Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Auto - Moto

Πρώτη οδηγική εμπειρία από τη νέα σειρά 5 της BMW πριν την παρουσίαση της στο δίκτυο

Εκτός από πολλά λεφτά που πρέπει να έχεις στη διάθεση σου, για να αποκτήσεις το νέο στολίδι της BMW σειρά 5, πρέπει να έχεις καλή αίσθηση της σπόρ οδήγησης αλλά και αρκετές τεχνολογικές γνώσεις. Αν θέλεις φυσικά να ανταποκριθείς και εκμεταλλευτείς όλα αυτά που σου προσφέρει η 7ης γενιά της σειράς 5.

Η BMW  Hellas πρόκειται να παρουσιάσει στο δίκτυο της, το νέο μοντέλο, στις 3 Μαρτίου. Λίγες ημέρες πριν την επίσημη παρουσίαση στο δίκτυο, παρουσίασε το πιο επιτυχημένο business sedan στους δημοσιογράφους ειδικού τύπου.

Δεν έχει τόσο σημασία να σας πω την οδηγική μου εμπειρία. Γιατί όλοι λίγο πολύ γνωρίζετε η μπορείτε να φαντασθείτε για τα εντυπωσιακά μοντέλα της BMW με το ασυναγώνιστο στήσιμο στο δρόμο. Σημασία έχει να σας πω για αυτά που μπορεί να κάνει το καινούργιο μοντέλο και μάλιστα χωρίς εσείς να κάθεστε στη θέση του οδηγού.

Το μόνο που πρέπει να κάνετε είναι να μάθετε να χειρίζεστε το κλειδί του αυτοκινήτου που μοιάζει με μικρό κινητό τηλέφωνο.

Το 10 % από όλα όσα είπε ο Νικόλαος Καψής, product manager της BMW Hellas, πριν ξεκινήσω να οδηγήσω το αυτοκίνητο, μπόρεσα να εκμεταλλευτώ .

Όσο καλή διάθεση και αν είχα με δέκα λεπτά «μάθημα» δεν είναι δυνατόν να μάθεις όλα όσα κρύβει το αυτοκίνητο.

Η νέα BMW σειράς 5 εξωτερικά μοιάζει με την σειρά 7. Ωστόσο είναι ένα εντελώς καινούργιο αυτοκίνητο. Ήρεμο όταν χαϊδεύεις το γκάζι και πολύ άγριο όταν πιέσεις το πεντάλ. Πιο δυνατό αλλά και πιο ενδιαφέρον από την προηγούμενη σειρά 5.

Στις διαστάσεις μόνο στους αριθμούς αλλάζει. Με το μάτι φυσικά δεν μπορείς να δεις σε ποια σημεία είναι μεγαλύτερο και σε ποια μικρότερο. Το μήκος του αμαξώματος είναι 4.935 χλστ, αυξημένο κατά 28 χλστ σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά. Το ύψος φτάνει τα 1.466 χλστ, αυξημένο κατά 2 χλστ, ενώ και το μεταξόνιο είναι αυξημένο κατά 7 χλστ, αγγίζοντας τα 2.975 χλστ.

Η νέα σειρά 5 Sedan, θυμηθείτε όταν θα προβληματίσει τον ανταγωνισμό. Τουλάχιστον τεχνολογικά βρίσκεται αρκετά μπροστά. Έκανε μεγάλο άλμα ενώ οι «αντίπαλοι» απλά βήματα.

Το οδήγησα με ήλιο. Αισιοδοξώ να το οδηγήσω και βράδυ για να δω πώς κάνουν  τη νύχτα μέρα τα  φώτα τεχνολογίας laser που έχουν ακτίνα μέχρι 500 μέτρα.

Μπορεί η νέα σειρά 5, να απευθύνεται σε μια συγκεκριμένη κατηγορία αγοραστών που θέλει ανέσεις και business look, ωστόσο εντυπωσιάζει με την αεροδυναμική σχεδίαση του αμαξώματος.

