Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΚΥΡΙΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ολες οι εξελίξεις από την Ιερουσαλήμ: Δεκάδες χιλιάδες χριστιανοί συγκεντρώθηκαν για την τελετή αφής του Αγίου Φωτός – Ποια είναι η προφητεία που το συνδέει με τον ερχομό του αντίχριστου

Δεκάδες χιλιάδες χριστιανοί απ ‘όλο τον κόσμο συγκεντρώθηκαν στους δρόμους της παλιάς Ιερουσαλήμ, εν αναμονή της θείας αφής του Αγίου Φωτός, όπως  κάθε χρόνο την παραμονή του Πάσχα μπροστά στο Ιερό Κουβούκλιο που ευρίσκεται το παρεκκλήσι του Αγίου Τάφου στην Ιερουσαλήμ στην Εκκλησία της Αναστάσεως (Πανάγιος Τάφος).

Η συγκλονιστική στιγμή της Αφής του Αγίου Φωτός

Στα Ιεροσόλυμα βρίσκεται από νωρίς το πρωί εθνική αντιπροσωπεία, προκειμένου να παραλάβει το Άγιο Φως.
Το κυβερνητικό αεροσκάφος, αναμένεται να καταφθάσει στις 18:30 το απόγευμα στο Ελευθέριος Βενιζέλος, όπου θα πραγματοποιηθεί ειδική τελετή για την υποδοχή του.Τα αεροσκάφη, τα οποία θα αναχωρήσουν αμέσως μετά την άφιξη του Αγίου Φωτός από τα Ιεροσόλυμα, θα επιχειρήσουν προς τρεις διαφορετικούς γεωγραφικούς τομείς και συγκεκριμένα: Ένα προς Αιγαίο, ένα προς Ιόνιο και ένα προς Κεντρική και Ανατολική Ελλάδα.

Συγκεκριμένα, θα πραγματοποιηθούν πτήσεις αποκλειστικά και μόνο για την μεταφορά του Αγίου Φωτός προς: Κεφαλονιά, Ζάκυνθο, Σάμο, Χίο, Λάρισα, Αλεξανδρούπολη και Λήμνο.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις και σε συνδυασμό με την ώρα άφιξης της αποστολής από τα Ιεροσόλυμα, η προγραμματισμένη ώρα άφιξης στον τελευταίο προορισμό για κάθε τομέα, θα είναι κατά προσέγγιση από τις 21:30 έως και τις 22:30.

Οι προσκυνητές συρρέουν κατά χιλιάδες στην Παλιά Πόλη από νωρίς το πρωί. Το κύριο μέρος των πιστών πέρασε από την πύλη Jaffa.

https://youtube.com/watch?v=2ozZiUw3JjU

Η ρωσική αντιπροσωπεία με επικεφαλής το ίδρυμα Andreya Pervozvannogo (FAP), θα μεταφέρει το Άγιο Φως  στη Ρωσία, πέρασε και αυτή  μέσα από την Πύλη Σιών.

Η ισραηλινή  αστυνομία και ο στρατός είναι σε κατάσταση υψίστης επιφυλακής γύρω από την περίμετρο των τειχών της παλιάς Ιερουσαλήμ, κοντά σε κάθε πύλη στην πόλη υπάρχουν δεκάδες πάνοπλοι φρουροί .

Τα μέλη των αντιπροσωπειών διαθέτουν ειδικές  κονκάρδες με το όνομα τους με το σχεδιασμό τους να  αλλάζει κάθε χρόνο, έτσι ώστε να αποφευχθούν  προϊόντα απομίμησης και προβοκάτσιες. Εκατοντάδες είναι επίσης  τα τηλεοπτικά συνεργεία και οι φωτογράφοι .

Εμπειρογνώμονες αναφέρουν ότι η θερμοκρασία του Αγίου Φωτός στα πρώτα λίγα λεπτά είναι  περίπου 40 βαθμοί κελσίου ….και όμως οι πιστοί πιάνουν την φλόγα και δεν καίγονται ενώ η φλόγα έχει ένα άσπρο ιδιαίτερο χρώμα. 

