Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΙΣΤΟΡΙΑ

Ποιο ήταν το προσδόκιμο ζωής των Αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων και ποιητών;

Όπως διαβάζουμε στη σελίδα Mousa.gr, στα 55 ονόματα αρχαίων, κυρίως φιλοσόφων και ποιητών:

Μόνο 12 απεβίωσαν κάτω των 70 ετών, 12 απεβίωσαν από 90-100 ετών και *31 απεβίωσαν μεταξύ 70-90 ετών.

Αυτό δείχνει ότι οι ισχυρισμοί περί αύξησης του προσδόκιμου ζωής σήμερα σε σχέση με το παρελθόν δεν ισχύουν παρ’ όλες τις ανέσεις,

φάρμακα και ιατρικές «επιδόσεις» κι αυτό προφανώς οφείλεται στις διατροφικές συνήθειες, καθώς οι φιλόσοφοι συνήθως ήταν χορτοφάγοι.

1. ΘΑΛΗΣ 640-546 π.χ. 94 ετών

2. ΣΟΛΩΝ 640-560 π.χ. 80 .»

3. ΠΙΤΤΑΚΟΣ 650-560 π.χ. 90 .»

4. ΠΕΡΙΑΝΔΡΟΣ 625-587 π.χ. 38 .»

5. ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ 470-370 π.χ. 100 .»

6. ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ 342-271 π.χ. 71 .»

7. ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ 560-450 π.χ. 90 .»

8. ΖΗΝΩΝ 490-430 π.χ. 60 .»

9. ΑΝΤΙΣΘΕΝΗΣ 444-366 π.χ. 78 .»

10. ΔΙΟΓΕΝΗΣ 400-325 π.χ. 75 .»

11. ΑΡΙΣΤΙΠΟΣ 435-355 π.χ. 80 .»

12. ΘΕΟΔΩΡΟΣ 340-250 π.χ. 90 .»

13. ΕΥΔΟΞΟΣ 555-506 π.χ. 51 .»

14. ΕΠΙΧΑΡΜΟΣ 530-440 π.χ. 90 .»

15. ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ 450-380 π.χ. 70 .»

16. ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ 540-475 π.χ. 65 .»

17. ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ 384-322 π.χ. 62 .»

18. ΘΕΟΦΡΑΣΤΟΣ 272-285 π.χ. 97 .»

19. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 350-283 π.χ. 67 .»

20. ΠΛΑΤΩΝ 429-345 π.χ. 84 .»

21. ΞΕΝΟΚΡΑΤΗΣ 400-314π.χ. 86 .»

22. ΑΡΚΕΣΙΛΑΟΣ 315-241 π.χ. 74 .»

23. ΚΑΡΝΕΑΔΗΣ 215-121 π.χ. 94 .»

24. ΑΝΑΞΙΜΑΝΔΡΟΣ 611-546 π.χ. 65 .»

25. ΑΝΑΞΙΜΕΝΗΣ 585-525 π.χ. 60 .»

26. ΑΝΑΞΑΓΟΡΑΣ ΚΛΑΖ/ΕΥΣ 500-428 π.χ. 72 .»

27. ΠΥΡΡΩΝ 360-270 π.χ. 90 .»

28. ΤΙΜΩΝ 320-230 π.χ. 90 .»

29. ΛΟΥΚΙΑΝΟΣ 120- μετά το 180 μ.Χ.

30. ΠΡΩΤΑΓΟΡΑΣ 480-410 π.χ. 70 .»

31. ΖΗΝΩΝ 336-264 π.χ. 72 .»

32. ΚΛΕΑΝΘΗΣ 331-250 π.χ. 81 .»

33. ΧΡΥΣΙΠΠΟΣ 280-206 π.χ. 74 .»

34. ΕΠΙΚΤΗΤΟΣ 50—120 μ.Χ. 70 .»

35. ΣΩΚΡΑΤΗΣ 470-399 π.χ. 89 .»

36. ΑΙΣΧΥΝΗΣ 389-314 π.χ. 75 .»

37. ΞΕΝΟΦΩΝ 430-354 π.χ. 76 .»

38. ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ 45-120 μ.Χ. 80 .»

39. ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ 540-468 π.χ. 72 .»

40. ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ 287-212 π.χ. 75 .»

41. ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ 384-322 π.χ. 62 .»

42. ΕΡΑΤΟΣΘΕΝΗΣ 275-194 π.χ. 81 .»

43. ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ 525-460 π.χ. 65 .»

44. ΘΟΥΚΙΔΙΔΗΣ 460-396 π.χ. 64 .»

45. ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ 460-377 π.χ. 83 .»

46. ΙΣΟΚΡΑΤΗΣ 436-338 π.χ. 98 .»

47. ΠΟΛΥΒΙΟΣ 200-120 π.χ. 80 .»

48. ΦΙΛΟΣΤΡΑΤΟΣ 170-250 μ.χ. 80 .»

49. ΑΙΣΧΥΛΟΣ 525-456 π.χ. 79 .»

50. ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗΣ 445-385 π.χ. 60 .»

51. ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ 480-406 π.χ. 84 .»

52. ΜΕΝΑΝΔΡΟΣ 324-291 π.χ. 33 .»

53. ΠΙΝΔΑΡΟΣ 520-438 π.χ. 82 .»

54. ΣΑΠΦΩ 630-570 π.χ. 60 .»

55. ΣΟΦΟΚΛΗΣ 496-406 π.χ. 96 .»

Και από το περιοδικό : «ΜΥΣΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ» διαβάζουμε κάποιες από τις διατροφικές τους συνήθειες:

Η πρώτη καταγεγραμμένη περίπτωση προληπτικής θεραπείας μέσω δύο βασικών φυσιοθεραπευτικών μεθόδων (διατροφή με ωμοφαγία και άσκηση) εμφανίζεται κατά την διάρκεια του Τρωικού Πολέμου, όπου ο σοφός ήρωας και στρατηγός των Αχαιών Παλαμήδης ο Ναυπλιεύς, λόγω του λοιμού που πλησίαζε στο στρατόπεδό του, άλλαξε την διατροφή των στρατιωτών του με αποτέλεσμα την κατάσταση ανοσίας:

«Ο Παλαμήδης ήταν αυτοδίδακτος και, όταν πήγε στον Κένταυρο Χείρωνα, ήταν ήδη σοφός και γνώριζε περισσότερα από εκείνον» (παρ. 708).

Κάποια στιγμή αντιλήφθηκε, ότι κάποια επιδημία λοιμού πλησίαζε τις ακτές της Μικράς Ασίας: «Είπε στον Οδυσσέα: “Εμείς οι Έλληνες πρέπει να φροντίσουμε μόνοι μας τους εαυτούς μας, διότι πρέπει όσοι σκοπεύουν να προφυλαχθούν από επιδημίες να τρέφονται ελαφρά και να γυμνάζονται καθημερινά.

Ιατρική βέβαια δεν κατέχω, όμως με την σοφία που διδάχθηκα όλα γίνονται κατανοητά.” Με τα λόγια τούτα εμπόδισε την αγορά κρεάτων και τους είπε να μην χρησιμοποιούν τις στρατιωτικές τροφές.

Φρόντισε δε οι στρατιώτες του να τρέφονται με ξηρούς καρπούς, άγρια φρούτα και λαχανικά και όλοι υπάκουσαν, διότι ο,τι έλεγε ο Παλαμήδης το θεωρούσαν θεόσταλτο και με ισχύ χρησμού.

Πράγματι η επιδημία που προέβλεψε παρουσιάσθηκε πρωτίστως στις πόλεις του Ελλησπόντου, καθώς λένε, και μετά ενέσκηψε και στο Ίλιον. Απ’ τους Έλληνες όμως δεν προσέβαλε σχεδόν κανέναν, παρ’ όλο που είχαν το στρατόπεδό τους σε μολυσμένη περιοχή.» (Φιλόστρατος, «Ηρωικά», παρ. 712.)

Βλέπουμε εδώ τις δύο βασικές αρχές της Φυσιοθεραπευτικής, την πρόληψη της επιδημίας του λοιμού και την κατάσταση ανοσίας μέσω της διατροφής με ωμές «ζωντανές» τροφές, πάντοτε σε συνδυασμό με την καθημερινή άσκηση. Ωμοφαγία και άσκηση αποτελούν δύο βασικές φυσικές μεθόδους πρόληψης της Φυσιοθεραπευτικής.»

Tags
Back to top button