Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Auto - Moto

Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο VW T-Cross που ταράζει τα νερά στα μικρά SUV

Το νέο T-Cross ξεχωρίζει με την πρώτη κιόλας ματιά. Φαίνεται ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που είναι ψαγμένο, ραφιναρισμένο, πολύπλευρο και πρακτικό. Η VW παρουσίασε στην Ελλάδα το νέο T-Cross  που από ότι φαίνεται θα πονοκεφαλιάσει αρκετά το τμήμα μάρκετινγκ και το τμήμα πωλήσεων μέσα στην ίδια την VW ,αφού θα «τραβήξει»  αρκετούς πελάτες που μέχρι σήμερα προσανατολίζονταν για το T-Roc.

Αυτοί που δεν μπορούν να πλησιάσουν οικονομικά το Tiguan θα βρουν  στο μικρό crossover/SUV της VW αυτό που θέλουν. Και  αυτό που μπορούμε να συμπεράνουμε είναι ότι ο βασικός αντίπαλος του T-Roc είναι το T-Cross  παρά το γεγονός ότι είναι 12 εκατοστά πιο μεγάλο από το T-Cross.

Το αυτοκίνητο που παρουσίασε η ελληνική αντιπροσωπεία (*) και οδηγήσαμε από την Αθήνα μέχρι την Εύβοια, είναι βασισμένο -όπως και το Polo- στην πλατφόρμα MQB A0 του VW Group και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της VW στην Ισπανία, στη Navarra. Στην Ελλάδα έρχεται με δύο κινητήρες, δύο κιβώτια ταχυτήτων ,δύο επίπεδα εξοπλισμού και με τρία  design πακέτα.

Το μήκος του αυτοκινήτου είναι 4.108 χλστ, το πλάτος 1782 χλστ. και το ύψος 1584 χλστ ενώ το μεταξόνιο είναι 2551 χλστ , πράγμα που σημαίνει μεγαλύτερη ευρυχωρία. Ένας αρκετά ψηλός οδηγός με το κάθισμα τέρμα πίσω δεν θα στριμώξει τον επιβάτη που βρίσκεται πίσω. Τα πίσω καθίσματα μπορούν να μετακινηθούν κατά 14 εκατοστά. Ο ψηλός οδηγός δεν θα δυσαρεστηθεί με το ύψος στην οροφή. Υπάρχει αρκετός αέρας ακόμη και για μπασκετμπολίστα οδηγό.

Μια που αναφερόμαστε στους χώρους  καλό είναι να δούμε και το πορτμπαγκάζ. Ανάλογα με τη θέση των πίσω καθισμάτων ο ωφέλιμος χώρος είναι από 347 417 λίτρα. Σε όλες τις εκδόσεις του T-Cross στον στάνταρ εξοπλισμό υπάρχει κανονική ρεζέρβα.

Κινητήρες

Το T-Cross εξοπλίζεται με τρείς υπερτροφοδοτούμενους  ισχυρούς αλλά οικονομικούς  κινητήρες  που συνεργάζονται με μηχανικά κιβώτια 5 ή 6 σχέσεων και αυτόματο DSG 7 σχέσεων.         

Ο βασικός κινητήρας βενζίνης 1.0 TSI αποδίδει 70 kW / 95 PS στις 5.500 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή του είναι  175 Nm (2.000 έως τις 3.500 σ.α.λ). Ο κινητήρας είναι ελαστικός και σχετικά οικονομικός. Η τελική του ταχύτητα είναι 180 χλμ./ώρα ενώ χρειάζεται 11,5 δευτερόλεπτα για να φθάσει τα 100 χλμ από στάση.

Η δεύτερη έκδοση και αυτή με 1000 cc είναι ισχυρότερη γιατί ο τρικύλινδρος κινητήρας είναι υπερτροφοδοτούμενος με άμεσο ψεκασμό. Αποδίδει 85 kW / 115 PS στις 5.500 σ.α.λ. με μέγιστη ροπή 200 Nm (εμφανίζεται ανάμεσα στις 2.000 και 3.500 σ.α.λ.). Εδώ οι επιδόσεις είναι σαφέστατα καλύτερες. Η τελική ταχύτητα φθάνει 193 χλμ ενώ χρειάζεται από 0-100 χλμ./ώρα 9,9’’ τόσο με το μηχανικό όσο και με το  DSG κιβώτιο.. Του χρόνου (το 2020) αναμένεται η έκδοση 1,5 TSI με 150 ίππους.

Στην πανελλαδική παρουσίαση οδηγήσαμε και τις δύο εκδόσεις με τους βενζινοκινητήρες. Στην έκδοση (1.0 TSI)  που αποδίδει 95 PS το κιβώτιο είναι χειροκίνητο 5 σχέσεων. Η δεύτερη έκδοση που αποδίδει 115 PS  το κιβώτιο είναι είτε χειροκίνητο 6άρι είτε αυτόματο DSG 7 σχέσεων.

Το T-Cross διατίθεται και με τετρακύλινδρο 1.6 TDI υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα (αυτή την  έκδοση θα την οδηγήσουμε άμεσα) που αποδίδει  70 kW / 95 PS στην περιοχή των 3.250-4.000 σ.α.λ. με μέγιστη ροπή 250 Nm. Στην έκδοση με τον  πετρελαιοκινητήρα υπάρχει επιλογή με χειροκίνητο 5άρι ή αυτόματο DSG. Ο 1.6 TDI επιταχύνει το T-Cross σε 12,0 δευτερόλεπτα και έχει τελική 181 χλμ./ώρα. Μια λεπτομέρεια που αφορά όσους έχουν ευαίσθητη ακοή.