Οι πιστοί συρρέουν στο ναό του Παναγίου Τάφου με λαμπάδες και «πασχαλινές»  δέσμες των 33 κεριών, όσα και τα έτη που έζησε ο Ιησούς  Χριστός στην γη.

Φέτος, το Πάσχα έχει μια ιδιαιτερότητα διότι Καθολικοί και Ορθόδοξοι εορτάζουν το Πάσχα την ίδια εβδομάδα μαζί με Χριστιανούς  όλων των δογμάτων.

Οι περισσότεροι προσκυνητές ήρθαν στην ιερή πόλη  την Παρασκευή και συγκεντρώνονται σε ομάδες των 100-200.

Ρώσοι προσκυνητές μαζί με χιλιάδες άλλους Ορθοδόξους  και Καθολικούς (που σέβονται επίσης το Άγιο Φως) εισήλθαν «σπρώχνοντας»  στο ναό του Παναγίου Τάφου και  με  πολλές ώρες αναμονής αναμένουν να λάβουν το Άγιο Φως  από τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων Θεόφιλο, ο οποίος θα εισέλθει μόνος του στον Πανάγιο  Τάφο για να προσευχηθεί για την λήψη του .

Υπάρχει μια «παλαιά προφητεία» που αναφέρει ότι αν ο μη γένοιτο δεν «αφιχθεί» το ‘Άγιο  Φως , αυτό θα είναι ένα σημάδι ότι ο χρόνος πλησιάζει για την άφιξη του Αντίχριστου και το τέλος του κόσμου και οι Ίερείς  στο ναό του Παναγίου Τάφου, «θα χαθούν» ολοκληρωτικά, αναφέρει το ρωσικό άρθρο.

Κάθε επίσημη αντιπροσωπεία έχει την θέση της  στον ναό του Παναγίου Τάφου.

Έτσι, και η ρωσική αντιπροσωπεία έχει ένα μικρό μέρος που βρίσκεται κοντά στο Κουβούκλιο μαζί με τους Καθολικούς και τους Έλληνες.

Το γεγονός είναι ότι η ιερότερη χριστιανική εκκλησία διαχωρίζεται μεταξύ διαφόρων χριστιανικών δογμάτων, έτσι ώστε ο καθένας  να λάβει για λογαριασμό του το Άγιο Φως από τα «χέρια» του Έλληνα Πατριάρχη.

Η σειρά είναι πρώτα οι  Έλληνες μετά  οι Κόπτες και μετά οι υπόλοιποι.

Μια ιδιαίτερη στιγμή της τελετής είναι η είσοδο στο ναό των Ορθοδόξων Αράβων.

Περνούν μέσα στο ναό με τύμπανα και δυνατές ζητωκραυγές υμνώντας τον Χριστό.

Αυτή είναι μια μάλλον ασυνήθιστη συμπεριφορά στην εκκλησία, αλλά κάποιοι θεωρούν ότι συμβάλουν στην όλη διαδικασία της αφής του Αγίου Φωτός .

Η ρωσική αντιπροσωπεία θα λάβει το Ιερό φως σε ειδικές λάμπες με τους εκπροσώπους να το μεταφέρουν  στο Τελ Αβίβ.

Από εκεί θα ταξιδέψει με ειδική πτήση στη Μόσχα-Βνούκοβο .

 

Στην Ορθόδοξη Εκκλησία Άγιο Φως ή Φως της Αναστάσεως ονομάζεται η φωτιά («φως») η οποία συμβολίζει την Ανάσταση και μεταδίδεται από τον Αρχιερέα στους πιστούς κατά την τελετή της Αναστάσεως το Μεγάλο Σάββατο.

Στην Ελληνορθόδοξη παράδοση εκλαμβάνεται από αρκετούς ως θαύμα, που επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο λίγο πριν τον εορτασμό της Ανάστασης στο Ναό της Αναστάσεως στα Ιεροσόλυμα, κατά το οποίο η φλόγα ανάβει με θαυματουργό τρόπο εντός του Παναγίου Τάφου και μόνο υπό την παρουσία του Ελληνορθόδοξου Πατριάρχη Ιεροσολύμων.

Το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων, υπό την αιγίδα του οποίου γίνεται η τελετή της αφής, αναφέρεται στην ιστοσελίδα του σε αυτό ως θαυματουργική επέμβαση.

