Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Οικονομια

Ποιο το σχέδιο για να μειωθούν τα διόδια;

Την χρονική επέκταση των συμβάσεων παραχώρησης με αντάλλαγμα την μείωση των διοδίων θα προτείνει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, εκτιμώντας παράλληλα πως το δορυφορικό σύστημα διοδίων που σχεδιάζεται θα μειώσει και αυτό με τη σειρά του το κόστος σε όλο το δίκτυο της χώρας.

Μιλώντας χθες σε κοινή συνέντευξη Τύπου με την συντονίστρια της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Karima Delli ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι στόχος είναι να αλλάξουν οι συμβάσεις παραχώρησης ώστε να «προστεθεί φυσικό αντικείμενο για να μειωθεί η τιμή των διοδίων».

Αυτό ουσιαστικά σημαίνει πως η Κυβέρνηση θα προσφέρει περισσότερο χρόνο στις κοινοπραξίες να λειτουργούν τους αυτοκινητοδρόμους και να λαμβάνουν έσοδα με αντάλλαγμα να μειωθεί το αντίτιμο που καλούνται να πληρώσουν κάθε φορά οι οδηγοί.

Το υπουργείο ετοιμάζει συνολικό σχέδιο για όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας, εκτός από την Αττική Οδό λόγω της μικρής διάρκειας της σύμβασης που έχει απομείνει (λήγει τον Σεπτέμβριο του 2024). Το σχέδιο αυτό θα συζητηθεί με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη (κατασκευαστικές – τράπεζες) και θα παρουσιαστεί στο σύνολο του στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Αξίζει να σημειωθεί πως αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που ο υπουργός Υποδομών αναφέρεται σε μια τέτοια «ανταλλαγή». Και η αλήθεια είναι πως παράγοντες της κατασκευαστικής αγοράς δεν είναι καταρχάς αρνητικοί σε μια τέτοια συμφωνία. Το κρίσιμο θέμα είναι όμως να συμφωνηθεί το μοντέλο με το οποίο θα γίνει κάτι τέτοιο για να μπορέσουν να δώσουν το «πράσινο φως» και οι τράπεζες που έχουν χρηματοδοτήσει τα μεγάλα έργα παραχώρησης και λαμβάνουν τα έσοδα τους από τα διόδια.

Το υπουργείο Υποδομών εκτιμά ότι ένα ακόμη καλό που μπορεί να προσφέρει μια τέτοια συμφωνία, πέρα από την μείωση του κόστους των διοδίων, είναι ότι μπορούν αν βρεθούν και πόροι χρηματοδότησης για την ολοκλήρωση του οδικού δικτύου της χώρας μέσω έργων όπως το τμήμα Ιωάννινα – Κακαβιά που θα ενώσει την Ιόνια Οδό με τα ελληνοαλβανικά σύνορα ή το «κλείσιμο» του λεγόμενου δαχτυλιδιού της Πελοποννήσου.

Σε κάθε περίπτωση η αγορά εκτιμά πως οι διαπραγματεύσεις για την επέκταση των 35ετών συμβάσεων παραχώρησης θα κρατήσουν πολύ και τα επιχειρήματα της κάθε πλευράς αναμένονται με ενδιαφέρον.

insider.gr

Tags
Back to top button