Οι Γερμανοί με την τελευταία γενιά συστήματος ψεκασμού common rail ,πέτυχαν ακόμη χαμηλότερα επίπεδα θορύβου.

Στις εκθέσεις της VW θα βρείτε το T-Cross με δύο επίπεδα εξοπλισμού (Style και Life). Για την Ελλάδα βασική έκδοση είναι η Life. Όμως στην πραγματικότητα είναι πλουσιότερη από αυτήν που στην υπόλοιπη Ευρώπη θα πωλείται ως βασική έκδοση. Η Life -βασική έκδοση στην Ελλάδα- θα είναι με πλούσιο εξοπλισμό ενώ με ακόμη πλουσιότερο εξοπλισμό θα είναι η Style που έχει ζάντες αλουμινίου 17 αντί 16 ιντσών . Στα T-Cross Life , οι  ζάντες των 16 ιντσών είναι στάνταρ, ενώ αυτές των 17 και 18 ιντσών διατίθενται προαιρετικά.

Και οι δύο εκδόσεις του T-Cross (Style και Life) έχουν στάνταρ σύστημα πολυμέσων Composition Media. Στα  T-Cross  υπάρχει  ψηφιακό ταμπλό που περιλαμβάνει μιας νέας γενιάς οθόνη αφής 8  ιντσών και έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων. Και οι δύο οθόνες είναι τοποθετημένες στον ίδιο οπτικό άξονα, με αποτέλεσμα να είναι ορατές από όλους τους επιβάτες. Τα χειριστήρια είναι γενικά διαισθητικά. Εκτός από τις διαθέσιμες  θύρες USB υπάρχει και μια  ασύρματη θέση φόρτισης των κινητών. Δυστυχώς τα iphone που δοκιμάσαμε (iphone6S) δεν είχαν αυτή τη δυνατότητα.

Τα παράθυρα μπροστά και πίσω είναι ηλεκτρικά. Ηλεκτρικοί είναι και οι καθρέφτες. Υπάρχουν προβολείς ομίχλης και τα φωτιστικά πίσω είναι LED. Τα καλούδια του T-Cross είναι πάρα πολλά. Το T-Cross εξοπλίζεται με τα πιο προηγμένα συστήματα ασφαλείας που προέρχονται από μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών.

Και οι δύο εκδόσεις περιλαμβάνουν ως στάνταρ το σύστημα ασφαλείας Front Assist με αναγνώριση πεζών και αυτόματο φρενάρισμα ανάγκης, το Lane Assist για διατήρηση της λωρίδας κυκλοφορίας, το Blind Spot Detection για επιτήρηση του τυφλού σημείου, το Fatigue Detection για την κόπωση του οδηγού, το σύστημα προετοιμασίας Pre Crash, το σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων Multi-Collision Brake και  το Hill Start Assist.

To Style έχει φωτισμό  καμπίνας και αυτόματο κλιματισμό Climatronic. Υπάρχουν ακόμη τα συστήματα Pedestrian Monitoring ,City Emergency Brake ,Adaptive Cruise Control, που ρυθμίζει την απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο, σε συνδυασμό με την επιθυμητή ταχύτητα, για πιο άνετη οδήγηση. Στον εξοπλισμό προσθέστε το Blind Spot Detection,το Driver Alert System και το cruise control.

Σε γενικές γραμμές το αυτοκίνητο είναι καλοστημένο, έχει ιδανική ανάρτηση που δεν σε φοβίζει στις μεγάλες καμπές . Προσωπικά θα προτιμούσα το τιμόνι να ήταν λίγο πιο σφιχτό. Για όσους ενδιαφέρονται για τους ρύπους οι εκπομπές CO2 είναι 112 (g/km).

Οι εργοστασιακές μετρήσεις για την κατανάλωση του 7τάχυτου DSG είναι 5.6 στην πόλη, 4.5 λίτρα εκτός πόλης και 4.9 λίτρα μικτή διαδρομή. Ο δικός μας υπολογιστής έγραψε 7,1 αλλά με πολλές ανηφόρες και στροφές αφού φθάσαμε στο όρος Δίρφυς.

Και να κλείσουμε με αυτό που ενδιαφέρει τους αγοραστές. Οι  τιμές του T-Cross ξεκινούν από τα 17.400 ευρώ για την έκδοση (1.0 TSI 95 PS Life)  με το χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο.

Στο επόμενο σκαλοπάτι (1.0 TSI των 115 PS DSG Style) η τιμή ανεβαίνει στα 21.800 ευρώ. Για το ντίζελ ανάλογα με την έκδοση  οι τιμές ξεκινούν από τα 20.250 ευρώ και  φτάνουν έως τα 24.650 ευρώ.

(*) Η συνέντευξη τύπου δόθηκε στην Χαλκίδα στις μεγάλες εγκαταστάσεις της εταιρίας «Σταθόπουλος» που αντιπροσωπεύει τα αυτοκίνητα της Audi και της VW στην Εύβοια.

Tags
Back to top button