Η ιστορία της σειράς 5 ξεκίνησε με το Ε 12 το 1972. Το 1981 εμφανίσθηκε η 2η γενιά (Ε28). Το 1987 είδαμε την 3η γενιά (Ε34) και το 1995 παρουσιάσθηκε (Ε39) η 4η γενιά. Το 2003 έκανε την εμφάνισή της η 5η γενιά ( Ε60/61) και επτά χρόνια αργότερα, το 2010 είδαμε την 6η γενιά ( F10/11/07/18). Μια σειρά που είχε λήξει χρόνου το 2016. Από το τέλος του 2016 ξεκίνησε η 7η γενιά ( G30/31/32/38). Μέχρι το 2024 αυτό το μοντέλο θα κυκλοφορεί στους δρόμους της παγκόσμια αγοράς.

Είναι ελκυστικό. Με το πέρασμά του σε «μαγνητίζει». Όμως στην πραγματικότητα αυτό που εντυπωσιάζει δεν είναι τα εξωτερικά του ορατά χαρίσματα αλλά αυτά που κρύβει.

Το επιτυχημένο BUSINESS-SEDAN, πρέπει να το μάθεις. Σωστά ο Κωνσταντίνος Διαμαντής, διευθυντής εταιρικής επικοινωνίας της BMW Hellas  ζήτησε πριν ξεκινήσουμε να μάθουμε  τις βασικές  επιλογές που έχει το αυτοκίνητο. Γιατί μπορεί να ταξιδεύεις  χαλαρά στην εθνική οδό αλλά με το ίδιο αυτοκίνητο εύκολα μπαίνεις στην πίστα για να κάνεις ιδανικούς χρόνους.

Παίρνοντας στα χέρια σου το εντυπωσιακό κλειδί δεν θα καταφέρεις να κάνεις τίποτα αν δεν μάθεις σωστά τα «κρυφά»  του χαρτιά. Μοιάζει με μικρό κινητό τηλέφωνο. Έχει ακόμη και οθόνη αφής. Με αυτήν ο οδηγός μπορεί να ενημερωθεί αν θέλει βενζίνη, αν έχει την εσωτερική θερμοκρασία που επιθυμεί, οπότε και τη ρυθμίζει πριν φθάσει στο αυτοκίνητο του.

Ακόμη αν στο σημείο που ήταν παρκαρισμένο το αυτοκίνητο έχει παρκάρει δίπλα κάποιο μηχανάκι ή έχουν τοποθετήσει κάδους η οτιδήποτε άλλο που δυσκολεύει την είσοδο στον οδηγό τότε το κλειδί αρχίζει να κάνει τα μαγικά του:

- Ο οδηγός ενώ βρίσκεται στο πεζοδρόμιο, από το κλειδί που λειτουργεί όπως παίζουν τα παιδιά με τα τηλεκατευθυνόμενα, βάζει μπροστά τον κινητήρα.

- Βγάζει το λεβιέ από τη θέση Parking και το βάζει στη θέση Drive. Το αυτοκίνητο ενώ ο οδηγός βρίσκεται ακόμη στο πεζοδρόμιο,  μπορεί να κινηθεί μπροστά η πίσω έτσι ώστε να υπάρχει χώρος και να μπορεί να ανοίξει εύκολα την πόρτα του.

Ο Νίκος Καψής, product manager της BMW κάνει την πρώτη επίδειξη με το ειδικό κλειδί. Βάζει μπροστά τον κινητήρα και προχωράει το αυτοκίνητο ενώ βρίσκεται στο πεζοδρόμιο

Όλα αυτά τα πετυχαίνει κανείς με το σύστημα Remote Control Parking. Αρκεί να μάθει να το χειρίζεται και να μετακινεί το αυτοκίνητο εξ αποστάσεως. Θυμίζει ταινία Τζέημς Μπόντ. Μόνο που τώρα γίνονται και στην πραγματικότητα όλα αυτά τα απίθανα που βλέπουμε στον κινηματογράφο.

Φυσικά η νέα “5άρα”  είναι «φορτωμένη» με μια μεγάλη λίστα από τεχνολογικό εξοπλισμό. Για να εκμεταλλευτείς  την τεχνολογία πρέπει να  μάθεις να χειρίζεσαι την οθόνη αφής.

