Το λαμπάκι καυσίμου δεν αποτελεί ευχάριστη θέα για τον οδηγό. Και σίγουρα αυτό δεν “αρέσει” ούτε στο αυτοκίνητό σας.
Οι ειδικοί λένε ότι η στάθμη καυσίμου στο ρεζερβουάρ του αυτοκίνητου μας δεν πρέπει να πέφτει κάτω από το 1/4 (25%). Προφανώς, κάτι τέτοιο θα περιορίσει το άγχος αυτονομίας που αποκτούν όλοι μόλις δουν τον δείκτη καυσίμου να πλησιάζει την τελευταία γραμμή ή πίξελ. Από την άλλη βέβαια, είναι αρκετοί οι λόγοι που μπορεί να βρεθεί κάποιος να οδηγεί με ελάχιστο καύσιμο ή και με λαμπάκι, ειδικά εάν σκεφτούμε τι έχει συμβεί σε όλους μας την τελευταία δεκαετία σε οικονομικό επίπεδο.
Η οδήγηση όμως με ένα σχεδόν άδειο ρεζερβουάρ καυσίμου και έναν κινητήρα που λειτουργεί με “αναθυμιάσεις” και ίσως κατάλοιπα των διαφόρων καυσίμων που έχουν μπει κατά καιρούς, μπορεί να προκαλέσει ζημιά στο αυτοκίνητο μας με διάφορους τρόπους. Το πιο ακραίο και σπάνιο παράδειγμα είναι να προκληθεί ζημιά στον καταλύτη του αυτοκίνητου, πριν ακόμα αδειάσει πλήρως το ρεζερβουάρ και ακινητοποιηθείτε. Δεν συμβαίνει συχνά, αλλά κοστίζει ακριβά.
Υπάρχουν όμως και βλάβες που έχουν μεγαλύτερη συχνότητα σε περίπτωση που οδηγείτε με την ρεζέρβα καυσίμου και κατά συνέπεια αναμμένο το πορτοκαλί ή κόκκινο λαμπάκι. Η αντλία καυσίμου βρίσκεται εντός του ρεζερβουάρ εμβαπτισμένη στο καύσιμο για λόγους λίπανσης και ψύξης. Το στόμιο που τραβάει καύσιμο βρίσκεται για ευνόητους λόγους χαμηλά και σε περίπτωση που η στάθμη του καυσίμου βρίσκεται εκεί, υπάρχει κίνδυνος να ρουφήξει κάποιο σκουπιδάκι και γενικότερα βρωμιά ή υπολείμματα με μικροσκοπικά σωματίδια, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν προβλήματα στην ίδια την αντλία ή το φίλτρο καυσίμου.
Η κατανάλωση υπολειμμάτων καυσίμου όμως δεν είναι το μόνο πρόβλημα που δημιουργεί η χαμηλή στάθμη στο ρεζερβουάρ. Όπως προαναφέραμε, το καύσιμο παίζει λιπαντικό και ψυκτικό ρόλο στην εμβαπτισμένη μέσα στο ρεζερβουάρ αντλία. Εάν λοιπόν οδηγούμε με ελάχιστο καύσιμο, το μεγαλύτερο τμήμα της δεν θα βρέχεται από το καύσιμο με αποτέλεσμα να αναπτύσσει μεγαλύτερη από το επιτρεπτό θερμοκρασία λειτουργίας. Το αποτέλεσμα θα είναι να παρουσιάσει πρόωρη φθορά, με το κόστος επισκευής ή αντικατάστασής της να είναι υπολογίσιμο λόγω εργατοωρών.