Κρίση περνάει μια από τις μεγαλύτερες αυτοβιομηχανίες στον κόσμο. Ο λόγος για τη Nissan όπου η παραγωγή επιβραδύνθηκε και πρόσφατα, η εταιρεία περιέκοψε χιλιάδες θέσεις εργασίας, ενώ πούλησε το ένα τρίτο του μεριδίου της στη Mitsubishi.
Η Nissan βρίσκεται στα πρόθυρα χρεοκοπίας και τους επόμενους 12 μήνες πρέπει να βρει επενδυτή για να επαναφέρει την οικονομική σταθερότητα, αλλιώς η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία θα «βαρέσει κανόνι».
Το πρώτο μήνυμα της Κάμαλα Χάρις μετά την ήττα της σοκάρισε τους πάντες! Χαμός στα social media (βίντεο)
Ανώτερος αξιωματούχος της εταιρείας μιλώντας στους περιέγραψε ένα ζοφερό τοπίο, όπου οι πωλήσεις μειώθηκαν για πέμπτο συνεχόμενο μήνα, ειδικά στην Κίνα κατά 25%. «Η κατάσταση είναι δύσκολη. Ιαπωνία και ΗΠΑ πρέπει να παράγουν μετρητά», είπε χαρακτηριστικά, σχολιάζοντας τις δύο μεγάλες αγορές της αυτοκινητοβιομηχανίας του.
Μέχρι στιγμής, ακούγεται ότι η Honda ενδεχομένως αγοράσει μερικές μετοχές της Nissan, καθώς έχουν έρθει κοντά. Τον Μάρτιο, η Honda και η Nissan ανακοίνωσαν ότι διερευνούν μια τεχνολογική συνεργασία για την ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Επιπλέον, τον Αύγουστο συμφώνησαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους για οχήματα επόμενης γενιάς που θα διαθέτουν λογισμικό που θα αναπτυχθεί από τις δύο εταιρίες.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του , άτομα προσκείμενα στη Renault δήλωσαν ότι η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία εξετάζει να πουλήσει στη Honda μέρος από το μερίδιο που κατέχει στη Nissan.
Συγκεκριμένα, η Renault μαζί με τη Mitsubishi έχουν συνάψει στρατηγική συνεργία με τη Nissan από το 1999. Ωστόσο, τον τελευταίο καιρό δοκιμάζεται η σχέση τους, λόγω οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει ξεχωριστά η κάθε εταιρεία, ενώ τα πράγματα χειροτέρευσαν μετά τη φυλάκιση του διευθύνοντος συμβούλου Carlos Ghosn το 2018.
Πρόσφατα λοιπόν, οι ισορροπίες άλλαξαν με τη Renault να μειώνει το μερίδιό της στη Nissan από 43% σε λίγο κάτω από 36% πέρυσι. Με τη σειρά της η Nissan μείωσε το μερίδιο στη Mitsubishi από 34% σε 24%, καθώς προσπαθεί να εξοικονομήσει λεφτά.
Βλέπουμε λοιπόν ότι τα προβλήματα στην αυτοκινητοβιομηχανία δεν αφορούν μόνο την Γερμανία, αλλά και την πανίσχυρη βιομηχανικά Ιαπωνία…
Να σημειωθεί ότι μέχρι πρότινος τα προβλήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας τα χρεωνόταν ο εκδιωχθείς πρώην πρόεδρος Κάρλος Γκοσν, αλλά πλέον, 5 χρόνια μετά η συγκεκριμένη δικαιολογία δεν πείθει…