Πολλές λειτουργίες μπορείς να τις κάνει χωρίς καν να ακουμπάς τα δάκτυλά σου στην οθόνη. Με ένα σύστημα αναγνωρίζει κινήσεις του χεριού η των δακτύλων. Κάνεις με το δάκτυλο έναν κύκλο στον αέρα και η ένταση της μουσικής αυξάνεται. Κάνεις την κίνηση αντίθετα και η ένταση μειώνεται. Με τις κινήσεις των δακτύλων που δεν ακουμπούν στην οθόνη, όπως κάνουμε με τα κινητά μας, αλλάζεις σταθμούς, δίνεις εντολές η ακυρώνεις  προγράμματα που ήδη λειτουργούν.

Δεν χρειάζεται να σας πω για την πολυτέλεια στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Νομίζω ότι είναι περιττό. Ούτε θα σας πω για τα infotainment. Η τεχνολογία έχει προχωρήσει τόσο πολύ που δύσκολα ακολουθούμε τους ραγδαίους ρυθμούς της. Πρέπει να επισημάνουμε ότι το ηχοσύστημα είναι της Harman Kardon. Υπάρχουν περιμετρικές κάμερες, το gesture control, που επιτρέπει στον οδηγό να χειρίζεται διάφορες λειτουργίες χωρίς χειριστήρια η ακόμη την ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου και το WiFi hotspot για μέχρι επτά συσκευές.

Στο δρόμο

Όταν μάθεις το αυτοκίνητο και καταλάβεις ότι φρενάρει από μόνο του στο εμπόδιο, σε ενημερώνει για τις αλλαγές στη λωρίδα κυκλοφορίας όταν δεν έχει τεθεί σε λειτουργία  το φλάς ή σε προετοιμάζει σφίγγοντας τη ζώνη σου όταν κάποιος αφηρημένος οδηγός σε πλησιάζει επικίνδυνα από πίσω. Από μόνο του ενεργοποιεί τα φώτα που αρχίζουν να αναβοσβήνουν για να «ξυπνήσει»  τον οδηγό που ακολουθεί.

Ενδείξεις ακόμη και για τον οδηγό του αλλου ΙΧ  που σε πλησιάζει από πίσω με μεγάλη ταχύτητα

Υπάρχει δηλαδή προειδοποίηση πρόσκρουσης η αποτροπή οπίσθιας σύγκρουσης, λειτουργία φρεναρίσματος City, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, ενεργό σύστημα ελέγχου σταθερής ταχύτητας με Stop&Go, προειδοποίηση κάθετης κυκλοφορίας εμπρός, προειδοποίηση διασταυρώσεων και  σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας με ενεργή προστασία από πλευρική σύγκρουση. Έχει σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης, υποβοήθηση διεύθυνσης και καθοδήγησης τροχιάς μέχρι τα 210 χλμ./ώρα. 

Ο οδηγός χαίρεται την ησυχία του. Η ηχομόνωση είναι εξαιρετική. Το αυτοκίνητο στρίβει σαν τρένο.

Για να τα μάθεις όλα, θέλεις αρκετές βδομάδες. Τότε γίνεσαι συνοδηγός που κάθεσαι απλά στη θέση του οδηγού. Όλα τα άλλα τα κάνει μόνη της η σειρά 5. Εσύ κάθεσαι στο τιμόνι και απλά το… συμβουλεύεσαι.

Ο Πέρης Χαλάτσης οδηγεί τη νέα BMW σειρά 5

Η νέα σειρά 5 διατίθεται σε τρεις εκδόσεις. Στην 5 Sport Line, στην  5 Luxury Line και στην σειρά 5 Μ Σπορ Πακέτο.

Η BMW σειρά 5 μπορεί  να λειτουργήσει με όλα  τα συστήματα Intelligent Safety ενεργοποιημένα η με τα συστήματα Intelligent Safety να είναι μέρει ενεργοποιημένα η με όλα τα συστήματα Intelligent Safety να είναι απενεργοποιημένα. Και αυτό έχει σημασία γιατί ο οδηγός κινείται όπως ακριβώς ένας πιλότος.

