Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΙΣΤΟΡΙΑ

Πως οι αρχαίοι Έλληνες έλυσαν το πρόβλημα της διέλευσης πλοίων από τον Ισθμό (βίντεο)

Τι έκαναν οι αρχαίοι Έλληνες για να περνούν τα πλοία από τον Σαρωνικό στον Κορινθιακό και αντίστροφα πριν τη διάνοιξη της διώρυγας της Κορίνθου;

Η αρχαία Κόρινθος διέθετε δύο επίνεια, το Λέχαιο στα βόρεια της αρχαίας πόλης, στις ακτές του Κορινθιακού κόλπου και τις Κεγχρεές στα ανατολικά της αρχαίας πόλης, στις ακτές του Σαρωνικού. Στην νότια πλευρά του σημερινού Ισθμού, στο σημείο περίπου που ξεκινούσε η Δίολκος, ήταν χτισμένη η παραλιακή πόλη Σχοινούντας.

Οι αρχαίοι Κορίνθιοι λοιπόν χρησιμοποιούσαν αυτά τα δύο λιμάνια και έβγαζαν τα πλοία στην ξηρά όπου τα τραβούσαν με μηχανικά μέσα. Τα εμπορικά πλοία δεν μεταφέρονταν φορτωμένα, αλλά άφηναν τα εμπορεύματά τους στις Κεγχρεές ή το Λέχαιον, ανάλογα με την κατεύθυνσή τους. Τα φορτία μεταφέρονταν σε άλλα πλοία για να συνεχίσουν το ταξίδι τους, ενώ τα μικρότερα σκάφη τα ρυμουλκούσαν στην απέναντι πλευρά του Ισθμού μέσω του πλακόστρωτου δρόμου που ονομαζόταν Δίολκος.

Όπως μπορείτε να δείτε στο παραπάνω βίντεο, στο λιμάνι του Λεχαίου διακρίνεται ο εσωτερικός λιμένας (είναι αυτή η ξηρή λίμνη που έχει τη μορφή Κύκνου και το "μάτι" του Κύκνου είναι τα ερείπια φάρου/ οχύρωσης) και η Βασιλική του Αγίου Λεωνίδη (5ος αι. μ.Χ), που είναι η μεγαλύτερη των Βαλκανίων και καταστράφηκε από σεισμό.

Στο λιμάνι των Κεγχρεών διακρίνονται οι δύο βυθισμένοι τεχνητοί λιμενοβραχίονες με ερείπια κτισμάτων. Στο λιμάνι αυτό κατέπλευσε ο Απόστολος Παύλος όταν επισκέφθηκε την Κόρινθο.

Οι ναυτιλλόμενοι προτιμούσαν τη χερσαία διαδρομή μέσω του Ισθμού γιατί έτσι γλίτωναν τον επικίνδυνο περίπλου των 320 χιλιομέτρων. Οι ναυτικοί απέφευγαν ιδιαίτερα το ακρωτήριο Μαλέας λόγω της επικινδυνότητας του.

Σημειώνεται ότι η Δίολκος(ή ο Δίολκος) κατασκευάστηκε προς το τέλος του 7ου αιώνα π.Χ., από τον Περίανδρο, τον τύραννο της Κορίνθου. Ήταν στην ουσία ένας πλακόστρωτος δρόμος με βαθιές αυλακώσεις που είχαν ξύλινη επένδυση επαλειμμένη με λίπος. Τα εμπορεύματα των πλοίων που αγκυροβολούσαν στο ένα λιμάνι ξεφορτώνονταν, τοποθετούνταν σε τροχοφόρα οχήματα και ρυμουλκούνταν πάνω στον πλακόστρωτο δρόμο μέχρι το άλλο λιμάνι.

Ρυμουλκούνταν επίσης, όπως αναφέραμε, και μικρότερα πλοία, ενίοτε μαζί με το φορτίο τους.

Για την ιστορία, τα εγκαίνια της διώρυγας της Κορίνθου έγιναν στις 25 Ιουλίου 1893, από το πρωθυπουργό Σωτήριο Σωτηρόπουλο. Οι εργασίες διάνοιξης ξεκίνησαν στις 23 Απριλίου 1882.

Πηγή:

Tags
Back to top button