

Η κορύφωση αυτών των δραστηριοτήτων στοχεύει στα μέσα Δεκεμβρίου, με την πρώτη πτήση της KAAN να έχει προγραμματιστεί για τις 27 Δεκεμβρίου.

 

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά-Δυνατότητες

Το τζετ μήκους 21 μέτρων (περίπου 69 πόδια) αναμένεται να μπορεί να φτάσει σε μέγιστη ταχύτητα 1,8 Mach (2.222 χλμ/ώρα) χάρη στους διπλούς κινητήρες του, οι οποίοι μπορούν να παράγουν ώση 29.000 λιβρών (13.000 κιλά) ο καθένας.

Το KAAN διαθέτει όλες τις τεχνολογίες και τα χαρακτηριστικά που υπάρχουν στα πολεμικά αεροσκάφη πέμπτης γενιάς. Θα παρέχει την δυνατότητα  στρατηγικής επίθεσης σε στόχους αέρος-αέρος και αέρος-εδάφους. Διαθέτει πλήρως εγχώρια υποδομή για ασφαλή κοινή χρήση δεδομένων και χρήση έξυπνων πυρομαχικών.

Με ραντάρ υψηλής απόδοσης, δυνατότητες ηλεκτρονικού πολέμου,επικοινωνίας, πλοήγησης και ικανότητας αναγνώρισης, αναμένεται να επαυξήσει σημαντικά την αεροιπορική ισχύ της Τουρκίας με την πλούσια γκάμα των πυρομαχικών πουθα φέρει στις εσωτερικές υποδοχές όπλων, πετώντας  με υπερηχητική ταχύτητα.

Διαθέτει επίσης αυτόματη αναγνώριση και ανίχνευση στόχων, σύντηξη πολλαπλών δεδομένων και δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης.

Το έργο βοήθησε την Τουρκία να προχωρήσει σε τομείς τεχνολογίας όπως χαμηλή ορατότητα, εσωτερικές θέσεις όπλων, υψηλή ικανότητα ελιγμών, αυξημένη επίγνωση της κατάστασης και σύντηξη αισθητήρων, όλα τα χαρακτηριστικά που απαιτούνται για ένα αεροσκάφος νέας γενιάς.

Το UCAV Anka-3

Όσον αφορά το Anka-3, η πλατφόρμα έχει υποστεί βελτιώσεις σχεδιασμού, δομικών και υποσυστημάτων και αναμένεται να διαθέτει πολλά πλεονεκτήματα, όπως χαμηλή ορατότητα ραντάρ, υψηλή ταχύτητα και σημαντική χωρητικότητα ωφέλιμου φορτίου.

Θα έχει την ίδια αεροπορική αρχιτεκτονική και σταθμούς ελέγχου εδάφους με τα μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα μάχης Anka και Anka-2, που επίσης αναπτύχθηκαν από την TAI.

Δεν έχει ούτε οριζόντιες ούτε κάθετες ουρές, ένα σχέδιο που οι αξιωματούχοι λένε ότι θα του επιτρέψει να λειτουργεί κρυφά χωρίς ανίχνευση. Θα διαθέτει επίσης  υψηλή ταχύτητα, επιτρέποντας γρήγορη ανάπτυξη σε απομακρυσμένες περιοχές.

Το Anka-3 αναμένεται να είναι σε θέση να πετάξει σε υψόμετρο υπηρεσίας έως και 40.000 πόδια και να πετάει  έως και 10 ώρες στα 30.000 πόδια. Θα έχει μέγιστο βάρος απογείωσης 6.500 κιλά και πρακτική χωρητικότητα ωφέλιμου φορτίου 1.200 κιλά.

 

 

"Αν θέλεις ειρήνη προετοιμάσου για πόλεμο"

Από τα παραπάνω αντιλαμβανόμαστε ότι η Τουρκία παραμένει σταθερά προσηλωμένη στο στόχο της, που είναι η επέκτασή της σε στεριά και θάλασσα σε βάρος των γειτόνων της, σύμφωνα με το νεοοθωμανικό παραλήρημα του Ερντογάν, με κύριους απποδέκτες Ελλάδας και Κύπρο.

και η παράδοση-ενσωμάτωση αυτών στις Τουρκικές ένοπλες Δυνάμεις το 2023, σε πείσμα της κακής κατάστασης της οικονομίας της χώρας και των καταστροφικών σεισμών, δεν αφήνει κατά την εκτίμησή μας ότι ο Ερντογάν προετοιμάζει πυρετωδώς τη χώρα του για στρατιωτική εμπλοκή με την Ελλάδα.

Όλα τα άλλα και οι συζητήσεις μαζί μας είναι απλά προπέτασμα καπνού.

Η Ελλάδα θα πρέπει να συνεχίσει το εξοπλιστικό της πρόγραμμα με έμφαση στην απόκτηση drones από σύμμαχες χώρες σε μεγάλους αριθμούς, συνδυαστικά με την ενίσχυση των σχέσεών της με ΗΠΑ-Γαλλία-Ισραήλ, ακολοθώντας πιστά τη ρήση "αν θέλεις ειρήνη προετοιμάσου για πόλεμο"

 

 

 

 

Tags
Back to top button