Η σειρά 5 έχει 27 αισθητήρες που καθοδηγούν τον οδηγό με απόλυτη ασφάλεια. Εκτός από την προειδοποίηση πρόσκρουσης έχει και  λειτουργία φρεναρίσματος City. Φυσικά υπάρχει προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας βοηθά στην αποφυγή επικίνδυνων καταστάσεων σε ελιγμούς προσπέρασης και αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας.

Υπάρχει υποστήριξη στο ξεπαρκάρισμα για πιθανές συγκρούσεις με την κάθετη κυκλοφορία όταν δεν υπάρχει ορατότητα. Η ακόμη με το ραντάρ που ανιχνεύει σε προειδοποιεί για οτιδήποτε συμβαίνει πίσω σου η γύρω σου.

Στο δρόμο μπορείς να ενεργοποιήσεις το σύστημα Stop-and-Go. Εσύ το μόνο που κάνεις όταν το αυτοκίνητο ακινητοποιηθεί από μόνο επειδή υπάρχει κάποιο εμπόδιο είναι να ακουμπήσεις λίγο το γκάζι. Και αυτό ξεκινάει να λειτουργεί και να κινείται με την ταχύτητα που εσύ έχεις επιλέξει.

Με ένα άλλο σύστημα η σειρά 5 υποστηρίζει τον οδηγό στην περιοχή ταχυτήτων κίνησης έως τα 210 km/h και επίσης σε μονότονες καταστάσεις οδήγησης (υποβοήθηση οδήγησης σε κυκλοφοριακή συμφόρηση), να παραμένει στο κέντρο της τροχιάς, πραγματοποιώντας άνετες, διορθωτικές επεμβάσεις στο τιμόνι.

Πρέπει να συγχαρούμε τους μηχανικούς της BMW . Ο δίλιτρος diesel,  αποδίδει 190 ίππους. Η ροπή των 400 Nm, επιταχύνει εύκολα τα 1.600  κιλά του αυτοκινήτου.

Από στάση χρειάζεται μόλις 7,5 ‘’ για να φθάσει τα 100 χλμ.. Ο κινητήρας φυσικά είναι γραμμικός και αθόρυβος. Όσο περίεργο και αν σας φαίνεται είναι οικονομικότατος. Η μέση κατανάλωση μόλις που φτάνει τα 5,0 λίτρα/100 χλμ. και οι  εκπομπές ρύπων CO2 τα 108 γρ./χλμ.

O νέος κινητήρας εκτός από αθόρυβος είναι και οικονομικός

Εκτός από το βασικό πετρελαιοκινητήρα, η νέα BMW Σειράς 5 λανσάρεται και με τον diesel των 3,0 λίτρων (530d) που αποδίδει 265 ίππους και  630 Nm ροπής. Εδώ η κατανάλωση είναι  4,9 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων CO2 128 γρ./χλμ.

Υπάρχουν ακόμη και δύο βενζινοκίνητες εκδόσεις. Μια στα  2.000 κ.εκ. (252 ίππων) και άλλη μία στα 3.000 κ.εκ. ( 340 ίππων).

Τιμές

Εδώ φθάνουμε στην αρχή του κειμένου. Ότι ο κάτοχος της νέας σειράς πρέπει να έχεςι αρκετά χρήματα για να χαρεί αυτό το αυτοκίνητο. Η νέα σειρά 5 δεν απευθύνεται –τουλάχιστον στην ελληνική αγορά- στη μεσαία τάξη.

Οι τιμές του πολυτελούς σεντάν ξεκινούν για την 530i από  69.350 ευρώ. Ακολουθεί η 530i: xDrive με  72.950 ευρώ και οι 540i με  78.100 ευρώ, 540i xDrive με 81.650 ευρώ, 520d με 60.950 ευρώ,520d xDrive με 67.250 ευρώ,530d με  74.450 ευρώ και τέλος η 530d xDrive με  79.450 ευρώ.

Tags
Back to top button