Η τέλεσή της αποτελεί προνόμιο του ελληνορθόδοξου Πατριάρχη Ιεροσολύμων που επαναλαμβάνεται κάθε Μέγα Σάββατο μεσημέρι στη λειτουργία της Αναστάσεως, στον Πανάγιο Τάφο του Χριστού.

Την παρακολουθούν χριστιανοί από όλα τα δόγματα αλλά και αλλόθρησκοι.

Η τελετή του Αγίου Φωτός γίνεται στις 12 η ώρα το μεσημέρι του Μεγάλου Σαββάτου και αποτελείται από τρία στάδια:

α.Λιτανεία,

β.Την είσοδο του Πατριάρχη στον Πανάγιο Τάφο και

γ. Τις προσευχές του Πατριάρχη για τον αγιασμό και λήψη του Αγίου Φωτός.

Σύμφωνα λοιπόν με την επίσημη αναρτηση απο τον ιστοτοπο του Πατριαρχείου για την λεπτομερή διαδικασια που ακολουθειται,

Περὶ ὥραν 11 π.μ., ἐπὶ παρουσίᾳ τῶν στρατιωτικῶν ἀρχῶν, γίνεται ἐπιθεώρησις τοῦ ἱεροῦ κουβουκλίου…

Κατὰ τὴν 12ην τῆς ἡμέρας… ἡ λυχνία, ἧς γίνεται χρῆσις ἐν τῇ ἱερᾷ τελετῇ, (η λυχνια ειναι σβηστη για να χρησιμοποιηθει απο τον Πατριάρχη στο τελος της τελετης όπου και την αναβει απο το Αγιο Φως που βγαίνει θαυματουργικως απο τον Αγιο Ταφο) μεταφέρεται ἐν παρατάξει ἀπὸ τοῦ κελλίου, ἐν ᾧ φυλάσσεται παρὰ τὴν ἁγίαν Ἀποκαθήλωσιν, ὑπὸ τοῦ ἡμετέρου Σκευοφύλακος τοῦ Ναοῦ τῆς Ἀναστάσεως, ἡγουμένου τοῦ Δραγουμάνου καὶ ἑνὸς Ἀρχιερέως, εἰς τὸ ἅγιον Κουβούκλιον διὰ τῆς συντομωτέρας ὁδοῦ, ἦτοι διὰ τοῦ μεταξὺ τῆς ἁγίας Ἀποκαθηλώσεως καὶ τοῦ ἁγίου Κουβουκλίου τόπου. Ἅμα τῇ ἐλεύσει αὐτῶν ὁ Δραγουμάνος ἀποσφραγίζει τὴν θύραν τοῦ Κουβουκλίου καὶ  εἰσέρχεται ἐντὸς ὁ ἡμέτερος Σκευοφύλαξ ὁ φέρων τὴν ἱερὰν λυχνίαν, ἥν τοποθετεῖ ἐπὶ τοῦ ἁγίου Τάφου.(σβηστη όπως σβηστες είναι και όλες οι υπολοιπες λυχνιες που βρισκονται εξω, στον προθαλαμο του Αγίου Ταφου).

Τῇ  12.30’ ἄρχεται ἡ λιτανεία ἐκ τοῦ Ἁγίου Βήματος

 Από την εσωτερική είσοδο του Ναού του Αποστόλου Ιακώβου μπαίνει ο Πατριάρχης στο Ιερό Βήμα του Καθολικού και κάθεται στον πατριαρχικό θρόνο. Από αυτό το σημείο περνάνε και ασπάζονται το χέρι του Πατριάρχη οι εκπρόσωποι των Αρμενίων, των Αράβων, των Κοπτών και άλλων για να τους δοθεί το Άγιο Φως. Σύμφωνα με τα προνόμια, αν δεν ασπαστούν το χέρι του Ορθόδοξου Πατριάρχη δεν έχουν το δικαίωμα να λάβουν το Άγιο Φως από τα χέρια του. Αμέσως μετά αρχίζει η Ιερή Λιτανεία η οποία περιφέρεται τρεις φορές γύρω από τον Πανάγιο Τάφο και μετά ο Πατριάρχης σταματάει μπροστά στον Πανάγιο Τάφο όπου βρίσκονται και οι επίσημοι.

