Οι εργασίες αναβάθμισης στην TCG Oruçreis διήρκησαν 16 μήνες. Το πλοίο μετά από αρκετές καθυστερήσεις βγήκε για τον πρώτο του δοκιμαστικό πλου και θα παραδοθεί στη Διοίκηση Τουρκικών Nαυτικών Δυνάμεων στις αρχές του 2024
Η σύμβαση του έργου BARBAROS MLU υπογράφηκε μεταξύ της Τουρκικής Προεδρίας των Αμυντικών Βιομηχανιών (SSB) και της Επιχειρηματικής Συνεργασίας ASELSAN-HAVELSAN στις 3 Απριλίου 2018 και τέθηκε σε ισχύ στις 9 Αυγούστου 2018 και αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο έργο εκσυγχρονισμού ναυτικών πλοίων που υπογράφηκε στο ιστορία της Τουρκικής Δημοκρατίας. Στο πλαίσιο του έργου, οι δραστηριότητες εκσυγχρονισμού θα πραγματοποιηθούν σύμφωνα με ένα ολοκληρωμένο χρονοδιάγραμμα στη Διοίκηση του Ναυπηγείου Gölcük, ενώ οι δραστηριότητες του πρώτου πλοίου συνεχίζονται, το δεύτερο πλοίο θα ελλιμενιστεί στο ναυπηγείο.
Ολοταχώς για στρατιωτική εισβολή στον Λίβανο λόγω Χεζμπολάχ-Ο Νετανιάχου θέλει να ξεμπερδεύει και με τις δύο τρομοκρατικές οργανώσεις
Όλα δείχνουν πως στο θέμα της αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού των φρεγατών MEKO, οι Τούρκοι δίνοντας δουλειά στα δικά τους ναυπηγεία και εταιρείες προχωρούν ταχύτατα στο θέμα των φρεγατών της συγκεκριμένης κλάσης.
Σύμφωνα δε με πληροφορίες μια σημαντική αναβάθμιση περιλαμβάνει την αντικατάσταση και αύξηση των αντιπλοϊκών πυραύλων με 16 ΑΤΜΑCA αντί των 8 Harpoon.
Οι φρεγάτες κλάσης Barbaros στην οποία ανήκει η εν λόγο φρεγάτα είναι από τις πιο σύγχρονες του τουρκικού ναυτικού. Σχεδιάστηκαν στη Γερμανία και αποτελούν μέρος της ομάδας πολεμικών πλοίων MEKO, στην προκειμένη περίπτωση του σχεδίου MEKO 200. Δύο πλοία ναυπηγήθηκαν στη Γερμανία και δύο στην Τουρκία με γερμανική βοήθεια. Είναι μεγαλύτερες από τις προηγούμενες φρεγάτες της κλάσης Yavuz και είναι επίσης πιο γρήγορες λόγω της χρήσης μηχανημάτων CODOG και όχι καθαρών ντίζελ.
Τα δύο πρώτα σκάφη (F 244 και F 245) ορίζονται ως κατηγορία Barbaros (MEKO 200 TN Track II-A) ενώ τα δύο τελευταία σκάφη (F 246 και F 247) ορίζονται ως κατηγορία Salih Reis (MEKO 200 TN Track ) ΙΙ-Β) από το Τουρκικό Ναυτικό.
Την ίδια στιγμή στην Αθήνα το θέμα του εκσυγχρονισμού των αντίστοιχων φρεγατών που είναι και τα πιο σύγχρονα επιπέδου φρεγάτας που διαθέτει ο ελληνικός στόλος είναι ακόμα σε επίπεδο συζητήσεων για την εξεύρεση της προσφορότερης λύσης…
Η Ελλάδα για μια ακόμα φορά κινδυνεύει να χάσει το όποιο πλεονέκτημα θα έχει πρόσκαιρα με τις φρεγάτες FDI καθώς η Τουρκία θα έχει ρίξει στη θάλασσα περισσότερα πλοία αυτού του μεγέθους που μπορεί να μην έχουν τεχνολογία αιχμής όπως τα ελληνικά αλλά θα είναι περισσότερα και με μεγαλύτερο φορτίο αντιπλοϊκών πυραύλων
Να υπενθυμίσουμε πως η νεότερη από τις ελληνικές φρεγάτες ΜΕΚΟ, η Σαλαμίς παραδόθηκε στο Πολεμικό Ναυτικό το 1999 και ήδη μετράει 24 χρόνια υπηρεσίας..