Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Κόσμος

Οι απειλές του Τραμπ περί δασμών ταρακούνησαν τους γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας

Ο εκλεγμένος πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποσχέθηκε τη Δευτέρα να επιβάλει απότομους δασμούς στην Κίνα, τον Καναδά και το Μεξικό, σε μια από τις πρώτες πράξεις του στην εξουσία, απειλώντας να ταρακουνήσει τις αλυσίδες εφοδιασμού της αυτοκινητοβιομηχανίας και αυξάνοντας τις ανησυχίες των επενδυτών για υψηλότερο κόστος.

Τα προτεινόμενα μέτρα του Τραμπ περιλαμβάνουν πρόσθετο δασμό 10% σε όλα τα κινεζικά προϊόντα που εισέρχονται στις ΗΠΑ και δασμό 25% σε όλα τα προϊόντα που προέρχονται από τον Καναδά και το Μεξικό.

Οι μετοχές των αυτοκινητοβιομηχανιών υποχώρησαν στην είδηση, δεδομένου ότι θα μπορούσε να έχει σημαντικές συνέπειες για τους αμερικανούς και ευρωπαίους κατασκευαστές, πολλοί από τους οποίους έχουν κατασκευάσει εργοστάσια και βασίζονται σε προμηθευτές ανταλλακτικών αυτοκινήτων που εδρεύουν στο Μεξικό.

Το γεγονός ότι η Ευρώπη δεν αναφέρθηκε στην πρώτη ανακοίνωση του Τραμπ για τους δασμούς θα θεωρηθεί ευπρόσδεκτη είδηση για τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αν και το μπλοκ των 27 χωρών είναι πιθανό να ανησυχεί ότι είναι απλώς θέμα χρόνου να στρέψει ο Τραμπ την προσοχή του στον τομέα των αυτοκινήτων της περιοχής.

«Εκτός κνδύνου» η Ferrari

Η Ferrari θεωρείται ότι αποτελεί κάτι σαν ειδική περίπτωση στον ευρωπαϊκό κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, ακόμη και όταν πολλοί γίγαντες αυτοκινήτων δέχονται πιέσεις από την απειλή των αμερικανικών δασμών.

 

«Για τη Ferrari, είναι η μοναδική εξαίρεση όπου όποιος κι αν είναι ο δασμός, δεν πρόκειται να αρχίσει να παράγει στις ΗΠΑ. Όλα συμβαίνουν στο Maranello της Ιταλίας», δήλωσε στο CNBC μέσω βιντεοκλήσης η Rella Suskin, αναλύτρια μετοχών της Morningstar.

«Το θέμα με τη Ferrari είναι ότι, αν πρόκειται για 10%, 20% ή 30% [δασμό], τότε μάλλον μπορούν εύκολα να το μετακυλήσουν στην τιμή στους καταναλωτές, δεδομένου του πελάτη στον οποίο απευθύνονται και του πόσο ακριβά είναι ήδη τα αυτοκίνητα».

Ο Tom Narayan, παγκόσμιος αναλυτής αυτοκινήτων στην RBC Capital Markets, επανέλαβε αυτή την άποψη, λέγοντας ότι η Ferrari φαίνεται να είναι σε θέση να μετακυλήσει οποιαδήποτε αύξηση των τιμών, εάν ο Τραμπ υλοποιήσει την υπόσχεσή του για την εισαγωγή υψηλότερων δασμών.

Οι μετοχές της εισηγμένης στο Μιλάνο εταιρείας έχουν σημειώσει άνοδο άνω του 34% από την αρχή του έτους, σημαντικά υψηλότερη από ό,τι οι μετοχές της γαλλικής Renault ή του γερμανικού ομίλου Mercedes-Benz.

Η Porsche είναι λίγο διαφορετική

Η προοπτική πρόσθετων αμερικανικών δασμών ήταν πιθανό να αποτελέσει «πολύ μεγαλύτερο εμπόδιο» για τη γερμανική Porsche, δήλωσε ο Besson της Kepler Cheuvreux.

Όπως η Ferrari, η οποία παράγει αποκλειστικά τα αυτοκίνητά της στην Ιταλία, η Volkswagen -η Porsche κατασκευάζει παραδοσιακά τα πολυτελή μοντέλα της στη Γερμανία, ωστόσο σύμφωνα με τους αναλυτές, η εταιρεία είναι πιο πιθανό να δυσκολευτούν να μετακυλήσουν τους δασμούς στον καταναλωτή.

«Θα μπορούσαν να επωφεληθούν από τη μητρική τους εταιρεία Volkswagen, η οποία έχει κάποια πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα στις ΗΠΑ, αλλά θα χρειαζόταν να επενδύσουν αρκετά [κεφαλαιουχικά έξοδα] για να δημιουργήσουν μια γραμμή παραγωγής ειδικά για την Porsche».

Οι μετοχές της Porsche σημειώνουν πτώση περίπου 26% από την αρχή του έτους.

Tags
Back to top button