Μετά τη Λιτανεία ο Πατριάρχης βγάζει την αρχιερατική στολή του και μένει μόνο με το λευκό στιχάριο. Ακολούθως λαμβάνει τους σβηστούς πυρσούς και εισέρχεται στο Ιερό Κουβούκλιο. Όλα τα κανδήλια είναι σβηστά και τίποτα δεν είναι αναμμένο στον Ιερό Ναό.

Η ευχή την οποία αναπέμπει ο πατριάρχης προ της αφής μέσα στο Ιερό Κουβούκλιο» σε ανάμνηση της θυσίας και της τριημέρου αναστάσεως του Χριστού και απευθυνόμενος στο Θεό είναι:

«εκ του επί τούτον τον φωτοφόρον σου Τάφον εκκαιομένου φωτός ευλαβώς λαμβάνοντες, διαδιδόαμεν τοις πιστεύουσιν εις σε το αληθινόν φως, και δεόμεθά σου όπως αναδείξης αυτό αγιασμού δώρον…»

Η πιο συνηθισμένη αναφορά αυτών που πιστεύουν στη θαυματουργή προέλευση του «Άγίου Φωτός» περιλαμβάνει την αυτανάφλεξη των κεριών, εντούτοις, σύμφωνα με άλλες μαρτυρίες πιστών το Άγιο Φως είναι ένα σύνθετο φαινόμενο το οποίο εμφανίζεται στο θόλο εντός του Ναού της Αναστάσεως αλλά και κατ΄ άλλους έξω από αυτόν. Ορισμένοι πιστοί το περιγράφουν να εμφανίζεται σαν λευκογάλανες οριζόντιες ταινιώδεις αστραπές, περιστρεφόμενες ανταύγειες ή κινούμενες φλόγες άγνωστης προέλευσης[εκκρεμεί παραπομπή].

Στον Ναό δεν υπάρχει ηλεκτρικό ρεύμα και ηλεκτροφωτισμός. Μαρτυρίες αναφέρουν ότι πολλές λαμπάδες των πιστών και κανδήλες ανάβουν μόνες τους, ενώ η φλόγα δεν τους καίει τα πρώτα λεπτά. Ορισμένα βίντεο δείχνουν ιερείς ή πιστούς να κινούν το κερί κοντά στα γένια τους ή στα χέρια τους χωρίς να τους βλάπτει[3][εκκρεμεί παραπομπή]. Το ίδιο ισχυρίζεται και η ιστοσελίδα του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων.

Φαίνεται πως σχετικά με την τελετή αυτή, «η πρώτη αδιαφιλονίκητη μαρτυρία που την περιγράφει με αναγνωρίσιμη μορφή χρονολογείται από τον ένατο αιώνα. Πολλές μετέπειτα περιγραφές…δείχνουν ότι έχει διατηρηθεί ουσιαστικά χωρίς διακοπή μέχρι σήμερα. Με τον τρόπο αυτό, η τελετή αφής του αγίου φωτός αναδεικνύει μια σπάνια περίπτωση ζωντανής παράδοσης, που επιβιώνει για τόσους αιώνες χωρίς να χαθεί στο πέρασμα του χρόνου.

Πολλοί Ορθόδοξοι Χριστιανοί υποστηρίζουν ότι πρόκειται για ένα θαυματουργικό υπερκόσμιο φως που βλέπουν οι πιστοί.

Αυτοί που το θεωρούν θαύμα, πιστεύουν ότι είναι το φως της Αναστάσεως του Χριστού, που συμβαίνει πάνω από τον τάφο του.

Σύμφωνα με την πάγια στάση των Πατριαρχείων για όλα τα προσκυνήματα της Ορθοδόξου Εκκλησίας, το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων, υπό την αιγίδα του οποίου γίνεται η τελετή της αφής, δεν παίρνει επίσημα θέση για το αν πρόκειται για θαυματουργική επέμβαση. Στη σχετική ετήσια ανακοίνωση της Αρχιγραμματείας του Πατριαρχείου για το Πάσχα δεν γίνεται κανένας λόγος για θαυματουργή αφή του Αγίου Φωτός.

Tags
Back to top button