Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Auto - Moto

Οι πλευρικές επιταχύνσεις έχουν φτάσει σε επίπεδο ... μαχητικών αεροσκαφών! Οι πιλότοι δέχονται 8G με τα νέα μονοθέσια (βίντεο)

Το ανεπίσημο ρεκόρ γύρου στην πίστα Albert Park της Μελβούρνης, που κατείχε ο Vettel με τη Red Bull Renault V8 από το 2011, βελτιώθηκε από τον Hamilton στις φετινές κατατακτήριες κατά 1” 341. Και η διαφορά με την περσινή pole position έφτασε το 1” 649.

Παρότι οι χρόνοι γύρου φέτος δεν ήταν 4-5 δευτερόλεπτα ταχύτεροι, όπως προέβλεπαν με τους νέους τεχνικούς κανονισμούς, η ταχύτητα των καινούργιων μονοθεσίων στις στροφές άφησε πολλούς έκπληκτους στο paddock.

«Τα μονοθέσια είναι κτήνη στην οδήγηση», δήλωσε ο Romain Grosjean της Haas στο Motorsport. «Δεν απέχουμε από στιγμιαίες τιμές 8G στις γρήγορες στροφές, οπότε είναι πολύ διασκεδαστικό. Όμως αυτό είναι σκληρό για το σώμα, σκληρό για τα εξαρτήματα, σκληρό για τα μονοθέσια.

«Καλύτερα να μη χάσεις το σημείο turn-in σε κάποιες στροφές. Η ταχύτητα που μπαίνουμε στις στροφές είναι τρελή σε σχέση με το παρελθόν. Πρέπει να είσαι πιο ακριβής, πιο συγκεντρωμένος, και το σώμα περνάει δύσκολες στιγμές στην είσοδο κάποιων στροφών», συμπλήρωσε ο Γάλλος.

Ο poleman και ρέκορντμαν της πίστας, Lewis Hamilton, συμφωνεί με τον Grosjean, ότι τα νέα μονοθέσια είναι πιο διασκεδαστικά στην οδήγηση από αυτά της προηγούμενης γενιάς:

«Είναι απίστευτο», είπε. «Η καλύτερη εμπειρία που είχα ποτέ εδώ [στη Μελβούρνη]. Η πρόσφυση είναι φανταστική, η αεροδυναμική κάνει τεράστια διαφορά. Μπορείς να πιέσεις βαθιά μέσα στις στροφές, είναι φοβερό. Δεν έχεις το μονοθέσιο να γλιστράει με λάστιχα χαμηλής πρόσφυσης όπως παλιά, οπότε είναι πολύ συναρπαστική η οδήγηση».

Ο Toto Wolff, ο επικεφαλής της Mercedes, χαρακτήρισε τα νέα μονοθέσια «τέρατα» και είχε εκφράσει ανησυχίες μετά τις κατατακτήριες για το αν οι οδηγοί θα άντεχαν τις καταπονήσεις στη διάρκεια του αγώνα. Όμως δεν είχαν τελικά πρόβλημα.

Να φανταστείτε ότι μερικά χρόνια πριν, οι πιλότοι των μαχητικών αεροσκαφών θεωρούσαν τα 6G ως υψηλή τιμή. Τα σύγχρονα μαχητικά τζετ αναπτύσσουν 9G, οπότε αν το σκεφτείτε, οι οδηγοί της Formula 1 αξίζει πλέον να λέγονται «πιλότοι». Κι ας μη φοράνε ειδική στολή πίεσης anti-G για να μην τους φεύγει το αίμα από το κεφάλι και παθαίνουν «γκρέι-άουτ» ή απώλεια αισθήσεων G-LOC.

Δείτε σε video τον γύρο με τον οποίο ο Hamilton πήρε την pole στη Μελβούρνη:

Η άλλη όψη του νομίσματος

Ο Fernando Alonso συμφωνεί και αυτός ότι η οδήγηση είναι πλέον πιο συναρπαστική, αλλά λέει ότι τα νέα μονοθέσια απαιτούν πολύ πιο γρήγορα αντανακλαστικά:

«Άμα το χάσεις λιγάκι, ειδικά το πίσω μέρος, είναι δύσκολο να το ξαναπιάσεις διότι πας πολύ γρήγορα στις στροφές», είπε. «Έχεις μισό δέκατο για να αντιδράσεις. Πέρσι είχες τέσσερα δευτερόλεπτα – μπορούσες να πιεις καφέ μέσα στη στροφή με εκείνα τα μονοθέσια! Σίγουρα είμαστε σε διαφορετικό επίπεδο και πιο κοντά στη σωστή κατεύθυνση για την F1», εκτιμά ο Ισπανός.

Λέει επίσης ότι τα νέα μονοθέσια ξεχωρίζουν τα πρόβατα από τα ερίφια – τους καλούς και πεπειραμένους οδηγούς από τους μέτριους ή άπειρους. Όσο για τα προσπεράσματα, που κατά γενική ομολογία έγιναν πιο δύσκολα, ο Alonso λέει ότι οι θεατές αποζημιώνονται από το ότι τα μονοθέσια είναι τώρα πιο θεαματικά:

«Τα μονοθέσια είναι πολύ πιο διασκεδαστικά στην οδήγηση, η ταχύτητα στις στροφές επανήλθε στα επίπεδα που πρέπει για την F1. Πιστεύω πως οι φαν θα λατρέψουν αυτή την αίσθηση, να βλέπουν τα μονοθέσια να στρίβουν με τέτοιες ταχύτητες.

«Μας λείπει ο ήχος που ήταν μέρος του DNA της F1, αλλά νομίζω ότι δεν θα επιστρέψει πλέον. Πιστεύω πως είμαστε σε καλό δρόμο για το σπορ. Και ακούω ότι οι ζώνες DRS θα επανεκτιμηθούν μετά τους πρώτους αγώνες. Οπότε όλοι δουλεύουν προς την ίδια κατεύθυνση, να κάνουν ξανά την F1 θεαματική».

Την ίδια γνώμη με τον Alonso έχει και ο πρόεδρος της FIA, Jean Todt:

«Το προσπέρασμα ήταν πάντα πρόβλημα στους αγώνες ταχύτητας», δήλωσε σε επιλεγμένα ΜΜΕ στην Αυστραλία. «Ίσως οι νέοι κανονισμοί κάνουν τα προσπεράσματα ακόμα πιο δύσκολα φέτος, αλλά ίσως αυτό να είναι το τίμημα για να έχουμε τα φαρδύτερα μονοθέσια με πιο δυνατή αεροδυναμική. Όμως προσπαθούμε να βρούμε τρόπους να κάνουμε το προσπέρασμα πιο εύκολο, με το DRS και άλλες τεχνολογίες»

Ο Todt υποσχέθηκε να εξετάσει ξανά η FIA τους τεχνικούς κανονισμούς για αυτό το θέμα: «Είναι κάτι που πρέπει να αντιμετωπίσουμε όταν μιλήσουμε για τους μελλοντικούς κανονισμούς, αν δηλαδή αποτελεί έναν καλό συμβιβασμό».

Ο Hamilton πάντως λέει ότι τώρα τα προσπεράσματα είναι σίγουρα πιο δύσκολα: «Η δυσκολία είναι εγγενής στα μονοθέσια από τότε που είμαι στην F1, αλλά μάλλον τώρα το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο παρά ποτέ. Και σίγουρα δεν θα βελτιωθεί, θα μείνει το ίδιο για την υπόλοιπη χρονιά».

Πηγή: Κλεάνθης Τριανταφυλλίδης,

Tags
Back to top button